Absolutnie kluczowe jest zapewnienie wartości dodanej do fizycznej wizyty w sklepie

2022-08-08 | 10:00

Efekt pandemii w zasadzie został zniwelowany i nie obserwujemy trwałej zmiany zachowań zakupowych naszych klientów, natomiast w ostatnich latach zauważamy postępujący/stały trend wzrostu średniego paragonu, co wskazuje na fakt, iż konsumenci planują zakupy i jednocześnie rzadziej odwiedzają nasze placówki - zauważa Rafał Mastalerz, Dyrektor Zarządzający eSmoking World.


Obecnie obserwujemy zwiększoną ilość konsumentów odwiedzających nasze punkty sprzedaży, co związane jest z większą świadomością dostępności nowatorskich wyrobów nikotynowych, które oferujemy w naszych sklepach. Produkty te wymagają edukacji oraz profesjonalnego doradztwa, na które kładziemy szczególny nacisk. Dodatkowo w naszych placówkach konsument może znaleźć najszerszy wybór produktów nikotynowych oferowanych przez naszą grupę.

Coraz bardziej kluczowe staje się, by w punkcie sprzedaży konsument mógł znaleźć rozwiązanie, które odpowiada jego potrzebom. Klienci oczekują wartości dodanej, płynącej z wizyty w centrum handlowym, które nie znajduje się tuż za rogiem i związane jest z dodatkowym wysiłkiem dotarcia do poszczególnych lokalizacji. Dlatego też skupiamy się mocno na profesjonalnej obsłudze, szerokiej ofercie produktowej oraz naszych globalnych markach Glo, Vuse i Velo. Dodatkowym ważnym czynnikiem jest zapewnienie efektywnego dialogu z odwiedzającymi nas konsumentami. Pozwala to na przekazanie informacji o aktualnej ofercie produktowej, nowościach czy ofertach specjalnych. Pozytywnie wpływa to na zaadresowanie aktualnych potrzeb danego klienta, co przekłada się na utrzymanie regularności wizyt. Finalnie właściwy dobór oferty do zmieniających się preferencji i wspomnianych potrzeb zapewnia ciągły wzrost wartości koszyka zakupowego, pomimo jednocześnie zmniejszonej częstotliwości wizyt.

Konsumenci mają coraz większe oczekiwania wykraczające daleko poza samą cenę danego produktu. Oczekują wysokiej jakości, silnych marek, które są budowane sposób zrównoważony i odpowiedzialny. Nie bez znaczenia jest tu szeroka oferta, otwarcie na finalny wybór dokonywany przez klienta oraz możliwość jej spersonalizowania według indywidualnych potrzeb. Jednak absolutnie kluczowe jest zapewnienie wartości dodanej do fizycznej wizyty w sklepie, profesjonalnej obsługi posprzedażowej oraz wsparcia w każdej sytuacji.

W perspektywie najbliższych lat kanał e-commerce powinien kontynuować dynamiczny wzrost, który zyskał dodatkowo podczas pandemii i lockdownów, podczas których duża grupa niezdecydowanych konsumentów przekonała się do zakupów w tym kanale. Możemy zatem spodziewać się coraz większej presji na wartość dodaną płynącą z fizycznej obecności w punkcie sprzedaży. Kluczowe będzie zatem zbudowanie kompleksowego omnichannel-owego modelu dotarcia i pozyskania klientów, a zatem strategiczne połączenie kanałów komunikacji mobilnej z kanałami sprzedaży w modelu stacjonarnym.

Tagi: eSmokingWorld Rafał Mastalerz
Oceń artykuł:

Fot: eSmoking World Źródło: eSmoking World

Absolutnie kluczowe jest zapewnienie wartości dodanej do fizycznej wizyty w sklepie

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.