Adrian Zawadzki: Działania na Facebooku dają nam doskonały feedback

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2011-09-16 | 09:51

Portale społecznościowe wciąż są nowością w nowoczesnym marketingu. Na włączenie ich do kanału komunikacyjnego decyduje się coraz więcej usługodawców. O tym, jak z udogodnień internetu korzystają również galerie handlowe i jaki przynosi to efekt, opowiada Adrian Zawadzki, Dyrektor Centrum Handlowego Magnolia Park.

Media społecznościowe coraz częściej wykorzystywane są do komunikacji i budowy relacji z klientami. Facebookowy profil Magnolia Park jest stosunkowo młody, został założony  w czerwcu ubiegłego roku. Powstał, ponieważ chcieliśmy być blisko naszego klienta, a co najważniejsze pozostać z nim w nieustającym kontakcie. Zdecydowaliśmy się na założenie profilu nie tylko ze względu na trend marketingowy, ale przede wszystkim po to, by w pełni wykorzystać potencjał płynący z nowych rozwiązań technologicznych w dziedzinie komunikacji i networkingu. Strona internetowa już nie wystarcza by wymieniać się opiniami z klientami. Portale społecznościowe takie jak Facebook dają tę możliwość i stanowią doskonale uzupełnienie narzędzi komunikacyjnych.

Wykorzystujemy naszą stronę na Facebooku jako interaktywną platformę do budowania społeczności złożonej z ludzi zainteresowanych modą, zakupami i ciekawymi sposobami spędzania wolnego czasu. Wspólnie z sympatykami Magnolia Park i najemcami budujemy wirtualny świat pełen zmysłów, bo przecież „Magnolia Park to Twój świat zmysłów”. Jako największa galeria na Dolnym Śląsku mamy naprawdę wiele do zaoferowania - koncerty, pokazy fontann, wystawy, akcje charytatywne. Zależy nam, by nasi sympatycy utożsamiali się ze społecznością, do której się przyłączyli. W naszych wpisach odwołujemy się zarówno do mody, muzyki, filmów czy nawet sztuki kulinarnej, a także zamieszczamy informacje o promocjach oraz planowanych wydarzeniach i zachęcamy do rozmowy. Profil służy także naszym najemcom, którzy chętnie udostępniają na nim informacje o swoich ofertach specjalnych i nowościach. Stale monitorujemy statystyki generowane przez Facebooka i śledzimy aktywność jego użytkowników, by ustalać kierunek naszych działań.

Każde działanie marketingowe, aby osiągnęło pozytywne skutki wymaga wielu nakładów pracy i poświęconego czasu. Facebook jest narzędziem angażującym, wymaga ciągłej aktualizacji i czujności. Wszelkie informacje muszą być dodawane na bieżąco, a żadne pytanie nie może pozostać bez odpowiedzi. To są nadrzędne zasady, którymi kierujemy się przy prowadzeniu naszego profilu. Dlatego do tego zadania oddelegowany został zespół ludzi, którzy są bezpośrednio związani z Magnolia Park. Posiadają oni najrzetelniejsze i najaktualniejsze informacje, którymi wymieniają się z użytkownikami Facebooka. Wspólnie z nimi kreujemy pomysły i szukamy ciekawych tematów, które trafiają później na Facebookową "tablicę".

Wachlarz możliwości jaki oferuje dzisiejszy e-marketing pozwala zbliżyć się do konsumenta i utrzymywać z nim stały kontakt. Internet jest źródłem informacji, wymiany opinii czy szybkiego komunikowania się z innymi. Każda jego funkcja posiada inne narzędzia wzajemnie się uzupełniające, i które staramy się w pełni wykorzystywać. Prowadzimy kampanie reklamowe w Internecie, posiadamy stronę internetową oraz profil na Facebooku, wkrótce pojawi się także nasz kanał na YouTube. O ile kampanie internetowe mają za zadanie przyciągnąć uwagę klienta, o tyle strona www pełni funkcję informacyjną, a portal społecznościowy służy utrzymaniu stałego kontaktu z konsumentem. Na naszej stronie internetowej znajdują się informacje o galerii takie jak adres, lista sklepów, restauracji, kawiarni i punktów usługowych, dane o najemcach (kontakt, opis działalności, promocje) czy mapa centrum. Facebook stanowi narzędzie aktywnej komunikacji z klientem, pozwala nam na bieżąco poznawać jego potrzeby i informować o aktualnych wydarzeniach w centrum.

Nasi sympatycy potrafią spojrzeć z dystansu i powiedzieć co im się nie spodobało, bądź czego im zabrakło – to bardzo cenne. Jak pokazują nasze statystyki, największą aktywność odnotowujemy w drugiej połowie tygodnia. Wiąże się to prawdopodobnie z faktem, iż najczęściej w tych dniach informujemy o weekendowych wydarzeniach na terenie Magnolia Park.

W chwili obecnej Facebook stanowi wciąż pewnego rodzaju nowość wśród narzędzi komunikacyjnych i trudno określić, w którym kierunku rozwiną się media społecznościowe w kolejnych latach. Już teraz jednak wyraźnie widać, że Facebook nie jest tylko serwisem towarzyskim - coraz więcej firm właśnie tam zaczyna walkę o klienta. Myślę jednak, że kluczem do sukcesu nie jest tylko aktywne zabieganie o nowych sympatyków, ale także dbanie o tych już obecnych poprzez proaktywną komunikację. Rozwój jest nieodłącznym elementem strategii firmy, dlatego na bieżąco szukamy ciekawych pomysłów na Facebookowe aktywności i angażowanie naszych użytkowników w wymianę opinii.

Jestem pewien, że dyskusje w sieci przekładają się na wiele aspektów funkcjonowania w realnym świecie, oferując nowe możliwości zdobycia informacji o potrzebach klientów. Media społecznościowe tworzą możliwość bezpośredniej relacji z nimi, dzielenia się informacjami oraz głębsze zrozumienie jego potrzeb, czasem obaw. Tym samym możemy w efektywny sposób pracować nad zwiększeniem satysfakcji klientów i ich lojalności wobec marki. Profil trzeba prowadzić systematycznie i nie można ignorować pytań – choćby najbardziej nietypowych. Nie bez znaczenia jest także forma komunikowania się - nie liczy się ilość wpisów, ale ich jakość. Z jednej strony mamy ściśle zaplanowane działania, z drugiej jednak, musimy być elastyczni i odpowiadać błyskawicznie na zmieniające się potrzeby klientów.

W obecnej chwili nasze działania na Facebooku dają nam doskonały feedback dotyczący kierunku naszych działań. Największą satysfakcją są pozytywne opinie użytkowników dotyczące akcji specjalnych Magnolia Park. Odnotowaliśmy bardzo dużo pozytywnych komentarzy pod galerią zdjęć z Akcji Plaża, która odbyła się w Magnolia Park z okazji otwarcia sezonu letniego. Również akcje promocyjne takie jak Truskawkobranie lub Słonecznikobranie spotkały się z wieloma pochlebnymi opiniami.

Oceń artykuł:

Adrian Zawadzki: Działania na Facebooku dają nam doskonały feedback

Polityka Prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.