Agencja ma być wartością dodaną dla Klienta

2019-08-13 | 09:00

Zastanawiając się nad tym, czy budując komunikację marki, lepiej skorzystać ze specjalistów zewnętrznych, czy też wykorzystać wewnętrzne zasoby, powiem z perspektywy agencji trochę przekornie, że każda opcja, która pomaga odnieść Klientowi sukces, jest dobra - twierdzi Witold Bacia, Managing Director, RedComm.

Agencja reklamowa jako dostawca usług marketingowych musi posiadać umiejętność elastycznego dostosowywania się do zmiennego środowiska pracy. Doskonale odnajdujemy się w rozbudowanym dziale marketingu firmy zarządzającej szeregiem dużych galerii, jak i w skromnym zespole pracującym dla lokalnego centrum handlowego. Agencja ma być wartością dodaną dla Klienta, koncentrując swoją pracę na realizacji jego celów.

Czas to pieniądz, więc w żaden sposób nie dziwi nas „digitalizacja” relacji Klient-agencja. Znaczna część naszej codziennej pracy realizowana jest z wykorzystaniem cyfrowych kanałów komunikacji, dla których fizyczna odległość nie ma już większego znaczenia. I choć dzisiaj bez problemu zdalnie realizujemy projekty dla odbiorców z drugiego końca Europy, to nadal uważam, że bardzo cennym doświadczeniem jest możliwość osobistego spotkania i bezpośredniej współpracy. Taki kontakt jest szczególnie ważny zwłaszcza na początku współpracy, a automatyzacja relacji świetnie sprawdza się później, w szeregu codziennych, powtarzalnych zadań.

„Jako sobie pościelisz, tak się wyśpisz” – to przysłowie będzie dobrym punktem wyjścia do rozmowy na temat ustalania warunków współpracy. Do listy zagadnień, które warto mieć na uwadze przy wyborze agencyjnego partnera, oprócz oczywistych, jak pomysły, koszty, dodaję: elastyczność w podejściu do realizowanych zadań (warto poznać, a nawet przetestować zespół, z którym będzie się pracowało, sprawdzić go w realizacji nawet niewielkich projektów) i doświadczenie w realizacji podobnych projektów w różnej skali (ile czasu zajmie im poznanie specyfiki naszej pracy). Warto spojrzeć na proces poszukiwania dostawcy usług marketingowych w podobny sposób jak na rekrutację nowych pracowników – nie tylko suche liczby, ale również cechy „miękkie”, innymi słowy: Czy z tą ekipą będzie mi się dobrze pracowało?

Słowo klucz to partnerstwo. Jeśli relacja Klient-agencja jest partnerska, to wszyscy na tym zyskują. Przez ostatnie kilkanaście lat żywiołowy rynek agencyjny „okrzepł”, a Klienci przyzwyczaili się do pracy z zewnętrznymi partnerami marketingowymi. Ciągle jednak można spotkać się z przetargami, które traktowane są przez Klientów jako darmowa giełda pomysłów, później wykorzystywanych albo podzlecanych tańszym podwykonawcom bez zwrócenia jakiejkolwiek uwagi na kwestię praw autorskich. Bywa również tak, że agencja pada ofiarą inercji decyzyjnej po stronie Klienta, wpadając w błędne koło niemożliwych terminów realizacji: np. tydzień na przygotowanie kompleksowej oferty przetargowej z szeregiem projektów i szczegółowymi kosztorysami, następnie miesiące, podczas których projekt jest wstrzymany do momentu rozstrzygnięcia przetargu, a na koniec morderczy wyścig z czasem, aby zdążyć z rozpoczęciem kampanii. Partnerstwo, czyli wzajemne zrozumienie w każdym z tych przypadków daje obopólne korzyści.

Tagi: RedComm Witold Bacia
Oceń artykuł:

Źródło: RedComm

Zobacz także

Agencja ma być wartością dodaną dla Klienta

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.