Na pytania portalu Galeriehandlowe.pl odpowiada Agnieszka Adamkiewicz, kierownik ds. rozwoju sieci Butik
- Jakie są najbliższe plany rozwoju sieci Butik?
Na pierwsze półrocze 2010 roku mamy zaplanowane otwarcie 25 sklepów, w tym dziewięciu sezonowych. Głównie otwieramy sklepy w centrach handlowych. Jest to podyktowane tym, że właśnie w galeriach można spotkać wiele naszych klientek – młodych kobiet poszukujących modnych i wygodnych ubrań dobrej jakości. W miastach, w których ruch pieszy i handel przeniósł się z deptaków do galerii będziemy sukcesywnie zmieniać lokalizację naszch sklepów, przenosząc je z ulic do centrów handlowych. Planujemy rozwój sieci głównie w oparciu o sklepy franczyzowe.
- W jakich konkretnie centrach handlowych zostaną otwarte kolejne placówki?
Po majowym weekendzie otwieramy sklep w Zabrzu w Galerii Platan, następnie w Pile w Galerii Kasztanowa, a 10 czerwca nastąpi otwarcie Galerii Tesco na warszawskim Gocławiu, w której również będzie mieścił się Butik. Następna w planach jest Plaza w Rudzie Śląskiej oraz kolejne lokalizacje, o których będziemy informowali już wkrótce, po zakończeniu trwających obecnie negocjacji umów.
- Kto może zostać franczyzobiorcą Butiku?
Każda osoba, która chce założyć własną firmę i dysponuje odpowiednim kapitałem. Od franczyzobiorcy nie wymagamy doświadczenia w branży odzieżowej, ponieważ to my jesteśmy zobowiązani do dostarczenia mu know-how i do wspierania go przez cały czas trwania współpracy. Franczyzobiorca otrzymuje od nas gotową propozycję objęcia konkretnego lokalu wraz z informacją o kosztach wynajmu oraz o obrotach, na jakie może liczyć. Po naszej stronie leży też wynegocjowanie umowy najmu, wyposażenie sklepu w meble, aranżacja wnętrza, dostarczanie towaru do sklepu, organizowanie akcji promocyjnych. Szkolimy naszych franczyzobiorców w dziedzinie zakładania działalności gospodarczej, użytkowania systemu IT, księgowości, obsługi klienta oraz visual merchandisingu. W ubiegłym roku wprowadziliśmy system depozytowy, który znacząco zmniejsza koszty ponoszone przez franczyzobiorcę. Obecnie franczyzobiorca nie musi już inwestować w towar ani w kasę fiskalną, a zarabia na prowizjach, które otrzymuje od nas za sprzedaż. Kapitał potrzebny do tego, by zostać franczyzobiorcą Butiku to ok. 700 zł netto na metr kwadratowy powierzchni sklepu – w tej cenie mieści się wszystko poza ewentualnym remontem, a więc sprzęt i system IT, meble, manekiny, całe standardowe wyposażenie. Optymalna powierzchnia dla naszego sklepu to 60-70 mkw. w mniejszych miejscowościach oraz 80-110 mkw. w galeriach handlowych w dużych miastach.
Źródło: Galeriehandlowe.pl