Agnieszka Sawicka, Dom Mody Klif: Po 15 latach mamy wielu lojalnych i powracających klientów

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-05-12 | 08:00

Minęło dokładnie 15 lat od kiedy swoje podwoje otworzyło centrum handlowe Klif Warszawa. Początkowo mianowane jako lokalne centrum dzisiaj jest domem mody oferującym produkty prestiżowych marek odzieżowych, kosmetycznych oraz akcesoryjnych. Lojalnych i powracających klientów nie brakuje twierdzi Agnieszka Sawicka, associate director AEW Europe.

To już 15 lat. Jakie były początku warszawskiego obiektu zlokalizowanego przy ulicy Okopowej?

To prawda. Klif Warszawa otworzył swoje podwoje dla klientów w 1999 roku i wówczas określano go mianem lokalnego centrum. Dzisiaj stał się Domem Mody będącym niepowtarzalnym miejscem nie tylko dla mieszkańców Warszawy, ale również dla gości z całej Polski i świata np.: turyści czy ekspaci, poszukujący unikatowych produktów lub komfortowych miejsc spotkań zarówno prywatnych jak i biznesowych.

Jaka jest oferta centrum?

Dom Mody Klif oferuje produkty prestiżowych marek odzieżowych, kosmetycznych oraz akcesoryjnych. Z satysfakcją słuchamy opinii naszych klientów, którzy wybierają zakupy w Klifie znajdując w nim swoje ulubione miejsce zakupowe. Lojalnie i regularnie wracają, doceniając jakość, komfort i wyjątkową atmosferę tego miejsca.

Czym charakteryzuje się tenant mix Domu Mody Klif?

Dom Mody Klif jest galerią handlową z przeważającą liczbą marek odzieżowych i akcesoryjnych pozycjonowanych w grupach wyższej i premium. Obecny tenant-mix opiera się głównie na modzie kobiecej, co zdecydowanie wyróżnia Dom Mody Klif na tle innych obiektów handlowych.

A co z pakietem usług?

Oferta usług ograniczona jest do niezbędnego minimum. Oferta jest bardzo komplementarna, ale głównie opieramy się na markach mających limitowana liczbę sklepów. W ostatnim czasie wzbogaciliśmy portfolio Domu Mody Klif o Bohoboco, COS, Gerry Weber, Hera, H&M Trends and H&M Home, Imperium z marką Luisa Cerano, Napapijri, Tous, Tommy Hilfiger, YES Prestige, Lidia Kalita, Versace Collection, Gratson z francuskimi markami: See by Chloe, Paul & Joe i MM6 oraz włoską marką Frankie Morello.

Jak Państwa zdaniem rynek centrów i galerii handlowych zmieniał się na przestrzeni ostatnich 10 lat?

Przez wiele lat na rynku centrów i obiektów handlowych dominowały głównie te pierwszej i drugiej generacji, czyli duże powierzchnie hipermarketowe z przyległymi galeriami, zlokalizowane na obrzeżach miast. Także ówczesny tenant-mix podyktowany był zachowaniami zakupowymi konsumentów i ich potrzebami. Obecnie obserwujemy dynamiczne zmiany w tej branży. Zarówno jeśli chodzi o podejście deweloperów i inwestorów, jak i samych konsumentów. Widoczny jest silny trend jeśli chodzi o modernizację, rewitalizację i rozbudowę starszych obiektów oraz optymalizację oferty. Pojawiają się nowe marki i sieci, które widzą potencjał na polskim rynku, najemcy starają się rozszerzać i uatrakcyjniać swoją propozycję, tak by dopasowywać się do potrzeb klientów i zmieniających się warunków. Zauważamy także duże zmiany, jeśli chodzi o specyfikę samych centrów handlowych, które coraz częściej stawiają na specjalizację. Tutaj najlepiej posłużę się przykładem Klifu w Gdyni, który przeszedł rewitalizację, a teraz dąży do oferowania produktów marek premium i na takich się koncentruje. Wyraźnie widać również zainteresowanie deweloperów mniejszymi miastami, gdzie powstają niewielkie centra handlowe, dopasowane do lokalnych potrzeb. Oczywiście największe aglomeracje nadal wiodą prym, ale inwestorzy coraz częściej dostrzegają możliwości rozwoju w mniejszych ośrodkach miejskich.

Jak Państwa zdaniem będzie wyglądał ten rynek w najbliższych latach?

Co do rodzaju obiektów handlowych, jakie w ostatnim czasie powstawały w Polsce, i te, które są planowane, dostrzegamy wzrost formatów tzw. mieszanych czyli połączenia tradycyjnego centrum handlowego i parku handlowego. Powstaje coraz więcej galerii typu "convenience" - osiedlowego/lokalnego centrum zakupów codziennych. Prognozujemy także rozwój ulic handlowych i obiektów łączących funkcję handlową z funkcją mieszkaniową czy biurową. Pojawienie się nowych trendów na rynku nie oznacza jednak, że rozwój tradycyjnych formatów wielkopowierzchniowych galerii handlowych będzie zagrożony.

Jakie czynniki przyczyniły się do sukcesu Domu Mody Klif?

Na sukces Domu Mody Klif składa się przede wszystkim odpowiednie pozycjonowanie poprzez odpowiedni dobór najemców, a także prowadzone kampanie marketingowe, jakość obsługi, czy komfortowa i nowoczesna przestrzeń centrum. Nasza oferta i proponowane usługi są stale udoskonalane.

Jakie innowacyjne działania, w ciągu 15 lat działalności centrum udało się wdrożyć?

Klif powstał w Warszawie w 1999 roku i był jednym z pierwszych obiektów handlowych w stolicy. Szybko stał się uznaną i prestiżową galerią handlową, która dostarcza swoim klientom produkty i usługi najwyższej jakości, oferując zakupy w kameralnej atmosferze. Utrzymanie takiej pozycji wymaga elastycznych działań i dostosowywania się do oczekiwań klientów i zmian zachodzących na rynku. W 2012 roku został zrealizowany imponujący projekt modernizacji fasady nawiązującej do diamentu. W dzień trójwymiarową konstrukcję akcentują światłocienie, w nocy mieni się ona wielobarwnym światłem typu LED. Wnętrze Domu Mody Klif przeszło również metamorfozę na parterze, które stało się jaśniejsze i przyjaźniejsze w odbiorze. Zmieniliśmy nazwę na Dom Mody Klif, a nasza kampania Modomorfoza została doceniona przez Polską Radę Centrów Handlowych. Dom Mody to kategoria znacznie pojemniejsza niż centrum handlowe. Zawsze staraliśmy się pozycjonować nie tylko jako miejsce, w którym można dokonać zakupów najnowszych kolekcji odzieżowych, ale również kreatora trendów, który dba o wizerunek swoich klientów. Wdrożyliśmy nowy język komunikacji, dzięki któremu podkreśliliśmy swoją indywidualną pozycję na warszawskim rynku modowym.

Jako pierwsi rozpoczęliśmy wydawanie Magazynu Mody Klif, który spełnia najwyższe standardy stawiane mediom firmowym i konsumenckim. Nasze wydawnictwo otrzymało kilka nagród i wyróżnień, w tym Szpalty Roku organizowane przez Stowarzyszenie Prasy Firmowej. Od roku 2012 magazyn dostępny jest również jako aplikacja, w wersji mobilnej. Troszcząc się o czas i wygodę swoich klientów uruchomiliśmy również bezpłatną usługę Concierge oraz nieodpłatne usługi konsultacyjne.

Co oprócz bogatej oferty modowej oferuje Dom Mody Klif swoim klientom?

Oczywiście oprócz skorzystania z bogatej oferty zakupowej, Klienci Domu Mody Klif mogą także pozwolić sobie na chwilę wytchnienia. Można spędzić miło czas już od godziny 8 rano przy dobrej kawie i deserze w kawiarni Costa Coffee czy Cheescake Corner, zjeść śniadanie w Bonjour czy restauracji Wiking lub też skosztować pysznego sushi w Ohh! Sushi&Grill. Na szczególną uwagę zasługuje jednak pakiet bezpłatnych, indywidualnych konsultacji. Klientki skorzystać mogą z profesjonalnych modowych porad stylistki, sugestii kreatora fryzur z Miodek Hair House, makijażystki z Yves Rocher oraz usług specjalistów, którzy pomogą dobrać idealne perfumy i kosmetyki do pielęgnacji twarzy z luksusowej perfumerii Quality Missala. Nowością od tego sezonu są konsultacje brafitterek z salonu Chantelle.

A eventy? Czy również w kalendarzu marketingowym dominują wydarzenia modowe?

Klif od samego początku miał ambicję stać się ośrodkiem modowych inspiracji. Począwszy od oferowanych marek, poprzez atmosferę, porady stylistek, na wydarzeniach specjalnych skończywszy. Ta spójna strategia przypadła do gustu naszym Klientom, którzy wiedzą, że znajdą u nas najnowsze trendy na każdy sezon i każdą okazję. Znamy naszych Klientów i wiemy, że są wymagający i oczekują od nas oryginalnych propozycji na najwyższym poziomie np. pokazy autorskich kolekcji czy Wieczory dla Lojalnych Klientów. Podczas takiego eventu salony Domu Mody Klif proponują atrakcyjne oferty cenowe, a gościem specjalnym jest zawsze wyjątkowy artysta muzyczny. Występowali u nas m.in.: nagrodzony tegoroczną nagroda Grammy Włodek Pawlik Trio, Stanisław Soyka czy Dorota Miśkiewicz.

Jakie elementy działalności centrum pozwalają na wyróżnienie Państwa obiektu na tle lokalnej konkurencji?

Dom Mody Klif jest miejscem wyjątkowym i takich działań również wymaga. Już sama nazwa obliguje nas do prowadzenia bardzo przemyślanej i spójnej strategii marketingowej skupionej przede wszystkim na modzie. To ona wyznacza główne kierunki naszych działań. W żadnym innym centrum handlowym Klienci nie znajdą tak unikatowych marek, jakie oferuje Dom Mody Klif. Stawiamy przede wszystkim na wyjątkowość i oryginalność, dzięki czemu udało nam się stworzyć miejsce oferujące produkty na najwyższym poziomie. Zgodnie z modą i obowiązującymi trendami przygotowujemy również nasze kampanie. Tegoroczna była wyjątkowa ze względu na nasze 15. urodziny. Zawsze jednak współpracujemy z najlepszymi na rynku: modelkami i modelami, fotografami, stylistami, czy makijażystami. Nasze sesje są naszą wizytówką. Wykorzystujemy je w kampaniach, ale również w magazynie, który od lat dostarcza naszym Klientom wiedzy na temat obowiązujących trendów czy działań prowadzonych przez Dom Mody Klif. Poza standardowymi działaniami wprowadziliśmy też wiele nowatorskich elementów, które mają nas wyróżniać na tle konkurencji i podkreślać nasz wyjątkowy charakter. Warto tutaj wspomnieć o naszym blogu inspiredbyfashion.pl czy o idei łączenia mody ze sztuką i współpracy z ludźmi sztuki, muzyki i filmu.

Jak w kilku zdaniach mogą Państwo podsumować 2013 rok?

Na zakończenie 2013 roku udało nam się wprowadzić 13 nowych marek, w tym COS doskonale wpisujący się w ofertę Klifu oraz pierwszy w Warszawie H&M Home, a drugi H&M Trends. Koncentrując się na wysokiej modzie chcieliśmy podkreślić, że polskie marki mają również stabilną pozycję, a polscy projektanci tworzą coraz silniejszą i niezwykle interesującą grupę. Wśród naszych diamencików modowych w ubiegłym roku mogliśmy powitać Bohoboco. Dodatkowo, wprowadziliśmy wiele nowatorskich działań promocyjnych, w tym wyjątkowy konkurs prosprzedażowy, w którym do wygrania był przelot prywatnym odrzutowcem na wymarzone zakupy.

Czym zaskoczą Państwo swoich klientów w 2014 roku?

2014 jest dla nas rokiem wyjątkowym. Dom Mody Klif obchodził 15-lecie swojego istnienia, który uświetnił pierwszy autorski pokaz mody Lidii Kality. Wkrótce otworzy się jedyny w Warszawie Marciano by Guess, a także oczekujemy otwarcia Michaela Korsa. Poza bogatym portfolio nowych salonów oferujących polskie i światowe marki z najwyższej półki proponujmy również naszym klientom rozszerzone usługi w tym bezpłatna usługa Concierge oraz wyjątkowe spotkania mody ze sztuką, pod wspólnym tytułem Fashart. Zmiany można także zauważyć w komunikacji – nasze działania marketingowe skupione są na współpracy z wyselekcjonowanymi partnerami, a do naszych kampanii wybieramy najlepszych fotografów, modelki i stylistów.

Oceń artykuł:

Agnieszka Sawicka, Dom Mody Klif: Po 15 latach mamy wielu lojalnych i powracających klientów

Polityka Prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.