Alina Jaracz-Paterek, Fitness Academy: Zainteresowanie aktywnością fizyczną rośnie

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-09-25 | 08:00
Fitness Academy to założona w 2008 roku sieć klubów fitness, których misją jest zapewnienie klientom dobrego samopoczucia oraz stworzenia możliwości zdrowego spędzenia wolnego czasu. Kluby inwestują w najnowsze technologie obecne w europejskich klubach fitness, tym samym wprowadzając światowy poziom na polski rynek. Do tej pory sieć posiada 6 placówek, jednak planuje kolejne otwarcia. O szczegółach działalności opowiedziała Alina Jaracz-Paterek, marketing manager Fitness Academy.

Ile klubów fitness obecnie posiada Państwa sieć?

Obecnie posiadamy 6 lokalizacji. We Wrocławiu funkcjonują już 4 kluby Fitness Academy- w tym jeden w najnowszym wrocławskim obiekcie- CH Sky Tower. W Krakowie prowadzimy klub Fitness Academy mieszczący się w galerii King Square. Nasza 6. lokalizacja to Katowice i CH 3 Stawy. Jest to olbrzymi dwupoziomowy klub o powierzchni ponad 3000 mkw. Klub ten, oprócz Strefy SPA, pięknych i doskonale wyposażonych przestrzeni, zaopatrzony jest również w korty do Squash’a oraz badmintona. Wszystkie nasze obiekty charakteryzują się dużą powierzchnią, różnorodnością urządzeń oraz wysoko wykwalifikowaną kadrą instruktorską.

Jak wyglądał Państwa rozwój po otwarciu pierwszego klubu?

Fitness Academy to największa sieć klubów fitness na terenie Polski południowej. Pierwszy z naszych klubów powstał we Wrocławiu w 2008 roku. Kolejne otwarcie nastąpiło w 2009 roku, w Arkadach Wrocławskich, a w następnym roku powstał klub Fitness Academy Korona, który stał się Centrum Fitness dla mieszkańców północnej części Wrocławia. Po kilku miesiącach ekspansja Fitness Academy sięgnęła do Krakowa, gdzie stworzyliśmy kolejny duży klub o powierzchni ponad 2200 mkw, w Centrum handlowym King Square, wzbogacony o wspaniałe SPA z ogrodem zewnętrznym. Uwieńczeniem wrocławskiej działalności stał się otwarty w 2012 roku Fitness Academy Sky Tower- piękny i nowoczesny klub z najlepszą ofertą i Centrum SPA. W tym roku został otwarty jeszcze jeden klub- jest to największy z klubów Fitness Academy umiejscowiony w Katowicach w galerii handlowej 3 Stawy.

Jaką ofertę kierujecie Państwo do swoich klientów?

Zakres oferowanych przez nas usług jest bardzo szeroki. W każdym z kolejnych klubów wzbogacamy ofertę o coraz to nowsze technologie i wprowadzamy najbardziej popularne w Europie rodzaje aktywności oraz różnorodne zajęcia. Tym samym, wrocławski klub Fitness Academy w Sky Tower oraz Katowicki klub 3 Stawy mają w swojej ofercie szereg nowości z rynku fitness. Są to między innymi urządzenia Milon, które są sterowane kartą chipową, i na których można wykonać pełny kompleksowy trening w 17 lub 34 minuty. Posiadamy także system Race Walking (trening na bieżniach samonapędzających), czy też TRX trening (trening na linach podwieszanych pod sufit) oraz ergowiosła czy wspomniany już squash i badminton, jak i również kilkanaście innych treningów fitness w najmodniejszych w tym sezonie rodzajach. W krakowskim Fitness Academy King Square ofertę uzupełniają zajęcia Pole Dance, które cieszś się już bardzo dużą popularnością. Nasza oferta uzupełniona jest oczywiście o profesjonalne Saunaria, gdzie oprócz saunowania, proponujemy całą gamę masaży oraz zabiegów na ciało. Dodatkowo w ofercie znajdują się konsultacje dietetyków oraz treningi personalne prowadzone przez najlepszych specjalistów w tym zakresie. 

Kto stanowi Państwa grupę docelową? 

W związku z bardzo szeroką ofertą, nasza grupa docelowa obejmuje prawie cały zakres wiekowy populacji. W naszych klubach mamy zajęcia dla dzieci, taneczne wersje zajęć dla młodzieży, zajęcia typu junior soldier dla dzieci i młodzieży w każdym wieku. Posiadamy również ofertę dla studentów oraz dla seniorów, a także dla Pań w czasie ciąży. Główna część naszych klubowiczów znajduje się grupie wiekowej 25-50. Wśród nich mamy klientów indywidualnych oraz sporą część klientów korporacyjnych. Jesteśmy również partnerem firmy Benefit Systems- akceptujemy zatem w naszych obiektach karty Benefit Multisport. 


Jakie działania promocyjne Państwo stosują? Czy preferują Państwo tradycyjne narzędzia marketingowe, czy chętniej skłaniają się ku możliwościom jakie oferuje np. Social Media? 

W branży Fitness & Wellness najlepszą metodą reklamy jest marketing szeptany- poprzez zaangażowanie w życie oraz aktywność naszych klubowiczów, pragniemy wzbudzić w nich chęć dzielenia się klubowym życiem z bliskimi osobami. Taka interakcja wpływa pozytywnie na nasze relacje, a nasi klienci sami zachęcają swoich bliskich do odwiedzenia Fitness Academy. Nie brakuje u nas tradycyjnych metod marketingowych- różnicujemy je w zależności od planowanego zasięgu kampanii oraz grupy docelowej. Bardzo chętnie skłaniamy się również w stronę kanałów Social Media – aktywnie prowadzimy fan page naszych klubów w każdym z miast w którym się znajdujemy.

Jak wyglądają dochody firmy Fitness Academy?

Branża Fitness & Wellness to wyjątkowo lukratywny interes. Coraz większe zainteresowanie usługami fitness w Polsce oraz zdrowym trybem życia wśród Polaków wpływa korzystnie na funkcjonowanie marki. Ostatni rok zaliczyć możemy do udanych, o czym świadczyć może otwarcie naszego wrocławskiego Fitness Academy Sky Tower oraz w tym roku katowickiego Fitness Academy 3 3 Stawy.

Czy oferują Państwo możliwość współpracy na zasadzie franczyzy? 

Na ten moment skupiamy się na otwieraniu własnych klubów- nie oferowaliśmy do tej pory możliwości franczyzy- oczywiście stan ten może ulec w przyszłości zmianie.

Jak opisałaby Pani plany rozwoju Fitness Academy?

Z pewnością najważniejszą inwestycją pierwszej połowy 2013 roku było otwarcie największego z klubów Fitness Academy- dwupoziomowego klubu Fitness Academy 3 Stawy w Katowicach. Powierzchnia tego klubu przekroczyła 3000 mkw i zawiera wszystkie europejskie nowinki techniczne branży. Na przełomie roku 2013/2014 powstanie jeszcze jeden klub we Wrocławiu, ale jeszcze nie mogę zdradzić szczegółów inwestycji. 

Czy Państwa sieć obecna jest na rynkach zagranicznych? 

Jesteśmy stosunkowo młodą siecią i na ten moment nie planowaliśmy jeszcze podboju rynków zagranicznych. Pragniemy wpierw umacniać swoją pozycję w kraju- zdobywając doświadczenie tworzyć będziemy nowe lokalizacje w Polsce.

Czy zdarza się Państwu współpraca z galeriami handlowymi przy organizacji eventów?

Tak, organizujemy akcje marketingowe z centrami handlowymi. Przeważnie inicjatywa leży po stronie galerii, ale nam też zdarzało się już być inicjatorem takich akcji. Podczas organizowanych eventów często jesteśmy zapraszani do „wyjścia do ludzi”. Organizujemy zatem pokazy i konkursy, w których zachęcamy klientów galerii do ćwiczenia z nami, a nagrodą są wejściówki/karnety do naszego Klubu. Akcje takie dobrze wpływają na współpracę- pozwalają nam pokazać się poza naszym klubem, a dla galerii są ciekawym uzupełnieniem kalendarza planowanych eventów.

Jakie są korzyści wynikające z lokalizacji klubu fitness w centrum handlowym?

Lokalizacja klubów w centrach handlowych przynosi obopólne korzyści, zarówno dla klubów fitness, jak i dla samej galerii, dodatkowo wzbogacając i uzupełniając jej ofertę, zwłaszcza, że nasza dotychczasowa współpraca kontrahentami przebiegała bardzo dobrze. Lokalizacja w jednym budynku niewątpliwie przyciąga klientów i sprawia, że chętniej odwiedzają kluby Fitness Academy. Łatwiej jest też zapoznać się z ofertą klubu przy okazji zakupów. Następnie będąc już klubowiczem, można podczas jednej wizyty zrobić nie tylko zakupy, ale i odbyć trening. Nie posiadamy jednak statystyk definiujących ten trend wśród klientów.

Jakie są oczekiwania klientów korzystających z Państwa klubów?

Obecnie ilość usług oferowanych w branży Fitness & Wellness na świecie jest bardzo duża. Ich zakres, który proponujemy musi być zatem również bardzo szeroki.  W każdym z kolejnych klubów wzbogacamy ofertę o coraz to nowsze technologie. To dzięki takiemu zróżnicowaniu oraz wprowadzaniu do oferty nowości z europejskich rynków fitness, możemy zapewnić naszym klubowiczom szeroki wybór zajęć i dopasować ofertę pod różnorodne ich oczekiwania. To dzięki zróżnicowaniu metod pomagamy osiągnąć każdy założony cel. A to właśnie pomocy w dotarciu do upragnionego celu oczekują od nas klubowicze. 

Czy Państwa zdaniem, pora roku ma wpływ na zainteresowanie klientów poszczególnymi rodzajami aktywności fizycznej?

Oczywiście każda z aktywności ma swoje apogeum w ciągu roku- w obecnych czasach największe zainteresowanie zajęciami na rowerach przypada na jesień, zimę i wczesną wiosnę- wiąże się to z przygotowaniem do sezonu rowerowego oraz z wyjściem z rowerem na świeże powietrze. Zajęcia kształtujące sylwetkę cieszą się dużą popularnością przed Sylwestrem oraz przed rozpoczęciem sezonu plażowego. Jeśli chodzi o nowości, to jak zawsze, cieszą się one największym zainteresowaniem po wprowadzeniu ich do oferty. Są jednak zajęcia, które cieszą się popularnością o każdej porze roku- do takich zajęć należy Zumba, zajęcia kształtujące sylwetkę oraz trening na bieżniach samonapędzających- Race Walking.

Na jakie wartości stawiają Państwo w swojej działalności?

W Fitness Academy stawiamy na jakość. Uważamy bowiem, że nasza branża, mająca bardzo wielki wpływ na zdrowie populacji, musi się wiązać z jak najwyższym poziomem świadczonych usług. Ponieważ pracujemy z ludzkim ciałem, nie możemy pozwolić sobie na błędy oraz niedopatrzenia. Coraz więcej klientów zwraca uwagę na ten aspekt i wybiera miejsce treningów z troską o jakość świadczonych tam usług. 

Jakie czynniki konkurencyjności odgrywają w branży najważniejszą rolę?

Wciąż duże znaczenie ma cena oferowanych usług, lokalizacja klubu oraz dostępność parkingu. Aspekty te wciąż są bardzo istotnie przy wyborze miejsca. Uważamy jednak, że w przyszłości to jakość usług stanowić będzie podstawowy czynnik wyboru.

Jakie są Państwa spostrzeżenia co do zainteresowania Polaków aktywnością fizyczną? 

Zainteresowanie aktywnością fizyczną wśród Polaków rośnie. Rośnie bowiem również nasza świadomość, chociaż w statystykach chorób i problemów ludności nie widać jeszcze tej tendencji. Rosną przecież problemy z otyłością i innymi chorobami cywilizacyjnymi. Ludzie coraz częściej sięgają zatem po naszą pomoc, przychodzą do klubu Fitness Academy, aby odnaleźć lub odzyskać zdrowie, szukają trenerów oraz specjalistów, którzy pomogą im wpłynąć na zmianę trybu życia i realizację postawionych sobie celów. Nasi klubowicze chcą dobrze wyglądać, spędzać miło czas podczas treningów, świetnie się czuć, a przede wszystkim być zdrowi. My pozwalamy im zrealizować te cele, to czyni ten biznes lukratywnym.

Czy rynek fitness jest już nasycony, czy znajdzie się na nim miejsce dla kolejnych klubów?

Obecnie w naszym kraju aktywność fizyczną uprawia jedynie 3% społeczeństwa. Kluby Fitness będą zatem powstawać, a świadomość potrzeby ruchu wśród populacji będzie się zwiększać. Obecnie na rynku polskim znajduje się kilka większych firm branży Fitness & Wellness, ale klubów wciąż jest jeszcze mało. Możemy zatem spodziewać się powstawania nowych centrów fitness. Czy będą to mniejsze firmy, czy większe- czas pokaże, kto przetrwa. Z naszego doświadczenia wynika, że firmom, które mają już pewno doświadczenie w tworzeniu tego typu miejsc, łatwiej będzie dotrzeć do klienta, wspomóc go w realizacji celów i utrzymać się tym samym  „na powierzchni”.

Jak Państwa zdaniem będzie wyglądała branża fitness w Polsce za 5 lat? 

Mamy szczerą nadzieję, że branża fitness będzie wyglądała wciąż ewoluować, a to przede wszystkim przez zwiększenie świadomości ludzi i zwiększenie ilości aktywnej populacji. Aspekt ilości graczy będzie zatem drugorzędny, ważne natomiast, aby duża ilość klubów oraz dobra jakość oferowanych w nich usług przyciągnęły do nas jeszcze większą część społeczeństwa.

Tagi:
Oceń artykuł:

Alina Jaracz-Paterek, Fitness Academy: Zainteresowanie aktywnością fizyczną rośnie

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.