CHI Polska, operator kawiarni Costa i coffeeheaven kontynuuje proces rebrandingu, którego zakończenie planowane jest na koniec 2015 r. Dynamiczne zmiany, które zachodzą w znanych już Polakom sieciach kawiarni zostały jednak poddane dokładnym analizom i przebiegają zgodnie z harmonogramem, o czym przekonuje Andrzej Jackiewicz, dyrektor zarządzający CHI Polska.
W ostatnim czasie spółka CHI Polska przeprowadza wiele zmian w strukturze swojego portfolio. Najpierw miał miejsce proces rebrandingu na COSTA by coffeeheaven, teraz wszystkie kawiarnie zmieniają szyld na COSTA COFFEE. Z czego one wynikają?
Kawiarnie coffeeheaven zostały otwarte w Polsce kilkanaście lat temu i miały kluczowy udział w tworzeniu rynku kawiarnianego. Nasza branża systematycznie się rozwija, a rynek kawiarni w Polsce wymaga stałych dostosowań. W 2010 roku CHI Polska SA stała się częścią Costa Limited, które należy do grupy hotelarsko-gastronomicznej Whitbread PLC. Z naszych badań wynika, że już 53% osób odwiedzających kawiarnie w Polsce robi to co najmniej raz w miesiącu. To o 3 pkt. procentowe więcej niż w ubiegłym roku. W marcu br. rozpoczęliśmy rebranding, w wyniku którego kawiarnie coffeeheaven i COSTA by coffeeheaven zmieniają się w COSTA COFFEE. Proces zmian przebiega dynamicznie. Po zakończeniu pierwszego etapu rebrandingu prężnie działa 20 kawiarni w Warszawie i 1 w Gdańsku. Teraz rozpoczynamy drugi etap rebrandingu.
Jak reagują Państwa klienci na zaistniałą sytuację? Czy nie obawiają się Państwo utraty części klienteli w związku z przeprowadzanym rebrandingiem? W świadomości większości Polaków ciągle dominuje marka coffeeheaven.
Rebranding jest złożonym procesem, dobrze się do niego przygotowaliśmy. Dzięki przeprowadzonym badaniom konsumenckim wiemy, czego oczekują nasi Goście, dlatego nie obawiamy się utraty Klientów. Szanujemy kawiarnie coffeeheaven, jednocześnie mocno wierzymy, że Polacy pokochają COSTA COFFEE. Teraz możemy pochwalić się, że nasi Goście bardzo polubili mieszankę ziaren Mocha Italia, na podstawie której przygotowywane są wszystkie napoje kawowe w COSTA COFFEE. Każdego dnia doceniają też przytulną atmosferę panującą w kawiarniach, komfort, nowoczesność, styl i prawdziwie europejski design. W wystroju wykorzystaliśmy drewniane elementy, cegłę, trzymaliśmy się ciepłej kolorystyki. Zadbaliśmy o połączenie walorów estetycznych z edukacyjnymi i tym samym na ścianach zawisły tablice, z których nasi Goście odkrywają różnice między poszczególnymi kawami. Nasi architekci zaprojektowali też specjalne strefy o różnym przeznaczeniu i tym samym dla osób przychodzących na spotkania biznesowe przygotowaliśmy mocniejsze oświetlenie i meble, na których można wygodnie usiąść. Większa dostępność gniazdek i miejsca zaprojektowane w taki sposób, by ekran komputera pozostawał niewidoczny, to ukłon w stronę Gości, którzy lubią pracować z kawiarni. Z kolei delikatne, punktowe oświetlenie i wydzielone przestrzenie sprzyjają prywatnym rozmowom.
Czy to jednak wystarczy, aby spełnić oczekiwania klientów?
Poświęciliśmy wiele czasu, aby precyzyjnie określić potrzeby Klientów. Na każdym etapie przygotowań do rebrandingu mieliśmy wsparcie badawcze, korzystaliśmy z mieszanych metod, tworzyliśmy projekty szyte na miarę. Skala badań była bardzo duża i liczyła kilka tysięcy respondentów. Po otwarciach kawiarni prowadziliśmy badania satysfakcji Klientów, przebadaliśmy wówczas około 5000 osób. Klienci chętnie brali udział w badaniach, a poziom satysfakcji pod każdym względem był wysoki.
Jak wygląda aktualnie zasięg geograficzny marki COSTA COFFEE w Europie? Czy wkrótce nastąpi dalsza ekspansja, a Polska zajmie w niej kluczową rolę?
COSTA COFFEE jest największą siecią kawiarni w Wielkiej Brytanii i w całej Europie. W samej Wielkiej Brytanii ma ponad 1700 kawiarni. Drugim najważniejszym rynkiem jest właśnie Polska z ponad 100 kawiarniami. Na trzecim miejscu plasuje się Irlandia z wynikiem 64 kawiarni, a następnie Rosja – 29, Czechy – 26, Serbia – 19, Bułgaria – 18, Cypr – 17, Węgry – 15. COSTA COFFEE w Europie obecna jest również w Łotwie, Francji, Portugalii, na Malcie i w Hiszpanii. Grupa Whitbread w dalszym ciągu chce wychodzić naprzeciw oczekiwaniom Klientów, inwestować w poprawę swojej oferty oraz w międzynarodowy rozwój. Rozwój COSTA COFFEE w Polsce będzie pełnił kluczową rolę w rozbudowie sieci w Europie. CHI Polska koncentruje się teraz na procesie rebrandingu, a po jego ukończeniu będzie miała wyłącznie markę COSTA COFFEE w Polsce. Jednocześnie poza projektem rebrandingu planujemy otwarcia nowych kawiarni i tym samym w ciągu najbliższych 6 miesięcy pojawimy się w 3 nowych lokalizacjach. Po zakończeniu procesu rebrandingu zamierzamy otwierać ok. 10 nowych kawiarni rocznie.
Tagi: