Andrzej Jackiewicz, CHI Polska: Rebranding jest złożonym procesem

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-11-14 | 08:00
CHI Polska, operator kawiarni Costa i coffeeheaven kontynuuje proces rebrandingu, którego zakończenie planowane jest na koniec 2015 r. Dynamiczne zmiany, które zachodzą w znanych już Polakom sieciach kawiarni zostały jednak poddane dokładnym analizom i przebiegają zgodnie z harmonogramem, o czym przekonuje Andrzej Jackiewicz, dyrektor zarządzający CHI Polska.

W ostatnim czasie spółka CHI Polska przeprowadza wiele zmian w strukturze swojego portfolio. Najpierw miał miejsce proces rebrandingu na COSTA by coffeeheaven, teraz wszystkie kawiarnie zmieniają szyld na COSTA COFFEE. Z czego one wynikają?
Kawiarnie coffeeheaven zostały otwarte w Polsce kilkanaście lat temu i miały kluczowy udział w tworzeniu rynku kawiarnianego. Nasza branża systematycznie się rozwija, a rynek kawiarni w Polsce wymaga stałych dostosowań. W 2010 roku CHI Polska SA stała się częścią Costa Limited, które należy do grupy hotelarsko-gastronomicznej Whitbread PLC. Z naszych badań wynika, że już 53% osób odwiedzających kawiarnie w Polsce robi to co najmniej raz w miesiącu. To o 3 pkt. procentowe więcej  niż w ubiegłym roku. W marcu br. rozpoczęliśmy rebranding, w wyniku którego kawiarnie coffeeheaven i COSTA by coffeeheaven zmieniają się w COSTA COFFEE. Proces zmian przebiega dynamicznie. Po zakończeniu pierwszego etapu rebrandingu prężnie działa 20 kawiarni w Warszawie i 1 w Gdańsku. Teraz rozpoczynamy drugi etap rebrandingu.
Jak reagują Państwa klienci na zaistniałą sytuację? Czy nie obawiają się Państwo utraty części klienteli w związku z przeprowadzanym rebrandingiem? W świadomości większości Polaków ciągle dominuje marka coffeeheaven.
Rebranding jest złożonym procesem, dobrze się do niego przygotowaliśmy. Dzięki przeprowadzonym badaniom konsumenckim wiemy, czego oczekują nasi Goście, dlatego nie obawiamy się utraty Klientów. Szanujemy kawiarnie coffeeheaven, jednocześnie mocno wierzymy, że Polacy pokochają COSTA COFFEE. Teraz możemy pochwalić się, że nasi Goście bardzo polubili mieszankę ziaren Mocha Italia, na podstawie której przygotowywane są wszystkie napoje kawowe w COSTA COFFEE. Każdego dnia doceniają też przytulną atmosferę panującą w kawiarniach, komfort, nowoczesność, styl i prawdziwie europejski design. W wystroju wykorzystaliśmy drewniane elementy, cegłę, trzymaliśmy się ciepłej kolorystyki. Zadbaliśmy o połączenie walorów estetycznych z edukacyjnymi i tym samym na ścianach zawisły tablice, z których nasi Goście odkrywają różnice między poszczególnymi kawami. Nasi architekci zaprojektowali też specjalne strefy o różnym przeznaczeniu i tym samym dla osób przychodzących na spotkania biznesowe przygotowaliśmy mocniejsze oświetlenie i meble, na których można wygodnie usiąść. Większa dostępność gniazdek i miejsca zaprojektowane w taki sposób, by ekran komputera pozostawał niewidoczny, to ukłon w stronę Gości, którzy lubią pracować z kawiarni. Z kolei delikatne, punktowe oświetlenie i wydzielone przestrzenie sprzyjają prywatnym rozmowom.
Czy to jednak wystarczy, aby spełnić oczekiwania klientów?
Poświęciliśmy wiele czasu, aby precyzyjnie określić potrzeby Klientów. Na każdym etapie przygotowań do rebrandingu mieliśmy wsparcie badawcze, korzystaliśmy z mieszanych metod, tworzyliśmy projekty szyte na miarę. Skala badań była bardzo duża i liczyła kilka tysięcy respondentów. Po otwarciach kawiarni prowadziliśmy badania satysfakcji Klientów, przebadaliśmy wówczas około 5000 osób. Klienci chętnie brali udział w badaniach, a poziom satysfakcji pod każdym względem był wysoki.
Jak wygląda aktualnie zasięg geograficzny marki COSTA COFFEE w Europie? Czy wkrótce nastąpi dalsza ekspansja, a Polska zajmie w niej kluczową rolę?
COSTA COFFEE jest największą siecią kawiarni w Wielkiej Brytanii i w całej Europie. W samej Wielkiej Brytanii ma ponad 1700 kawiarni. Drugim najważniejszym rynkiem jest właśnie Polska z ponad 100 kawiarniami. Na trzecim miejscu plasuje się Irlandia z wynikiem 64 kawiarni, a następnie  Rosja – 29, Czechy – 26, Serbia – 19, Bułgaria – 18, Cypr – 17, Węgry – 15. COSTA COFFEE w Europie obecna jest również w Łotwie, Francji, Portugalii, na Malcie i w Hiszpanii. Grupa Whitbread w dalszym ciągu chce wychodzić naprzeciw oczekiwaniom Klientów, inwestować w poprawę swojej oferty oraz w międzynarodowy rozwój. Rozwój COSTA COFFEE w Polsce będzie pełnił kluczową rolę w rozbudowie sieci w Europie. CHI Polska koncentruje się teraz na procesie rebrandingu, a po jego ukończeniu będzie miała wyłącznie markę COSTA COFFEE w Polsce. Jednocześnie poza projektem rebrandingu planujemy otwarcia nowych kawiarni i tym samym w ciągu najbliższych 6 miesięcy pojawimy się w 3 nowych lokalizacjach. Po zakończeniu procesu rebrandingu zamierzamy otwierać ok. 10 nowych kawiarni rocznie.

Tagi:
Oceń artykuł:

Andrzej Jackiewicz, CHI Polska: Rebranding jest złożonym procesem

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.