Andrzej Osika, Sizeer: Nowy koncept świetnie wkomponuje się w pasażach nowoczesnych obiektów handlowych

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-07-17 | 08:00

Siła multibrandingu tkwi w organizacji i elastyczności dostosowywania oferty do warunków rynkowych. Nie można jednak zapominać również o efektywnej współpracy z dostawcami produktów. O czynnikach sukcesu sklepów multibrandowych oraz nowym koncepcie sklepów Sizeer opowiada Andrzej Osika, członek zarządu Marketing Investment Group.

Sizeer jest największym detalistą z kategorii sport/life style w Polsce. Tworzy to w naturalny sposób ważną platformę dla wszystkich marek do komunikacji z klientem. Dlatego też Sizeer jest traktowany przez swoich dostawców jako prestiżowy kanał, w którym można pokazać w nowoczesnej aranżacji ofertę produktową, składającą się nie tylko z popularnych modeli, ale także modeli ikon, niedostępnych w obrębie innej sieci.  Z uwagi na dużą reprezentację sklepów monobrandowych na polskim rynku, Sizeer jest jedynym z niewielu prestiżowych detalistów, w którym nowe marki mogą w ogóle zaistnieć. Z naszymi dostawcami – adidas, Nike, Puma – pracujemy już prawie 20 lat, co pozwoliło nam dobrze się poznać i współpracować na zasadach dużego zaufania.

Dajemy klientowi wybór, jakiego nie będzie miał w sklepach monobrandowych.  Klient Sizeer znajdzie u nas nie tylko kultowe modele z pogranicza lifestylu i sportu. Dajemy mu także możliwość skompletowania całego zestawu – spodni, kurtek, bluz, t-shirtów, plecaków i oczywiście butów, w których Sizeer się specjalizuje. W efekcie w salonach Sizeer klient może wybrać spośród obiektywnie dobranej oferty zgodnej z aktualnymi trendami. Warto nadmienić, że na każdy sezon przygotowujemy ofertę produktów na wyłączność danej marki, które są dostępne tylko w obrębie sieci Sizeer. Formuła ta daje nam również możliwość wprowadzania do oferty marek i produktów typowo sezonowych co uatrakcyjnia ofertę z perspektywy klienta. Sizeer jest często jedynym miejscem w galerii handlowej w którym można kupić kultowe produkty czy marki takie jak np. Converse, Timberland, Lacoste, Bench.

Bardzo mocno nawiązujemy do głównego hasła sieci Sizeer – "Uwolnij swój czas". Sizeer to koncept lifestylowy, a więc klient, który do nas przychodzi znajdzie produkty, które pozwolą mu uwolnić swój czas i wyjść z szarego tłumu. To dynamiczne i kolorowe kolekcje zarówno odzieży jak i obuwia. Zwolennicy miejskiego stylu odnajdą najmodniejsze wzornictwo  w odzieży Bench. Wielbiciele klasyki – kultowe ikony takich marek jak Nike, adidas, Converse czy Reebok. Tropiciele trendów – szeroki wybór obuwia Lacoste, którego jesteśmy wyłącznym dystrybutorem w Polsce. W wyborze kolekcji kierujemy się czymś więcej, niż tylko potencjałem sprzedażowym i ceną. Chcemy, by nasze produkty inspirowały do działania, do aktywności. Żeby niosły ze sobą jakieś przesłanie -  i w takim duchu wybieramy marki, obecne w Sizeer. Staramy się również, aby produkty obecne w Sizeer w pełni odpowiadały potrzebom współczesnego, ambitnego klienta, dlatego też selekcja produktów odbywa się z udziałem grup focusowych.  

Multibrandowość to nie przeszkoda, tylko atut w prowadzeniu akcji marketingowych. Dwa razy w roku, podczas wejścia nowej kolekcji na wiosnę i jesień, prowadzimy kampanię multibrandową, która daje nam możliwość zaprezentowania klientom szerokiej oferty produktowej (np. wiosenna kampania „Świeża dostawa w Sizeer”). Pokazujemy na witrynach oraz w obrębie instore produkty różnych marek. Ponadto – co miesiąc jednej z marek dedykujemy osobą kampanię – np. w kwietniu na witrynach Sizeer obecna była kampania „Unconventional Chic” marki Lacoste, w maju –„The Poland Collection” marki Nike. Dzięki temu w sieci Sizeer cały czas coś się dzieje, nie ma miejsca na nudę i monotonność. Dynamicznie zmieniające się kampanie w przeciągu całego roku dają nam możliwość przyciągnięcia uwagi klientów.  

Sizeer posiada platformę sprzedaży w kanale e-commerce, która rozwija się dynamicznie. Jak dotąd przychód w roku 2012 ze sprzedaży właśnie przez sklep internetowy e-sizeer.com stanowi 10% przychodów sieci Sizeer. E-sizeer.com jest jednym z kluczowych elementów strategii rozwoju sieci Sizeer. Poprzez przyjętą strategię multichanelingu sklepy w galeriach handlowych wraz z e-sizeer.com tworzą jedną, spójną platformę komunikacji i serwisu klienta bez ograniczeń miejsca i czasu (spójność cen, oferty, akcji marketingowych, benefitów programu lojalnościowego SizeerClub). Dzięki coraz większej popularyzacji e-sizeer.com budujemy coraz większą rozpoznawalność marki Sizeer. Klient podejmując decyzje zakupowe online często realizuje je w naszych salonach stacjonarnych. Platforma e-commerce to dodatkowy wybór miejsca i sposobu zakupu dla klienta sieci Sizeer. W ten sposób podkreślamy główną ideę Sizeer – czyli możliwość wyboru.

Z dużą satysfakcją obserwujemy systematyczny wzrost obrotów w naszej sieci, szczególnie w nowo otwieranych salonach w koncepcji Premium. W roku 2012 planujemy otworzyć 3 nowe sklepy w koncepcji Premium w największych miastach w Polsce – koncept rozwija się dynamicznie i został entuzjastycznie przyjęty przez naszych klientów. Ponadto podjęliśmy decyzję dotyczącą  zmiany wystroju sklepów już istniejących -  najlepsze lokalizacje pod kątem osiągania wyników sprzedaży oraz atrakcyjności galerii, w której się znajdują będą przechodzić rebranding do wersji Premium.  Myślę, że ostatni rebranding Sizeer w Manufakturze czy Galerii Krakowskiej pokazał, że nasze sklepy są prawdziwą ozdobą i wizytówką każdego pasażu handlowego.

W przyszłym roku, 2013, planujemy otworzyć 5 sklepów w koncepcji Premium, ale liczba sklepów tak naprawdę będzie uzależniona od faktycznej daty otwarcia kilku bardzo dużych i istotnych projektów deweloperskich jakie planowane są w największych miastach Polski. Dlatego trzymamy rękę na pulsie – koncepcja Sizeer Premium świetnie wkomponuje się w pasażach nowoczesnych obiektów handlowych. Planujemy również kontynuować proces zamiany wystroju niektórych sklepów na koncept Premium, a w przypadku kilku starszych sklepów ich remont,lecz bez zamiany na jednostkę Premium.

W obrębie portfolio Marketing Investment Group zakładamy, że koncept Sizeer będzie rozwijał się w galeriach handlowych dużych i średnich miast. W mniejszych miejscowościach będziemy rozwijać nasz koncept volumenowy – 50 style (dla mniej zamożnego klienta), którego sklepy będą zlokalizowane zarówno przy głównych ulicach handlowych jak i w lokalnych galeriach. Mamy wrażenie, że jest to tożsame z ogólnorynkową tendencją.

Firma, która myśli o oferowaniu asortymentu multibrandowego powinna posiadać duże i dobre zaplecze organizacyjne oraz cechować się dużą elastycznością i zrozumieniem specyfiki poszczególnych marek.  Core target marki Sizeer to młodzi ludzie w wieku 18-27 lat. Tę grupę wiekową charakteryzuje otwartość na nowe technologie, poszukiwania tego co modne, ale również tego co inne.  Młodzi ludzie szukają czegoś więcej, niż tylko zwyczajnych produktów. Ich strój jest prezentacją pewnych idei, poglądów, przyzwyczajeń, identyfikują się z nim w jeszcze większym stopniu, niż miało to miejsce parę lat temu. Dlatego kluczem jest skrupulatny dobór takich kolekcji, które dadzą im poczucie wyjątkowości.

Oceń artykuł:

Andrzej Osika, Sizeer: Nowy koncept świetnie wkomponuje się w pasażach nowoczesnych obiektów handlowych

Polityka Prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.