Anna Dębicka, Klif Gdynia: To miejsce z potencjałem, które wyprzedza aktualne trendy

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-09-24 | 08:00

Najlepsze polskie i zagraniczne marki, blisko 30 tys. m kw., na których zlokalizowanych jest prawie 150 salonów. Tak w jednym zdaniu można opisać centrum handlowe Klif w Gdyni, które od 18 lat inspiruje nie tylko koneserów mody. O historii, podejmowaniu modowych wyzwań i zmianach, jakie zaszły w jednym z pierwszych obiektów handlowych w Polsce opowiedziała jego dyrektor, Anna Dębicka.

W tym roku centrum handlowe Klif kończy 18 lat. Jakie były początki?

Jako jedno z pierwszych obiektów handlowych w Polsce, centrum handlowe Klif, zostało uroczyście otwarte 1 października 1996 roku, a inaugurację uświetniła swoim udziałem królowa Norwegii, Sonja. Budynek powstał na terenie byłej giełdy kwiatowo-warzywnej i samochodowej, a swoją nazwę zawdzięcza przeprowadzonemu lokalnie konkursowi – nawiązuje ona do znajdującego się niedaleko nadmorskiego klifu.

Jak obiekt zmieniał się na przestrzeni lat?

Z upływem czasu obiektem zaczęło interesować się wielu potencjalnych najemców, a oczekiwania Klientów w kontekście nowych marek znacznie wzrosły, właściciel centrum podjął decyzję o jego rozbudowie. Z jednej strony celem inwestycji było stworzenie powierzchni dla nowych najemców, z drugiej – odświeżenie fasady  i nadanie jej bardziej nowoczesnego charakteru.

Rozbudowa dała nie tylko obiektowi większą powierzchnię, ale również szereg innych udogodnień.

To prawda. Prace trwały od lutego 2008 roku do maja 2009 roku, a ich efektem było powiększenie powierzchni handlowej o ponad 10 000 m kw., na której otworzyło swoje butiki aż 70 marek, w tym również te prestiżowe.. Wiele z nich pojawiło się w Trójmieście po raz pierwszy, a liczba salonów Centrum zwiększyła się do 150. Zadbano również o komfort zmotoryzowanych klientów – do ich dyspozycji oddany został czteropoziomowy, zadaszony parking. Nowej odsłonie gdyńskiego Klifu towarzyszyła także zmiana identyfikacji wizualnej. Po prawie trzynastu latach Klif zyskał nowe logo, które podkreśliło jego nowoczesny, ekskluzywny i wyjątkowy charakter. To jednak nie był koniec zmian.

To znaczy?

Z biegiem czasu centrum rozwinęło się również architektonicznie. We wrześniu 2013 roku starsza część obiektu przeszła gruntowną modernizację, której motywem przewodnim była perła. Dzięki przeprowadzonym pracom wnętrze galerii zyskało jasną, oryginalną i modernistyczną przestrzeń. Elegancka atmosfera centrum została podkreślona przez motyw perły, która jest symbolem najwyższej klasy i wykwintnego stylu. Kolejnym etapem zmian i odświeżenia wizerunku gdyńskiego Klifu było wprowadzenie w marcu 2014 roku nowej strategii komunikacji.

W tym przypadku klienci między innymi zobaczyli logo z nowym hasłem

Tak. Logotyp centrum zyskał hasło „Klif inspiruje”, co w istotny sposób podkreśliło związek obiektu z modą, stylem życia i sposobem spędzania wolnego czasu.

Skąd w przypadku gdyńskiego centrum tak duże ukierunkowanie na temat mody?

Mocna identyfikacja z modą ma za zadanie odróżnienie Klifu od konkurencyjnych centrów handlowych, a ponadto zachęcić konsumentów do aktywnego kreowania własnego stylu i inspirowania ich do zmian w każdej sferze życia.

Dzięki jakim działaniom Klif stałym się centrum modowym?

Wprowadzenie nowych marek, dbałość o wysoką jakość usług i rewitalizacja aranżacji wnętrz to kluczowe działania. Rozwiązaniem, które od lat doceniane jest przez Klientów gdyńskiego Klifu jest bezpłatna usługa konsultacji ze stylistką i wizażystką.

To usługa skierowana do każdego klienta?

Skorzystać może z niej każdy, kto ma ochotę odświeżyć swoją garderobę, zmienić swój styl lub po prostu zrobić zakupy z profesjonalnym doradcą.

A wydarzenia organizowane na terenie obiektu również mają charakter modowy?

Owszem. Modowe inspiracje zaczerpnąć można także z cyklicznie organizowanych pokazów mody prezentujących nowe kolekcje. Dużą popularnością cieszy się również nasz blog modowy „inspired by fashion”, przy tworzeniu którego współpracujemy ze specjalistami z branży modowej. Dzięki temu powstaje kontent, który stanowi dla naszych czytelniczek nie tylko źródło inspiracji, ale też kompendium wiedzy o aktualnych trendach.

Jakie eventy, poza wyżej wymienionymi, występują w kalendarzu marketingowym centrum?

Trójmiejski Klif to także centrum o charakterze rodzinnym. Liczne weekendowe atrakcje, takie jak festiwale kulinarne, pokazy tańca oraz spotkania ze znanymi sportowcami, literatami oraz gwiazdami filmu przyciągają do galerii całe rodziny.

A tenant mix?

Centrum dba o utrzymanie dotychczasowej renomy i poziomu świadczonych usług regularnie powiększając swoją ofertę o kolejne salony. Nieustannie rozwijamy swoją współpracę z topowymi polskimi i międzynarodowymi projektantami. Chcemy oferować naszym Klientom marki niedostępne w innych galeriach na terenie Trójmiasta i ciągle ich pozytywnie zaskakiwać. Wiemy, że tego od nas oczekują. Dlatego też każdego roku w galerii otwierane są salony nowych marek. To wszystko sprawia, że Klienci centrum chętnie spędzają tam czas nie tylko na zakupach, ale również załatwiając codzienne sprawy czy też odbywając spotkania towarzyskie i biznesowe.

Jaka jest Pani zdaniem recepta na sukces?

Konsekwentnie realizowana strategia rozwoju i komunikacji. Dzięki temu centrum handlowe Klif  stał się miejscem, które wciąż się rozwija i wyprzedza aktualne trendy, oferując klientom unikalne produkty i usługi na najwyższym poziomie.  Po prostu: Klif inspiruje!

Oceń artykuł:

Anna Dębicka, Klif Gdynia: To miejsce z potencjałem, które wyprzedza aktualne trendy

Polityka Prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.