Anna Dworak, Gemini Park Bielsko-Biała: Obecnie centra handlowe są jak hybrydy

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-01-26 | 09:09

W branży nieruchomości handlowych od pewnego czasu rysują się dwa wyraźne trendy. Jednym z nich jest łączenie w jednym obiekcie możliwie jak największej ilości usług. Centra łączące handel z bogatą ofertą gastronomiczno-usługowo-rozrywkową są już bardzo powszechnym zjawiskiem, czego doskonałym przykładem Gemini Park w Bielsku-Białej. O szczegółach opowiedziała Anna Dworak, dyrektor ds. marketingu i PR Gemini Park Bielsko-Biała.

Jakie funkcje obecnie pełni centrum handlowe?

Oprócz tych wyżej wymienionych aspektów pojawiają się również funkcje komunikacyjne, biurowe, społeczne czy nawet mieszkaniowe. Drugi z kierunków rozwoju nowoczesnych projektów handlowych wynika poniekąd z pierwszego – ponieważ coraz więcej czasu spędzamy zamknięci w budynkach, korzystanie z wielu atrakcji czy aktywności w jednym miejscu jest dla nas po prostu wygodne – dlatego coraz więcej inwestorów, planując nowe budynki, „otwiera” je na zewnątrz, przeznaczając część miejsca na teren zielony na otwartym powietrzu. Tego typu zabiegi wyraźnie widać w najnowszych projektach topowych deweloperów, realizowanych w największych miastach w Polsce.

Z czego może wynikać ten trend?

Umożliwia to zapewnienie kompleksowej możliwości spędzania czasu w takim obiekcie, a częściowe przeniesienie działalności rekreacyjnej na zewnątrz i dopasowanie jej do zmieniających się pór roku, znacząco podnosi atrakcyjność tego terenu dla odwiedzających dany obiekt klientów.

Czy w Gemini Park Bielsko-Biała również klienci mogą skorzystać z tego typu udogodnień?

Owszem. Tego typu rozwiązanie zastosowaliśmy podczas rozbudowy, którą zakończyliśmy w kwietniu ub. r. w Centrum Handlowo-Rozrywkowym Gemini Park Bielsko-Biała. Powstała w ten sposób powierzchnia budynku została przeznaczona na poszerzenie oferty modowej, usługowej i rozrywkowej, dedykowanej całym rodzinom.

Jakie czynniki wpłynęły na podjęcie przez Państwa takiej decyzji?

Decyzja była wynikiem badań marketingowych i obserwacji, które wykazały, że nasze centrum najczęściej odwiedzają rodzice z dziećmi.

Jakie zmiany zatem zostały wprowadzone?

Powiększyliśmy ilość lokali handlowo-usługowych do 120, w bielskim Gemini pojawiły się również specjalne udogodnienia dedykowane klientom odwiedzającym nas ze swoimi pociechami. Uzupełnia je szeroki wachlarz imprez i wydarzeń, dedykowanych wszystkim grupom wiekowym – od najmłodszych do najstarszych. Po rozbudowie pozostał nam duży fragment terenu zielonego, położonego pomiędzy naszym obiektem a rzeką Białą. Mając świadomość, że nasza oferta musi znacząco wyróżnić się spośród lokalnej konkurencji, zdecydowaliśmy się jako pierwsi w regionie zagospodarować go pod unikatową ofertę rekreacyjno-rozrywkową.

Jak wykorzystywana jest ta część obiektu?

Wiosną i latem ubiegłego roku zorganizowaliśmy tam ogólnodostępną plażę, bezpieczny i nowoczesny plac zabaw typu „małpi gaj”, jak również boisko do siatkówki plażowej, na którym przez cały sezon odbywały się mecze i rozgrywki „Gemini Cup”. Na świeżym powietrzu prowadzone były również zajęcia taneczne oraz zumba – dla wszystkich grup wiekowych. Uruchomienie strefy rekreacyjnej zdecydowanie zwiększyło zainteresowanie klientów naszym obiektem, co sprawiło, że w lipcu osiągnęliśmy rekordowy wynik odwiedzalności, co jest zjawiskiem rzadko spotykanym w miesiącach wakacyjnych.

Co było dla Państwa największym wyzwaniem?

Zagospodarowanie tego terenu w okresie jesienno-zimowym, kiedy pogoda nie sprzyja organizowaniu eventów na wolnym powietrzu.

Jakie pojawiły się pomysły?

Zdecydowaliśmy się postawić na atrakcję niespotykaną przy żadnym innym centrum handlowym w regionie – pokryty igielitem tor tubingowy. To doskonała forma rozrywki dla wszystkich grup wiekowych, dodatkowo możliwa do skorzystania również przy nieco cieplejszej pogodzie. Jesteśmy również jedynym miejscem w okolicy, gdzie teren zielony jest sztucznie naśnieżany, więc nawet przy cieplejszej aurze można poczuć się tak jak w zimie. Plac zabaw, który funkcjonował w lecie, jest miejscem całorocznego użytku, więc nasi najmłodsi klienci zimą również mogą z niego korzystać. Prowadzimy również szereg atrakcyjnych zajęć na świeżym powietrzu dla wszystkich grup wiekowych, m.in. również zajęcia edukacyjne, promujące bezpieczne zachowania w zimie oraz naukę pierwszej pomocy przedmedycznej, karaoke czy warsztaty z instruktorem narciarstwa. Planujemy również szereg specjalnych atrakcji odbywających się w czasie ferii zimowych. Scenariusze imprez są przygotowywane w taki sposób, by podczas niekorzystnej pogody móc bez problemu przenieść je do środka obiektu.

Czy już teraz mogą Państwo powiedzieć, że pomysł był „strzałem w dziesiątkę”?

Tak. Po pierwszym weekendzie funkcjonowania tych atrakcji widzimy ogromne zainteresowanie nimi, co z pewnością przysporzy nam kolejnych klientów i odwiedzających. Co warto podkreślić, wszystkie one są udostępniane bezpłatnie, więc może z nich skorzystać nawet osoba niedokonująca zakupów w naszym obiekcie. Wierzymy jednak, że tak bliskie oddziaływanie spowoduje, że w niedługim czasie skorzystają oni z naszej oferty, zaś dla naszych stałych klientów stanowimy miejsce kompleksowe i spełniające wiele funkcji jednocześnie: handlu, rozrywki, rekreacji, wspólnych posiłków, a także rodzinnego spędzania czasu.

Jakie jeszcze korzyści dostrzegają Państwo z tego typu działań?

Takie wykorzystanie przestrzeni daje również kolejny pretekst do zacieśnienia współpracy marketingowej z najemcami i wspólnego tworzenia efektywnych przedsięwzięć.

Czy znają Państwo już ich opinię?

Nasi najemcy bardzo pozytywnie reagują na nasze zaproszenia do współtworzenia tego typu wydarzeń, m.in. pomagając w organizacji, fundując nagrody czy oferując programy lojalnościowe w zamian za korzystanie z aktywności w strefie rekreacyjnej. To doskonała okazja do tego, by zaangażować ich do akcji, które mają dla obu stron wspólny cel: budowanie pozytywnego wizerunku Gemini Park Bielsko-Biała, jako miejsca z kompleksową, rodzinną ofertą handlowo-rozrywkową. Zadowolony klient z pewnością chętnie wróci do miejsca, gdzie może spędzić cały dzień podejmując różnorodne aktywności wraz z całą rodziną.

Gdzie tkwi recepta na sukces?

Warto planując działania marketingowe wyjść poza ramy i poszerzyć spectrum działania proponując coś więcej, niż tylko akcje mające na celu zwiększenie sprzedaży. Należy pamiętać, że obecnie centra handlowe są hybrydami, łączącymi w sobie zarówno funkcje handlowe, jak i społeczno-kulturalne, stały się także miejscem spotkań i podtrzymywania społecznych więzi. To o tyle ważny aspekt, że centra handlowe nie selekcjonują odwiedzających pod względem statusu majątkowego, pozycji społecznej czy wykształcenia – to miejsca, z których korzystają lub korzystać mogą wszyscy. Długofalowa praca nad zbudowaniem wizerunku może nie przełożyć się od razu wprost na obroty, ale w dłuższej perspektywie przyniesie to, co w obecnej sytuacji ogromnej konkurencji na rynku handlowym jest kwestią kluczową – przywiązanie i zbudowanie emocji oraz wartości wokół naszej marki. Chcemy, by Gemini Park dla wszystkich bielszczan było miejscem nie tylko zakupów, ale i ciekawej rozrywki, rekreacji, edukacji, rodzinnego spędzenia czasu; by było to miejsce, do którego nasi klienci chcą i będą wracać.

Oceń artykuł:

Anna Dworak, Gemini Park Bielsko-Biała: Obecnie centra handlowe są jak hybrydy

Polityka Prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.