Mija właśnie 10 lat od otwarcia Galerii Gniezno. Jaki to był czas dla obiektu?
10 lat funkcjonowania Galerii Gniezno to wciąż nowe wyzwania, i duża satysfakcja. Przede wszystkim cieszy nas fakt, iż udało się nam zdobyć zaufanie mieszkańców Gniezna i okolic, którzy chętnie powracają do naszego centrum. Warto wspomnieć, że w ostatnich latach rozbudowana została infrastruktura drogowa, dzięki czemu znacznie poprawiła się komunikacja Gniezna z Poznaniem, gdzie znajduje się wiele centrów i galerii handlowych, jednak badania potwierdzają wysoką satysfakcję klientów z oferty i jakości oferowanej przez Galerię Gniezno.
Co Państwo uważają za największy sukces?
Sukcesem jest z pewnością interesujący tenant-mix centrum oraz 100% wynajętej powierzchni.
Czym się on charakteryzuje?
Tenant-mix Galerii Gniezno jest dobrany zgodnie z profilem oraz potencjałem zakupowym naszych klientów. Warto podkreślić, że w naszym centrum obok znanych marek takich, jak H&M, New Yorker, Martes Sport, House, Cropp, Apart pojawiają się również lokalni najemcy, którzy wychodzą naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców Gniezna. Śmiało możemy stwierdzić, że oferta centrum w pełni zaspokaja oczekiwania różnych grup klientów. Zapewniony jest dostęp do marek modowych, hipermarketu spożywczego, sklepów z działu dom i ogród. Klienci mają także możliwość spędzenia czasu z rodziną i przyjaciółmi, nie tylko w restauracji czy kawiarni, ale także na seansie w kinie.
Galeria Gniezno zatem kusi również multifunkcjonalnością?
Owszem. Klienci Galerii Gniezno chętnie spędzają czas wolny na zabawie ze swoimi pociechami na placu zabaw, wspólnym posiłku w restauracji, a także na seansie w kinie. Pragniemy naszym klientom oprócz możliwości dokonania zakupów dostarczyć również wrażeń i emocji, dlatego organizujemy eventy o charakterze rozrywkowym, jak i kulturalnym. Dużą uwagę przykładamy do działań CSR i współpracy z lokalną społecznością.
Którego typu wydarzenia zasługują na szczególną uwagę?
Na terenie centrum organizujemy interesujące wystawy, a także ciekawe warsztaty dla najmłodszych. Wydarzeniom towarzyszą również konkursy, w których nasi klienci mogą wygrać atrakcyjne nagrody. Dużym zainteresowaniem cieszyły się chociażby eventy takie, jak Planetarium – projekt, oparty na wyjątkowej scenografii i interaktywnym kontakcie ze światem kosmosu. Klienci cenią sobie również eventy artystyczne, jak chociażby malowanie piaskiem przez artystkę, Tetianę Galitsynę. Kolejną efektowną ekspozycję naukową planujemy na wrzesień – będzie to interaktywna ekspozycja pozwalająca rozszerzyć wiedzę z nauk przyrodniczych poprzez zabawę, eksperymenty, samodzielne doświadczenia.
Jak Państwa zdaniem rynek centrów i galerii handlowych zmieniał się na przestrzeni ostatnich 5 lat?
Z perspektywy tych 5 lat mogę z całą pewnością stwierdzić, iż dzisiejsze galerie handlowe są bardziej nowoczesne i nastawione na zaspokojenie oczekiwań młodych klientów poszukujących miejsca, w którym można nie tylko znaleźć konkretne produkty, ale także przestrzeń, gdzie można po prostu fajnie spędzić czas. Ponadto warto zauważyć, że na tradycyjny sposób robienia zakupów wpływ ma obecnie e-commerce. Najemcy wychodząc naprzeciw klientom umożliwiają dokonywanie zakupów przez Internet i ich odbiór w sklepie znajdującym się na terenie Galerii Gniezno.
W którym kierunku zatem podąża?
Myślę, że w perspektywie kilku najbliższych lat coraz więcej naszych najemców będzie wprowadzało możliwość e-zakupów, a w samym centrum pojawi się większa liczba lokali typu showroom.
Jakie innowacyjne działania, w ciągu ostatnich 10 lat działalności centrum udało się wdrożyć?
Apsys jest zarządcą Galerii Gniezno od 2006 roku. W tym czasie udało się nam wdrożyć wiele działań, przede wszystkim proekologicznych, zgodnych z realizowaną przez Apsys od wielu lat polityką zrównoważonego rozwoju i ograniczania negatywnego wpływu na środowisko. Wdrożyliśmy rozwiązania takie, jak m. in. energooszczędne oświetlenie czy system BMS zarządzania budynkiem. Wiele lat temu wprowadziliśmy już segregację odpadów, co przełożyło się na znaczne obniżenie ponoszonych kosztów. Wszystkie te działania zostały potwierdzone Certyfikatem Breeam-in–Use na poziomie very good, czyli systemem certyfikacji ekologicznej, oceniającym budynek na podstawie wielu kryteriów. Właściciel Galerii Gniezno, fundusz inwestycyjny Standard Life w trosce o komfort klientów nieustannie dba o modernizację obiektu. Unowocześnia wnętrza tak, aby zaspokoić oczekiwania coraz bardziej wymagających osób. Na terenie centrum powstały liczne udogodnienia dla klientów, w tym dla rodzin z dziećmi oraz dla osób z niepełnosprawnością. Nasi klienci mają również szeroki dostęp do informacji oraz możliwość korzystania z nowoczesnych narzędzi takich, jak aplikacje czy media społecznościowe.
Jaka strategia marketingowa/PR/filozofia zarządzania/elementy działalności centrum pozwalają na wyróżnienie Państwa galerii na tle lokalnej konkurencji?
W Gnieźnie jesteśmy jedynym centrum handlowym, dlatego podejmujemy szereg działań mających sprawić, aby Galeria Gniezno było postrzegane nie tylko jako miejsce zakupów, ale również jako miejsce spotkań. Proponujemy klientom również udział w akcjach prosprzedażowych oraz możliwość wygrania atrakcyjnych nagród takich, jak rodzinne wycieczki, tablety, modne gadżety. W ramach społecznej odpowiedzialności biznesu, angażujemy się również w wiele lokalnych projektów - wspieramy miejscowe inicjatywy odpowiadając tym samym na zapotrzebowanie tutejszych potrzeb i oczekiwań.
Czym zaskoczą Państwo swoich klientów w 2015 roku?
Niebawem w Galerii Gniezno zostanie jeszcze bardziej uatrakcyjniony tenant-mix. Na pewno pojawią się nowe sklepy takie, jak Jubiler YES, Cukiernia Rem Marco, Biuro Podróży Itaka, a Big Star zajmie lokal o większej powierzchni. W maju została zorganizowana Urodzinowa Loteria, której finał odbędzie się 31 maja. Wówczas poznamy zwycięzcę, który z całą rodziną pojedzie na wycieczkę do parku rozrywki pod Paryżem. Finał urozmaici event „Gniezno ma talent”, czyli konkurs dla dzieci i młodzieży. A to tylko przykład naszych planów na najbliższe tygodnie. Mam nadzieję, że w roku 2015 r. jeszcze nie raz zaskoczymy naszych klientów.
Tagi: