Artur Ligęska, Soho Body Spirit: Każda galeria powinna mieć obiekt sportowy

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-10-09 | 08:00

Klub Soho Body Spirit, rozwijany przez firmę Twój Fitness funkcjonuje od stycznia 2013 r. Sportowo-rekreacyjny kompleks, usytuowany w Brwinowie jest jednym z pierwszych w Polsce klubów klasy Premium. Jak jednak zapowiada Artur Ligęska, prezes spółki Twój Fitness, na pewno nie ostatnim, ponieważ w planach są już kolejne kluby powstającej sieci fitness Soho Body Spirit.

Aktualnie prowadzą Państwo jeden klub fitness w Galerii Brwinów. Czy planowane są kolejne otwarcia?

W chwili obecnej budujemy drugi klub w Dębicy. Poza tym realizujemy, jako Twój Fitness Sp.zo.o., projekt konsultingowy w Stalowej Woli. Wspieramy także młodego inwestora, który otwiera klub w Cieszynie.

Czy biorą Państwo pod uwagę również franczyzę?

Absolutnie tak. Po stworzeniu 5 klubów Soho Body Spirit pod własnym szyldem Twój Fitness Sp.z o.o. chcemy wprowadzić program franczyzowy, cechujący się niezwykle silną kontrolą ze strony spółki.

Czy prowadzą Państwo działalność również poza granicami Polski?

Jako Twój Fitness Sp. z o.o. wpieraliśmy jedną z sieci na Łotwie w jej rozwoju. Realizujemy wstępne rozmowy na temat klubu fitness w Moskwie i w Londynie, ale do ich finalizacji jeszcze długa droga. Pojawił się także pomysł stworzenia klubu fitness  w Wenecji. Przyszłość pokaże jak potoczą się losy w/w projektów.

Jak do tej pory przebiegała współpraca z zarządcami galerii? Czy organizują Państwo wspólne akcje marketingowe?

Tak, współpracujemy z Galerią Brwinów, przy której funkcjonuje Soho Body Spirit. Z reguły dbamy o oprawę sportową eventów, organizatorem których jest galeria. Angażujemy się w te inicjatywy organizując pokazy sportowe, zajęć tanecznych, programów dedykowanych dla dzieci czy seniorów.

Jakie działania promocyjne Państwo preferują w swojej strategii?

Zdecydowanie public relations, Social Media oraz marketing szeptany. Dzięki temu zaoszczędziliśmy 55% budżetu planowanego na marketing i reklamę.  

Czy Pana zdaniem kluby fitness są niezbędnym elementem tenant-mixu centrum/galerii handlowej?

Funkcjonujemy w niedużej galerii, ale uważam, że dzięki tego typu inwestycji bardzo pozytywnie pozytywnie wpłynęliśmy na jej prosperowanie. Z perspektywy czasu oceniam, iż każda galeria powinna mieć obiekt sportowy w swojej ofercie. To absolutnie wpływa na prestiż centrum.

Jakie cechy charakteryzują współczesną grupę klienteli rynku fitness w Polsce?

Są chłonni wiedzy, czekają na nowe informacje, chcą się edukować w tej tematyce, a tym samym podnoszą nam poprzeczkę.

Czy z Państwa obserwacji wynikają informacje na temat trendów sezonowych dotyczących zainteresowania poszczególnymi formami aktywności fizycznej w ciągu roku?

Na przykładzie własnych obserwacji wnioskuję, że dobrze prowadzone zajęcia, profesjonalni instruktorzy czy trenerzy są gwarancją ciągłego zainteresowania nimi. Oczywiście wraz z zmianą pory roku pojawiają się np. zajęcia przygotowujące klubowiczów na wyprawy narciarskie w okresie zimowym czy outdoor wiosną i latem, jak również wczesną jesienią.

Jakie czynniki konkurencyjności odgrywają najważniejszą rolę w branży fitness?

W chwili obecnej zdecydowanie lokalizacja oraz cena. W najbliższych latach cenę wypierać będzie jakość usługi, jej oryginalność.. Zresztą na przykładzie własnego klubu już to widzę.

Jakie są Pana spostrzeżenia dotyczące aktywności fizycznej Polaków? Czy ich zainteresowanie sportem rośnie?

Absolutnie tak. Polacy zrozumieli, że sukces w życiu to nie tylko dobra posada, coraz wyższe wynagrodzenie, itp. Zaczęło się dla nas liczyć to, aby dobrze się czuć… W coraz większym stopniu zauważam profilaktyczne podejście do tematyki aktywności sportowej. I niezmiernie mnie to cieszy.

Jak ocenia Pan konkurencję w branży?

Rynek fitness w Polsce porównuję przy okazji wielu szkoleń czy wykładów, które mam okazję prowadzić, do dziecka w przedszkolu. Tak to wygląda na dzień dzisiejszy w naszym kraju porównując go z dojrzałym rynkiem na Zachodzie. Jest w tym bardzo dużo plusów. To my wyznaczamy trendy, możemy wprowadzać wiele innowacji czy tworzyć historię fitnessu w Polsce.

Jak Pana zdaniem będzie więc wyglądała branża fitness w Polsce za 5 lat?

Uważam, że siła tkwi w nowych, innych niż wszystkie pomysłach na fitness. Branża w Polsce rośnie, społeczeństwo wzbogaca się, jest coraz bardziej wymagające.

Z perspektywy inwestora i właściciela rozwijającej się sieci klubów fitness doceniam ten trend i cieszę się z perspektyw. Nowe wyzwania są po to, aby im umiejętnie sprostać.

Oceń artykuł:

Artur Ligęska, Soho Body Spirit: Każda galeria powinna mieć obiekt sportowy

Polityka Prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.