Artur Żółtowski, Piramida Steakhouse: Stawiamy na rozwój sieci franczyzowej

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2011-08-25 | 08:00

Restauracje casual dinning w Polsce mają bardzo duży potencjał. Najlepiej świadczą o tym sukcesy kolejnych sieci restauracji w tym segmencie, których przykładem jest działająca od 10 lat Piramida Steakhouse. Pierwsza dekada działalności sieci stała się okazją do podsumowania dotychczasowych działań, a także do wskazania planów na dalszy rozwój firmy. W rozmowie z portalem Galeriehandlowe.pl opowiada o nich Artur Żółtowski, właściciel sieci Piramida Steakhouse.

10 lat działalności Piramidy Steakhouse na rynku gastronomicznym przyniósł wiele doświadczeń i zmian. To był świetny okres. W tym czasie zyskaliśmy tysiące stałych, ceniących naszą kuchnię klientów. Jako ciekawostkę mogę powiedzieć, że nieustannie od 10 lat, numerem jeden wśród dań cieszących się największą popularnością w Piramidach jest nasza unikatowa shoarma. Ugruntowaliśmy swoją pozycję jako restauracja, która serwuje kuchnię arabską nie szczędząc na jakości. Uznałem, że 10-lecie sieci to idealny czas, by Piramida dała możliwość osobom chcącym odnieść sukces w branży gastronomicznej i dlatego oferujemy franczyzę.

Potencjał restauracji z segmentu casual dinning takich jak Piramida Steakhouse jest w Polsce bardzo duży. Na przykładzie Piramidy warto powiedzieć, że dzięki nowym technologiom żywność można przygotowywać bardzo zdrowo. Szczególnie teraz, kiedy na każdym kroku dbamy o kondycję, ludzie zauważają, że większość naszych dań przyrządzamy na grillu, sałatki bazują na miksie zdrowych sałat a w daniach pojawiły się dodatki kiedyś zarezerwowane tylko dla ekskluzywnych restauracji. Mamy więc taką sytuację, że do restauracji typu Piramida można wybrać się na pyszne, zdrowe danie podane przez kelnera. Nie ma u nas natomiast obrusów występujących w drogich restauracjach. Jednak jak wielu klientów chce w imię obrusów płacić za danie kilkadziesiąt złotych więcej?

Myślę też, znów na naszym przykładzie, że stali klienci doceniają nasze starania, widzą nowości w menu, zauważają, że restauracja podąża za trendami, szanuje klienta. Świeżość dań oraz menu to podstawa w restauratorstwie. Czasem wystarczy zmienić sposób i formę podania, a czasem zmienić całą pozycję menu by pozytywnie zaskoczyć klienta. Uważam, że jeśli właściciele innych restauracji tego typu będą w ten sposób podchodzić do swoich działań, to cały segment będzie się wzmacniał i zdobywał nowych klientów. Często niewiele potrzeba by wprowadzić pozytywne zmiany, ale równie często widzę u konkurencji mało przemyślane ruchy, które zbliżają te miejsca do fastfoodów.

Piramida należy do grupy restauracji często odwiedzanych, na każdą kieszeń, ale co istotne, z pełną obsługą kelnerską. Naszą ofertę kierujemy do szerokiej grupy klientów. Co istotne, proponujemy specjalne promocje przeznaczone dla konkretnych grup docelowych np. studencka uczta lub zdrowy lunch w Piramidzie. Pamiętajmy, że czas pracy wydłuża się. Ludzie pracują często po 10–12 godzin. W związku z tym nie mają czasu przygotowywać posiłków w domu. Szczególnie młodzi ludzie rezygnują z gotowania w swych domach na rzecz lunchu, obiadu lub kolacji w lokalu. Problemem jest jednak ogólny zastój gospodarczy w Polsce. Przeciętnego Polaka często nie stać by systematycznie przychodzić na obiad do restauracji. I nie mówimy tutaj o lokalach drogich i ekskluzywnych. W tym przypadku jednak nadal mamy ogromną przewagę, ponieważ małe sieci lub pojedyncze restauracje mają zazwyczaj problemy z powtarzalnością dań we własnych lokalach. W Piramidzie nie ma takiego problemu, gdyż skrupulatnie czuwamy nad tym by jakość w każdym miejscu była identyczna. Mamy zresztą wewnętrzny system, najlepszych dostawców – wszystko razem zapewnia wysoką jakość.

 

Nasze menu na przestrzeni lat mocno się rozrosło. Zaczynaliśmy z 60 pozycjami w karcie. Na dzień dzisiejszy jest ich przeszło 100. W 2008 roku zaproponowaliśmy naszym klientom nowości z kuchni świata. Skutecznie. Specjalność lokalu pozostaje taka sama. Jest dopracowana, smaczna i popularna. Nie warto jej zmieniać. Co jakiś czas odświeżamy jedynie sposób podania oraz dodatki. Na chwilę obecną nie zamierzamy rozszerzać menu ponieważ i tak jest mocno rozbudowane. W Piramidzie 20-30% menu to kuchnie świata w obrębie, których wszelkie zmiany i nowości będą wprowadzane cyklicznie. Serwujemy również całkiem nowe dania. Staramy się inspirować naszych klientów do testowania nowych smaków, kuchni. Nie zawsze te próby są w pełni udane, ale warto by klient widział zaangażowanie restauratora w zaspokojenie jego potrzeb.

 

Rozwój sieci nastawiony jest na otwarcia zarówno franczyz jak i stacjonarnych lokali bezpośrednio podlegających centrali. Ostatnio wystartowaliśmy z pierwszą franczyzą w największym centrum handlowym Kielc – Galerii Echo. Dwa lokale planujemy otworzyć do końca roku, natomiast dwa kolejne wystartują wiosną 2012 roku. Zainteresowanie naszą ofertą franczyzową jest naprawdę spore. Wpływ na to mają m.in. bardzo dobre warunki licencyjne naszej sieci. Na razie restauracje zlokalizowane są w Polsce południowej, ale będą otwierane w całym kraju. Jest również zainteresowanie poza granicami (np. z Czech i Włoch) i jestem pewien, że Piramida będzie miała punkty poza Polską.

Zależy nam przede wszystkim na miastach gdzie nie ma jeszcze kuchni arabskiej. Szukamy dogodnych lokalizacji oraz franczyzobiorców zarówno z największych miast jak i mniejszych miejscowości. Jest kilka strategicznych miejsc w Polsce, gdzie nie ma konkurencji na lokalnym rynku gastronomii a zapotrzebowanie jest spore. Nie chciałbym jednak na chwilę obecną zdradzać konkretnych planów ponieważ są w początkowej fazie realizacji.

Na 10-lecie sieci postanowiliśmy postawić na rebranding i odświeżyć wizerunek marki. Pomaga nam w tym wrocławska agencja PR – ARS Group. Przykładowo stare logo sieci, choć wyróżniało się spośród innych restauracji, mocno już odbiegało od rynkowych standardów. Zarówno układem, jak i czcionką. Nie wykorzystywało też w pełni symbolu piramidy, który w nowym logo został w sposób naturalny wprowadzony w tekst nazwy restauracji. Nowe logo Piramidy jest świeże a przede wszystkim łatwiejsze do zapamiętania. Zmiany w lokalach idący za zmianą logo wprowadzamy stopniowo.

Mając na uwadze rebranding, każdy z naszych franczyzobiorców ma stałe wsparcie marketingowe, agencja kontaktuje się z lokalnymi mediami, tak by otwarcia restauracji były za ich pośrednictwem zauważone przez widzów, czytelników i słuchaczy. Postawiliśmy też na kontakt z klientem poprzez media społecznościowe. Chcemy budować trwałą, wiarygodną markę poprzez oficjalne konto na facebooku. Szykujemy również atrakcyjny konkurs angażujących internautów z miast gdzie już jest Piramida. W internecie działa też nowoczesna strona sieci Piramida Steakhouse znajdująca się pod adresem www.piramida-steahouse.pl. Jest to jedyny oficjalny serwis Piramidy.

Obecnie jesteśmy w trakcie przygotowania kompleksowej strategii reklamowej bazującej na działaniach w internecie, narzędziach BTL oraz PR. Na finiszu są również nowe promocje, które z pewnością będą ciekawą odmianą od klasycznych typu „buy one get one free”. Planujemy również zaangażowanie we wspólne działania promocyjne z naszymi partnerami.

By jeszcze bardziej uatrakcyjnić naszą propozycję, wprowadziliśmy szereg promocji, m.in. lunchową i dla studentów. Zmieniając menu, wprowadziliśmy linię drinków skomponowanych przez jednego z najlepszych specjalistów w Polsce. Pojawiły się też nowe lody i desery, wykwintne kawy. Reasumując, rozwijamy sieć, która nie zatraca charakteru prawdziwej restauracji.

Oceń artykuł:

Artur Żółtowski, Piramida Steakhouse: Stawiamy na rozwój sieci franczyzowej

Polityka Prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.