AVA Laboratorium: Inspiracji szukamy w naturze

2021-11-02 | 09:00

Judyta Jakowlew, Specjalista ds. Marketingu w Ava Laboratorium Kosmetyczne podkreśla, że marka od samego początku istnienia, swoich inspiracji do tworzenia wyjątkowych, naturalnych kosmetyków poszukiwała w naturze. Jakie efekty przyniosły takie poszukiwania? Co dziś wyróżnia markę i na co mogą liczyć jej Klienci - odpowiada w rozmowie z redakcją Ecommerce Expert.

Laboratorium Kosmetyczne AVA zostało założone 60 lat temu. Jak na przestrzeni ponad pół wieku zmieniło się Państwa przedsiębiorstwo i branża kosmetyków naturalnych?

Laboratorium Kosmetyczne AVA zmieniło się na wielu płaszczyznach. Przede wszystkim przedsiębiorstwo niesamowicie się rozrosło. Z niewielkiej kilkuosobowej, firmy  mieszczącej się w warszawskiej kamienicy powstało przedsiębiorstwo w podwarszawskim Całowaniu, z dużym parkiem maszynowym i wysoko wykwalifikowanymi specjalistami wielu dziedzin. Nasze Laboratorium jest pionierem naturalnych kosmetyków w Polsce. „W zgodzie z naturą” – to hasło, które przyświeca jego działalności od samego początku. Branża kosmetyczna szeroko otworzyła się na naturalne kosmetyki dopiero kilka lat temu. Dobrym przykładem jest tutaj certyfikat ECOCERT, dziś tak bardzo znany i popularny. Laboratorium Kosmetyczne AVA jako pierwsza firma w Polsce otrzymało ten prestiżowy certyfikat, potwierdzający naturalność i ekologiczność wybranych linii kosmetycznych.

Z miłości do naturalnego stylu życia - to hasło, które przyświeca działalności Państwa marki od początku. W jaki sposób przejawia się ono w Państwa działaniach?

Od samego początku Laboratorium Kosmetyczne AVA szukało inspiracji w naturze. Jednak z czasem interpretacja hasła ewoluowała. Najlepszym przykładem będzie tu najnowsza seria Planeta Ziemia. Wykorzystując dotychczasowe rozwiązania oraz sięgając po nowe stworzyliśmy kosmetyki, które minimalizują wpływ na środowisko naturalne. Certyfikat ECOCERT COSMOS, szklane opakowania, kartoniki z certyfikatem FSC, mniejsze zużycie wody, wykorzystanie odnawialnych źródeł energii, współpraca z proekologiczną fundacją – to jedynie część z nich.

Jakie produkty / linie produktowe oferowane są przez Państwa firmę? Co wchodzi w ich skład i które z nich cieszą się największym zainteresowaniem?

W swoim bogatym portfolio mamy kosmetyki naturalne i ekologiczne certyfikowane, dermo- oraz pielęgnacyjne i przeciwzmarszczkowe. Nasze Laboratorium poszukuje wyjątkowych rozwiązań i niebanalnych składników. Przykładem takich innowacji jest emulsja wielokrotna, wykorzystywana dotychczas w farmacji, czy taksyfolina pochodząca ze specjalnie dla nas hodowanej rośliny. Oba te unikalne koncepty znajdują się w serii Botanical HiTech. Jednak niezmiennie od kilku lat niejako wizytówką Laboratorium Kosmetycznego AVA stały się Aktywatory Młodości. To 8 rodzajów serum, a w każdym inny składnik aktywny w efektywnym stężeniu: retinol, witamina C, Hydranov™, koenzym Q10, komórki macierzyste, olej arganowy, peptyd biomimetyczny. Każdy znajdzie składnik odpowiedni dla siebie. Od niedawna dołączyły kolejne 4: złoto + jedwab, perły + roślinny kawior, baobab+ makadamia, a także niacynamid + śnieżna alga.

Od niemal 20 lat jesteście Państwo obecni z produktami w sieci sklepów Rossmann, a od 2011 roku także w Hebe. Jak aktualnie wygląda Państwa strategia w zakresie szerszej dystrybucji produktów?

Jesteśmy otwarci na współpracę z kolejnymi dystrybutorami. Dopinane są ostatnie formalności, by wkrótce nasze kosmetyki były szerzej dostępne na rynku kosmetycznym. Jednak mierzymy siły na zamiary i dokładnie analizujemy nasze możliwości produkcyjne, by nie zawieźć obecnych i przyszłych kontrahentów.

Oprócz stacjonarnych punktów sprzedaży Państwa partnerów biznesowych AVA wykorzystuje również własny sklep internetowy do sprzedaży produktów. Jak oceniacie Państwo rozwój sektora e-commerce w dzisiejszych czasach i jakie przełożenie ma jego dynamika wzrostu na Państwa wyniki sprzedaży?

Sklep internetowy jest w dzisiejszych czasach tak zwanym „must have”. Daje nam możliwość bliżej relacji z klientem ostatecznym. Jesteśmy otwarci na kontakt z nim - nierzadko możemy pomóc w doborze odpowiedniego kosmetyku. Mimo dużej konkurencji widzimy wzrosty sprzedaży i zadowolenia klientów.

Jak obecnie kształtuje się świadomość konsumentów dotycząca stosowania kosmetyków naturalnych? Co ma na nią największy wpływ?

Świadomość konsumentów na temat kosmetyków naturalnych niesamowicie wzrasta. Nie wystarczy, by kosmetyk miał „ekologiczne” opakowanie i napis „naturalny”. Konsumenci dokładnie śledzą składy, weryfikują zawartość, interesują się produktami certyfikowanymi. Często zrzeszają się w grupy analizujące kosmetyki. Takie społeczności to jedna z frakcji mających wpływ na świadomy wybór kosmetyków naturalnych. Poza tym ogromny wpływ mają influecerzy, celebryci, blogerzy, którzy śledzą nowinki kosmetyczne oraz wymagania dotyczące producentów.

Czy i w jaki sposób pandemia koronawirusa wpłynęła na obserwowane przez Państwa zachowania konsumenckie?

Przez lockdown i często wynikający z niego home office, konsumenci mieli więcej czasu na analizę wielu dotychczasowych wyborów. Dzięki temu mogli dokonywać bardziej świadomych zakupów. Nierzadko wybór mógł być podyktowany względami ekonomicznymi, ale na rynku można znaleźć wysokiej jakości produkty w przystępnych cenach.

Jak wygląda dziś strategia komunikacji Państwa marki? Kim jest Wasz Klient i jakimi metodami staracie się Państwo go pozyskać?

Pierwszym etapem komunikacji są opakowania naszych kosmetyków, do których przykładamy bardzo dużą uwagę. W kolejnych etapach jest to dział PR oraz agencja marketingowa. Głównym kanałem komunikacji są portale społecznościowe. Tu znajdują się nasze potencjalne klientki: kobiety świadome, interesujące się naturalną pielęgnacją, poszukujące kosmetyków najlepiej odpowiadających na potrzeby ich skóry. Drugim w kolejności kanałem komunikacji są wzmianki w prasie, adwertoriale i artykuły w Internecie. Mamy również możliwość bezpośredniej komunikacji z naszymi klientami za pomocą regularnych newsletterów.

W styczniu 2021 roku otwarto nowo wybudowany zakład produkcyjny. Czy może Pani przybliżyć szczegóły związane z realizacją tego przedsięwzięcia? Jakie przełożenie będzie ono miało na dalsze funkcjonowanie firmy?

Dzięki programowi wdrażania innowacji otrzymaliśmy dotację na budowę nowego zakładu. W ramach tego programu powstała innowacyjna linia kosmetyków Botanical HiTech. Prace nad nią trwały kilka lat, a do współpracy zaprosiliśmy uczelnie wyższe i jednostki naukowo-badawcze. Seria oparta jest na trzech unikalnych rozwiązaniach, dotychczas nie stosowanych w kosmetyce. Są to wspomniane wcześniej emulsja wielokrotna, roślinna taksyfolina, a także mikronizacja ekstraktów, pozwalająca na lepszą przyswajalność składników przez skórę. Teraz część z tych rozwiązań zastosowana jest w kolejnych seriach kosmetyków. Uroczyste wmurowanie kamienia węgielnego pod nowy budynek nastąpiło 19 października 2018, a dzięki wysiłkom wielu specjalistów, inżynierów i pracowników budowy, po nieco ponad dwóch latach mogliśmy cieszyć się nową siedzibą. Dzięki dużo większej przestrzeni mamy możliwość zwiększenia produkcji oraz rozszerzenia dystrybucji naszych kosmetyków.

Współpracujecie Państwo również z firmami, oferując usługi z zakresu Private Label. Co dokładnie jesteście Państwo w stanie zaoferować klientom w tym zakresie?

Świadczymy kompleksową usługę Privete Label: począwszy od autorskich receptur, poprzez usługi doradcze w zakresie doboru opakowania oraz deklaracji marketingowych, po produkcję, pakowanie i transport finalnego produktu do klienta. Z roku na rok zainteresowanie markami własnymi rośnie. Mamy zapytania nie tylko od fanów naszych kosmetyków pragnących założyć własną markę, ale również od dużych graczy rynku kosmetycznego. Udaje nam się finalizować działania jednych i drugich.

Aktualnie dbanie o środowisko to nie tylko slogan, ale i zobowiązanie. W jaki sposób Państwu udaje się realizować cele związane ze zrównoważonym rozwojem marki?

Takie działania prowadzimy intensywnie od co najmniej kilku lat. Jednym z nich jest nasz nowy zakład, w którym zastosowaliśmy szereg rozwiązań minimalizujących wpływ produkcji na środowisko. Stopniowo zmniejszamy ilość plastikowych opakowań. Korzystamy z odnawialnych źródeł energii. Stosujemy coraz więcej naturalnych składników z monitorowanych upraw. Najlepszą wizytówką tych działań jest wspomniana wcześniej seria Planeta Ziemia, która jest bogata w ekologiczne rozwiązania.

Jakimi metodami w Państwa ocenie warto dzisiaj budować pozycję rynkową i przewagę konkurencyjną? Jak wyróżnić swój produkt i markę na coraz bardziej konkurencyjnym rynku, aby zgromadzić grono lojalnych i stałych odbiorców?

By dotrzeć do klientów i nawiązać z nimi relację najlepiej korzystać z mediów społecznościowych oraz newslettera. Dzięki silnej kampanii w Social Mediach można dotrzeć do dużej liczby potencjalnych klientów. Następnie przez spersonalizowaną komunikację, badanie preferencji, dopasowywanie programów lojalnościowych najlepiej oddających potrzeby klientów możemy rozbudowywać sieć lojalnych odbiorców, będących również ambasadorami naszej marki wśród swoich znajomych.

Dziękujemy za rozmowę.
Dziękuję również.


 

Czytaj online Ecommerce Expert

Tagi: Ecommerce Expert wywiad AVA
Oceń artykuł:

Fot: AVA Laboratorium Kosmetyczn Źródło: AVA Laboratorium Kosmetyczn

AVA Laboratorium: Inspiracji szukamy w naturze

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.