W Gorzowie Wielkopolskim obecnie funkcjonują dwie galerie handlowe, którym właścicielem lub udziałowcem jest Caelum Development. Oba centra różnią się od siebie zarówno architekturą jak też wielkością oraz układem komunikacyjnym, ale najważniejsze jest to, że stanowią dla siebie doskonałe uzupełnienie. O doborze, eventów, prowadzonych kampaniach opowiada Bartłomiej Bujnowski, Marketing Manager Caelum Development.
Ponieważ właścicielem Galerii Askana oraz udziałowcem w NoVa Park jest Caelum Development zależy nam na tym, aby oba największe centra handlowe w Gorzowie prezentowały maksymalnie szeroką ofertę handlową i rozrywkową dostępną dla jak największej liczby osób. Oprócz bezpłatnego autobusu, który nieodpłatnie przewozi Klientów między Centrami właśnie rozpoczęliśmy akcję marketingową „koncert za zakupy”. Polega ona na tym, że klienci, którzy dokonają zakupów w obu centrach po min. 50 pln otrzymają bilet na koncert zespołu Bajm w gorzowskim amfiteatrze.. Tą akcją rozpoczynamy kampanię „Gorzów Miasto Zakupów”, która promuje oba nasze centra jako komplementarne swoją ofertą i funkcjonalnością. Planujemy też inne wspólne działania, ale jeszcze zbyt wcześnie aby o nich mówić.
Każde nowoczesne centrum handlowe musi posiadać atuty, które tworzą jego wartość dodaną. W Galerii Askana doskonale funkcjonuje kino oraz wiele znanych marek odzieżowych. NoVa Park to przede wszystkim odpowiedź na potrzeby klientów, którzy domagali się obecności takich marek jak H&M, KappAhl, Mohito czy KFC, do tej pory nieobecnych w Gorzowie. Oba centra różnią się od siebie zarówno architekturą jak też wielkością oraz układem komunikacyjnym. Ale najważniejsze, że stanowią dla siebie doskonałe uzupełnienie, przez co są atrakcyjne dla każdego, kto zamierza zrobić w Gorzowie udane zakupy.
Dobór eventów i prowadzonych kampanii jest sprawą kluczową w dobrze rozumianym marketingu centrów handlowych i często decyduje o jego sukcesie. W przypadku Galerii Askana, która jest obecna na rynku od 5 lat oprócz bardzo dobrze przyjmowanych akcji promujących zakupy, niezwykle istotnym elementem są działania skierowane dla lokalnej społeczności. Są to działania prowadzone w sferze poza komercyjnej, dzięki czemu Galeria Askana ma bardzo dobry wizerunek Centrum bliskiego mieszkańcom. Co więcej, dzięki temu Galeria Askana współtworzy społeczność lokalną; należy do niej. Im ważniejszą rolę centrum spełnia w środowisku tym zakres tych działań powinien być bardziej „szyty na miarę” tj. posiadający pewne cechy, które sprawią, że akcja będzie niezapomniana i wyjątkowa.
W przypadku obiektów, których właścicielem lub udziałowcem jest Caelum Development właściwie trudno jest mówić o typowej konkurencji, ponieważ zależy nam na tym, aby oba nasze centra funkcjonowały jak najlepiej. Tym samym są one inaczej pozycjonowane, posługują się inną komunikacją zarówno wizualnie jak i w zakresie stosowanych narzędzi. Zawsze jednak, tak w Gorzowie jak i w innych miastach gdzie mamy nasze Galerie znakiem rozpoznawczym jest aktywnie prowadzony marketing i działania dedykowane dla danej lokalizacji. To zawsze jest zauważone zarówno przez klientów jak też najemców.
Na pewno Galeria Askana i NoVa Park współtworzą w tej chwili bardzo bogatą ofertę dla całego regionu. Zwłaszcza, że są oddalone od siebie o niecałe 3 km. Tak jak Galeria Askana 5 lat temu była pierwszą nowoczesną galerią handlową w Gorzowie i odpowiedzią na potrzebę robienia zakupów w nowoczesny sposób tak powstanie NoVa Park jest kolejną zmianą jakościową oferując dotąd nieznane w Gorzowie marki. Musimy jednak pamiętać o tym, że oczekiwania klientów zmieniają się a tym samym nasze pomysły na współpracę będą rozwijać się wraz z nimi. Przykładem nowatorskiego działania jest właśnie wspomniane na początku hasło „Gorzów Miasto Zakupów”, które promuje bogatą ofertę, jaką oba nasze centra mają do zaoferowania.
Tagi: