Będziemy obserwować rozwój oferty promocyjnej, rozrywkowej i usługowej w galeriach handlowych

2022-05-26 | 08:00

E-commerce rozwija się  dwucyfrowo od wielu lat, ale pandemia zwiększyła jeszcze tę dynamikę - podkreśla Marek Kowalski, Przewodniczący Federacji Przedsiębiorców Polskich (FPP).


Marek Kowalski, FPP: Wynika to głównie z możliwości realizacji zakupów bez narażania się na bliskie kontakty w placówkach. Do tego zakupy online to oszczędność czasu, szeroki wybór dóbr, towarów i usług bez konieczności przemieszczania się między punktami handlowymi i usługowymi, opcja łatwego porównania cen i wiele promocji, akcji specjalnych, lojalnościowych, kuponowych itp. Przewagą sklepów tradycyjnych nadal jest świeżość towarów oraz natychmiastowy do nich dostęp – bez konieczności oczekiwania na dostawę. To element najważniejszy w segmencie spożywczym, stąd niektóre branże – jak odzieżowa będą szybciej przesuwać się w kierunku handlu online i stacjonarnych showroomów, jak np. eobuwie.

Centra handlowe jeszcze przed pandemią wygrywały ofertą usługową i rozrywkową – zaś pandemia wzmocniła jeszcze wagę tej części obiektów. Połączenie usług, handlu i rozrywki zachęca do odwiedzenia centrów handlowych. Jednak po długich okresach izolacji centra handlowe przyciągają do siebie także szansą na udział w życiu społecznym, co okazuje się ważnym czynnikiem dla konsumentów. Dlatego sądzę, że będziemy obserwować rozwój oferty promocyjnej, rozrywkowej i usługowej w galeriach – które będą naśladować ulice i parki handlowe. Zwiększy się waga odczuć i emocji konsumentów – wspomagane muzyką, światłem czy zapachami, a więc oddziaływaniem wprost na zmysły klientów. Warto zatem postawić na nowoczesne, angażujące akcje promocyjne – w oparciu także o kanały online, które zaczęto częściej wykorzystywać w wyniku pandemii.

Tagi: E-commerce / Omnichanel FPP Marek Kowalski
Oceń artykuł:

Fot: FPP Źródło: FPP

Zobacz także

Będziemy obserwować rozwój oferty promocyjnej, rozrywkowej i usługowej w galeriach handlowych

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.