Biżuteria to emocje i przyjemność wręczania prezentów

2018-12-13 | 09:00

Biżuteria to coś więcej niż ozdoba. Według Joanny Kozłowskiej, Managera ds. Sprzedaży marki Verona, daje wiarę w siłę i trwałość rodzinnych więzi, podkreśla uczucia, wydobywa najpiękniejsze emocje. Jest to też główna myśl, która przyświecała właścicielom rodzinnej firmy jubilerskiej YES Biżuteria S.A. przy tworzeniu drugiego konceptu, jakim jest Verona. Swoim Klientom oferuje odrobinę włoskości, zaczynając od klasycznych, pięknych wzorów biżuterii, przyjaznych, rodzinnych i kompetentnych Doradców Sprzedaży, a kończąc na ciepłej aranżacji wnętrz.

YES to marka o ugruntowanej pozycji, która tworzy biżuterię od ponad 35 lat. Jak na przestrzeni tego czasu zmieniła się firma? 
Na początku lat 80., kiedy z miłości do projektowania i wykonywania ozdób powstał pierwszy zakład rzemieślniczy, tak ogromny sukces, późniejszej spółki YES Biżuteria, pozostawał jedynie w sferze marzeń. Na ponad 35 lat działalności składają się rozmaite przeobrażenia, ogrom doświadczeń i odważnych decyzji. Nowe kierunki rozwoju wyznaczały m.in. takie momenty, jak otwarcia pierwszych salonów, uruchomienie sprzedaży internetowej czy pojawienie się w mediach społecznościowych - wówczas prekursorskie w branży jubilerskiej. Z przyjemnością można powiedzieć również o tym, co niezmienne, czyli przyświecających nam wartościom. Mimo działań związanych z dołączeniem Tomasza Kwiatkiewicza oraz Mateusza Madelskiego, jako kolejnego pokolenia rodzin – założycieli, YES Biżuteria to firma, która nie zmieniła swojego rodzinnego charakteru. Współpraca dwóch pokoleń daje siłę napędową wszystkim pracownikom - zarówno tym z wieloletnim stażem, jak i nowo zatrudnianym. 

A klienci? Jak postrzegacie Państwo rozwój świadomości konsumenckiej w minionych latach?
Na przestrzeni lat obserwujemy wciąż rosnącą świadomość konsumentów, która dotyczy wielu obszarów. Przede wszystkim mamy do czynienia z Klientem, który dzięki łatwemu dostępowi do informacji za pośrednictwem Internetu, niejednokrotnie jest ekspertem. Zanim dokona zakupu zasięga opinii innych użytkowników, często zdobywa fachową wiedzę dotyczącą produktów. To stawia przed nami wyzwania. Fachowość i wiedza Doradcy Klienta musi być zawsze na najwyższym poziomie, ponieważ Klienci tego oczekują. Dawniej wystarczyła doskonała jakość produktów, a dziś, w branży dóbr luksusowych, to podstawa, która już nie wystarcza, by zaspokoić potrzeby Klientów. Najwyższa jakość produktów, doskonała obsługa, fachowe doradztwo czy możliwość szybkiego zrealizowania zakupów online oraz intuicyjność procesu zakupowego - to tylko niektóre z elementów, na które dziś Klienci zwracają uwagę. Niezwykle istotny staje się także przyjazny serwis pozakupowy, który może zapewnić Klientowi poczucie bezpieczeństwa i zbudować długotrwałe relacje z marką. W branży jubilerskiej obserwujemy także wzrost świadomości marek. Istotny jest więc wizerunek i wartości, które marka reprezentuje. 
 
Verona to marka stworzona przez YES. Obie koncentrują się na sprzedaży biżuterii.
To prawda. YES oraz Verona pokrywają rynek w dwóch uzupełniających się segmentach zakupowych, nie konkurując ze sobą. Różnie pozycjonujemy obie marki pod względem Klientów, okazji zakupowych, wzornictwa, trendów, strategii cenowej, wielkości oraz wystroju salonów. W codziennej pracy nad rozwojem Verona wykorzystujemy sprawdzone rozwiązania, co daje nam nieocenioną siłę w działaniu. Biżuteria to coś więcej niż ozdoba. W naszej opinii daje wiarę w siłę i trwałość rodzinnych więzi, podkreśla uczucia, wydobywa najpiękniejsze emocje. To główna myśl, która przyświecała nam przy tworzeniu drugiego konceptu, jakim jest Verona. W salonach Verona każdy Klient znajdzie odrobinę włoskości, zaczynając od klasycznych, pięknych wzorów biżuterii, przyjaznych, rodzinnych i kompetentnych Doradców Sprzedaży, a kończąc na ciepłej aranżacji wnętrz.

Wzornictwo Verony charakteryzuje slogan „Verona Idealna na Prezent". Czy może Pani rozwinąć to hasło?
Każdy z nas niejednokrotnie kupował prezent. To złożony proces, któremu zazwyczaj towarzyszą podobne pytania. Co wybrać? Gdzie znaleźć idealny prezent? Jaka powinna być jego cena? Okazji prezentowych w ciągu roku mamy bez liku - od urodzin, imienin, Dnia Babci czy Mamy, aż po chrzciny, śluby, Walentynki i Gwiazdkę, dlatego pragniemy pomóc Klientom. Myślisz „Prezent” - pomyśl „Verona”. Naszą ideą przewodnią jest „Verona Idealna na Prezent”, ponieważ wiemy, jak wiele pytań rodzi się w głowach naszych Klientów podczas wyboru upominku. Na naszych barkach spoczywa ogromna odpowiedzialność za to, czy prezent przyniesie radość zarówno obdarowanemu, jak i obdarowującemu. Pragniemy być częścią wspaniałych chwil, pomagać i podkreślać rolę więzi i uczuć, codziennych emocji, czułych gestów. Razem z Verona chcemy być ich częścią.

Jak można scharakteryzować odbiorców produktów marki?
Na bieżąco śledzimy profil naszego Klienta. Według badań przeprowadzanych w salonach w 60% są nimi kobiety w wieku powyżej 30 lat. Ogromnym wyróżnieniem jest dla nas wysoki udział mężczyzn (40%) dokonujących zakupów w salonach Verona, gdyż panowie częściej potrzebują wsparcia przy wyborze prezentów, chcąc mieć pewność, iż obdarowana osoba będzie zadowolona z upominku. Dla naszych Klientów biżuteria to przede wszystkim emocje i przyjemność wręczania podarunków.

Sprzedaż biżuterii Verona odbywa się poprzez salony Verona i rekomendowane punkty wskazane na stronie Verona.pl. Czym charakteryzują się poszczególne kanały dystrybucji?
Chcemy budować i rozwijać stabilną markę, dostępną w wielu punktach sprzedażowych. W obecnej chwili są to 22 salony Verona w centrach handlowych w całej Polsce oraz około 40 rekomendowanych przez nas punktów niezależnych jubilerów. Taki rozwój marki jest ewolucyjny i przemyślany. Nasze salony to 100% biżuterii Verona, natomiast u naszych Partnerów Klient znajdzie minimum 60% asortymentu Verona oraz równie wysoką jakość obsługi klienta, na którą kładziemy szczególny nacisk. Współpracującym z nami, niezależnym jubilerom, chętnie przekazujemy wiedzę sprzedażową, produktową, VM-ową oraz wykorzystywane przez nas materiały wsparcia sprzedaży. Uzupełniamy ich działania reklamą ogólnopolską oraz lokalną i słuchamy uwag. Zależy nam, aby pomagać lokalnym biznesom, podpinając je pod sieć naszych salonów brand’owych.
  
Salony jubilerskie Verona znajdują się jedynie w centrach handlowych. Jakimi zasadami kierujecie się Państwo podczas wyboru określonej lokalizacji handlowej? 
Planując otwarcie, analizujemy lokalny rynek, zwracając uwagę na wiele czynników. Skupiamy się przede wszystkim na centrach handlowych o oddziaływaniu nie tylko na mieszkańców danego miasta, ale i o intensywnie rozpoznawalnym wizerunku, przyciągającym Klientów z całej aglomeracji. Wybierając lokalizację w galerii, sprawdzamy wielkość witryny, położenie na mapie centrum handlowego oraz metraż lokalu.

Tagi: Verona YES Joanna Kozłowska
Oceń artykuł:

Źródło: Verona

Biżuteria to emocje i przyjemność wręczania prezentów

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.