Bogdan Górski: Galeria Metropolia to oferta handlowa oparta na niepowtarzalności i wyjątkowości

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-03-11 | 08:00

Galeria Metropolia to unikatowy w Trójmieście obiekt piątej generacji, który wyznaczy nową jakość na mapie pomorskich przestrzeni handlowych. 35 tys. m kw. powierzchni handlowej, doskonała lokalizacja i wykwalifikowany zespół zarządzania sprawił, że Galerię Metropolia na swój gdański debiut wybrały takie marki jak Piazza di Moda, Tom and Paul’s i Kiabi. O tym, w jaki sposób udało się osiągnąć ten sukces i co wyróżnia obiekt na tle konkurencji rozmawiamy z Bogdanem Górskim, prezesem Przedsiębiorstwa Budowlanego Górski, będącego inwestorem projektu.

To, co wyróżnia Galerię Metropolia na tle innych obiektów w Gdańsku to unikalny, niespotykany dotąd tenant mix. Obiekt, na swój debiut w tej części Polski wybrały takie marki jak: Piazza di Moda, Tom and Paul’s, Kiabi.

To prawda, jednak wraz z wymienionymi sklepami pojawi się w naszej galerii ponad 50 nowych marek jak np. Woolrich, Twin-Set, Tombolini, Seventy i wiele innych, których nie ma nigdzie indziej w gdańskiej ofercie handlowej. To jest zdecydowanie też nasz wyróżnik. Stawiamy na nowe marki, niepowtarzalność oraz świeży powiew designu w trójmiejskiej modzie.

Czy tego właśnie oczekują mieszkańcy?

Myślę, że spora liczba Klientów oczekuje od naszej Galerii wyjątkowej oferty, nowych marek, innych niż te, do których jest przyzwyczajona. Wychodząc na przeciw tym oczekiwaniom nasza Galeria pozwoli odkryć zupełnie inne brandy i wzornictwo doceniane już w innych krajach takich jak Włochy, Francja, Hiszpania czy też Niemcy, gdzie marki te mają silną, ugruntowaną pozycję. Tutaj wysoka jakość idzie w parze z przystępną ceną dzięki czemu każdy Klient znajdzie coś dla siebie.

Te argumenty zapewne wpłynęły na decyzję przedstawicieli sieci handlowych, którzy szukali odpowiednich lokalizacji na swój debiut.

Marki Kiabi, Piazza di Moda czy Tom and Paul′s wybrały Galerię Metropolia właśnie ze względu na takie indywidualne podejście do oferty handlowej oparte na niepowtarzalności i wyjątkowości. Ważnym argumentem była również doskonała lokalizacja obiektu. W ramach kompleksu zaoferujemy Klientom ponad 34 tys. mkw. powierzchni najmu na czterech poziomach handlowych. W obiekcie przewidziano łącznie ok. 150 lokali i stoisk handlowych oraz powierzchnie biurowe liczące 6,5 tys. m kw.

A’propos lokalizacji to Galeria Metropolia powstaje przy dworcu kolejowym Gdańsk Wrzeszcz.

Położenie Galerii Metropolia w sąsiedztwie dworca to niewątpliwie jeden z jej większych atutów. Dworzec gwarantuje duży, nierzadko całodobowy przepływ ludzi, ci zaś w oczekiwaniu na pociąg czy autobus mogą zrobić zakupy, zjeść coś lub skorzystać z oferty rozrywkowej. Dworce oraz węzły komunikacyjne to dziś najatrakcyjniejsze lokalizacje dla handlu. Położone w centralnych częściach miast, na skrzyżowaniu kluczowych tras regionalnych czy krajowych, są gwarancją przepływu klientów nie tylko z danej miejscowości, ale i całego regionu. Gdańsk dodatkowo jest miastem turystycznym, stąd olbrzymi potencjał również w postaci odwiedzających z całego kraju.

W jaki sposób obiekt będzie skomunikowany z dworcem?

Dbając o komfort i wygodę Klientów postanowiliśmy połączyć budynek Galerii z dworcem aż na 3 poziomach. Jest to nie tylko tunel, ale także kładka nad torami, a dzięki współpracy z SKM powstanie również zupełnie nowa platforma peronu, dzięki której podróżni wysiądą na wprost drzwi Galerii. Będzie to jedyne miejsce na trasie trójmiejskiej SKM, gdzie drzwi wagonów będą otwierały się na dwie strony.

Łączenie węzłów komunikacyjnych z obiektami handlowymi to dziś działanie nierzadkie. Poznań, Katowice a teraz i Gdańsk będą miały tego typu projekty na miarę XXI w.

To prawda. Trend ten w branży nieruchomości handlowych rozpoczął się kilkanaście lat temu i intensywnie rozwija się do dziś. Węzły komunikacyjne wraz z nowoczesnymi obiektami spełniają wszelkie niezbędne funkcje komunikacyjne i dostarczają nowoczesne powierzchnie komercyjne.

Jednym słowem jest to doskonałe rozwiązanie.

Proszę sobie wyobrazić turystów lub osoby podróżujące służbowo, przylatujące na gdańskie lotnisko. Dzięki Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w ciągu kilkunastu minut docierają do Gdańska Wrzeszcza, niemal wprost pod drzwi Galerii. To tutaj mają do dyspozycji hotel, pomieszczenia biurowe i sale konferencyjne. W wolnej chwili mogą pójść do kina, zrobić zakupy, odwiedzić siłownię, czy zjeść obiad w jednej z restauracji lub po prostu odpocząć w pobliskim Parku Kuźniczki. I to wszystko bez uciążliwego przemieszczania się i stania w korkach.

A na jakie udogodnienia mogą liczyć zmotoryzowani klienci Galerii Metropolia, którzy będą chcieli przyjechać własnym środkiem transportu?

Do dyspozycji Klientów przygotujemy ok. 1,5 tys. miejsc parkingowych. Główny, dwupoziomowy parking będzie znajdował się na dachu Galerii, powstanie także dodatkowy otwarty parking w sąsiedztwie budynku, który będzie pełnić funkcję Park and Ride oraz tymczasowy parking w miejscu gdzie docelowo ma przebiegać Droga Czerwona.

Na jakim etapie realizacji znajduje się dziś obiekt?

Prace związane z budową wielofunkcyjnego kompleksu handlowo-usługowego Galeria Metropolia przebiegają zgodnie z harmonogramem. Na budowie codziennie pracuje około 350 osób, do których dołączyły również firmy podwykonawcze. W niektórych sekcjach budynku prace są już bardzo zaawansowane, kładziona jest już m.in. instalacja elektryczna, powstają ścianki działowe i trwają prace elewacyjne.

Tempa nabiera również budowa hotelu, który będzie sąsiadował z centrum handlowym.

To prawda. W bezpośrednim sąsiedztwie Galerii powstanie 3-gwiazdkowy hotel sieci Focus Hotels, który w ofercie posiadać będzie 123 pokoje. Ponadto, goście będą mieli do dyspozycji aż 750 m kw. nowoczesnej powierzchni konferencyjnej, która będzie jedną z największych w Gdańsku. Dzięki tak przestronnym wnętrzom i profesjonalnemu zapleczu gastronomicznemu, obiekt będzie doskonałym miejscem na zorganizowanie każdej imprezy, m.in.: targów, konferencji, wesela, balu, a nawet prezentacji nowych modeli samochodów osobowych. Obecnie na budowie można zobaczyć już 2 kondygnację budynku z 7 zaplanowanych.

Jakie kluczowe prace zaplanowano w najbliższych miesiącach?

Łagodna zima i korzystne warunki pogodowe sprzyjają budowie. Myślę, że obecne zaawansowanie stanu surowego inwestycji to ok. 75%. W związku z tym uroczystość zawieszenia wiechy zaplanowaliśmy pod koniec drugiego kwartału tego roku, natomiast pierwsi Klienci będą mogli skorzystać z oferty Galerii mniej więcej rok później.

Wraz z postępem prac na placu budowy realizowana jest również komercjalizacja.

Jeżeli chodzi o proces komercjalizacji Galerii Metropolia to postępuje on zgodnie z planem i obecnie wynosi ok. 60%. Wśród głównych najemców znajdują się m.in. delikatesy Alma o powierzchni ok. 2 tys. m kw. oraz drogeria Rossmann. Nie zabraknie także strefy rozrywkowo-rekreacyjnej, w której dominować będzie 7-salowy kompleks kinowy Helios, Pure Fitness, a także strefa zabaw dla dzieci o powierzchni 1 tys. m kw. Ofertę galerii wzbogaci również sklep z elektroniką oraz pełna gama lokali usługowych: salonik prasowy Kolporter, biuro podróży Itaka i 24Holiday, apteka Bliska, fryzjer Exellent Q, kantor Baltic Exchange czy sklep Świat Herbaty. W strefie food court na klientów czekać będą m.in. takie marki jak Subway, Smak na Tak czy Grand Kebab i Restauracja Rybakówka.

To jednak nie wszystko bo Galeria Metropolia zaoferuje także powierzchnie dla branży wyposażenia wnętrz. Na jakim etapie realizacji znajdują się prace przy tym etapie?

Z uwagi na liczne zapytania branży wyposażenia wnętrz, zdecydowaliśmy o przeznaczeniu powierzchni na poziomie +1 właśnie pod ten rodzaj działalności. Na dzień dzisiejszy procedowane jest zawieranie umów dla powierzchni prawie 5 tys. m kw. Tak więc poziom +1 będzie dedykowany właśnie dla najemców tej branży oraz rozrywki.

Co było do tej pory największym wyzwaniem przy realizacji inwestycji?

Powstająca Galeria Metropolia, to bez wątpienia ogromne przedsięwzięcie budowlane, przy którym ściśle współpracowaliśmy z miastem Gdańsk i PKP i Marszałkiem Województwa Pomorskiego. Tych naczyń połączonych jest bardzo wiele. Jednym z największych wyzwań przy powstawaniu inwestycji było niewątpliwie to, czego obecnie nie widać, bo jest schowane pod Galerią. Niewiele osób jest świadomych, że w podziemiach Galerii znajduje się ogromny zbiornik wodny, który w razie intensywnych opadów deszczu, będzie chronił mieszkańców Dolnego Wrzeszcza przed zalaniem. Kolejnym wyzwaniem była budowa nowego peronu, tunelu oraz kładki nad torami SKM. Poza zagadnieniami budowlanymi w tym spełnieniu wymagających kolejowych norm technicznych , wyzwaniem okazało się skoordynowanie uzgodnień formalno prawnych z podmiotami z grupy PKP S.A oraz właścicieli nieruchomości kolejowych tj. Skarbem Państwa i Gminą Miasta Gdańsk. Oba te elementy budowy są już za Nami i zostały zakończone z sukcesem.

Państwa projekt ma już zapewnione finansowanie.

Zgadza się. W przypadku tak dużych inwestycji jak Galeria Metropolia niezbędna jest współpraca z instytucją finansującą. W naszym przypadku to Getin Noble Bank S.A. zabezpieczył finansowanie budowy, a kwota tego zabezpieczenia wynosi 91 mln zł. Kredyt został udzielony na 10 lat z 15-letnim okresem amortyzacji. Cieszymy się, że Getin Noble Bank S.A jako kolejna już instytucja finansowa, obdarzyła nasz projekt inwestycyjny w Gdańsku Wrzeszczu zaufaniem, tym bardziej, że bank ten jest dwukrotnym zwycięzcą rankingu Polskiego Związku Firm Deweloperskich.

Współczesne centra handlowe to już nie tylko szeroka oferta handlowa ale również usługowa i rozrywkowa. W jaki sposób funkcje te będą realizowane na terenie Galerii Metropolia?

Strefa rozrywkowo-usługowa będzie ważnym atutem Galerii. Jako jedyna w Trójmieście będzie miała odrębną część rozrywkową dostępną bezpośrednio z peronu dworca za pomocą specjalnie w tym celu zbudowanej kładki dla podróżnych. Ta wyodrębniona na poziomie +1 strefa rozrywki będzie mogła być otwarta niezależnie od części handlowej, dzięki czemu korzystanie z niej będzie możliwe niemal 24 godziny na dobę. Jak wspominałem będzie tam m.in. 7-salowy kompleks kinowy Helios, największy w tej części Trójmiasta.

Państwa inwestycja to nie jedynie budowa nowoczesnego obiektu handlowego ale również przebudowa okolicznej infrastruktury. Jakie prace zaplanowano w tym zakresie?

Infrastruktura jest elementem uzupełniającym budowę centrum handlowego. Jej celem jest poprawa i zmiana układu drogowego w sąsiedztwie Galerii. Miasto rozpoczęło już prace przy modernizacji i przebudowie ulic Kilińskiego i Nad Stawem, wszystko po to, by również klienci zmotoryzowaniu w wygodny sposób mogli skorzystać z oferty Galerii. Ponadto, oprócz przebudowy infrastruktury drogowej wokół Galerii oraz prac rewitalizacyjnych prowadzonych przez miasto na szczególną uwagę zasługuje Osiedle Browar Gdański, które budujemy po drugiej stronie ulicy Kilińskiego, na przeciw Galerii Metropolia. Ta inwestycja razem z Galerią stworzy nową tkankę miasta, łączącą historię z nowoczesnością. Będzie to też swoiste zaplecze Klientów dla Galerii, gdyż na osiedlu zamieszka ok. 3 tys. mieszkańców. Przez wiele lat zaniedbane tereny Browaru Gdańskiego otrzymają nowe życie. Trwają już prace renowacyjne, które mają przywrócić dawny blask historycznym budynkom. Oprócz apartamentów i loftów, znajdą się tam również obiekty kulturalne, rekreacyjne oraz wyjątkowa atrakcja tego miejsca - mini browar.

Czy Galeria Metropolia będzie centrum rodzinnym? Jakie udogodnienia w tym zakresie powstaną?

Koncept naszej Galerii przewiduje wiele udogodnień dla najmłodszych jak i ich rodziców. Poza pokojami dla matki z dzieckiem przygotowanymi do karmienia i przewijania dzieci, wybudujemy specjalną strefę dla dzieci w food courcie oraz strefy wypoczynku. Ponadto planowany Kinder Park będzie największym tego typu lokalem w trójmiejskich centrach handlowych, a jego powierzchnia wyniesie ok. 1 tys. m kw.

Na jakim poziomie kształtować się będzie odwiedzalność obiektu?

Na odwiedzalność obiektu będą miały wpływ trzy elementy. Po pierwsze kompleksowa przebudowa układu drogowego w Dolnym Wrzeszczu, umożliwiający łatwy i szybki dojazd do Galerii Metropolia z dwóch najważniejszych dróg w Gdańsku tj. Grunwaldzkiej i Słowackiego – poza nowobudowanym fragmentem ul. Nad Stawem w II etapie inwestycji powstanie kolejne nowe połączenie drogowe pomiędzy Galerią Metropolia, ul. Hynka. Drugim elementem jest komunikacja miejska, tj. możliwość bezpośredniego wejścia do obiektu z nowego peronu SKM oraz fakt połączenia Galerii Metropolia z węzłem przesiadkowym Wrzeszcz skupiający transport kolejowy, autobusowy i tramwajowy, ponadto należy dodać, iż stacja Wrzeszcz będzie głównym, końcowym oraz przesiadkowym przystankiem Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, która łączy właśnie Naszą stacje z lotniskiem i Kaszubami, a na jej trasie znajduje się 7 przystanków w największych dzielnicach mieszkaniowych Gdańska. Trzecim czynnikiem, ale równie ważnym jest inwestycja Browar Gdański, która dzięki szeregowi usług tj. restauracyjnych, wypoczynkowych i kulturalnych będzie swoistym magnesem przyciągającym tysiące osób dziennie.

Oceń artykuł:

Bogdan Górski: Galeria Metropolia to oferta handlowa oparta na niepowtarzalności i wyjątkowości

Polityka Prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.