Sztuka coraz częściej komponuje się z przestrzenią centrów handlowych. Współpraca środowisk artystycznych jest zarówno okazaniem poczucia odpowiedzialności społecznej przez zarządców centrum jak i ciekawym sposobem na przyciągnięcie fanów nie tylko shoppingu, ale również kultury i sztuki. O realizowaniu działań artystycznych na terenie Galerii Sandecja opowiada Bogdan Jasiewicz, specjalista ds. marketingu CBRE Property Management Poland.
Jednym z celów, jakie postawiono przed Galerią Sandecja, jest cel edukacyjny. Stąd staramy się aby osoby odwiedzające nasz obiekt w celach handlowych mogły również zobaczyć coś naprawdę wyjątkowego i interesującego. Wielu spośród naszych klientów zapewne nie będzie miało okazji wyjechać i zobaczyć tego typu wystawy dlatego też organizowane przez nas przedsięwzięcia pozwalają przeżyć taką żywą lekcję historii. W zeszłym roku przygotowaliśmy wystawę prehistorycznych dinozaurów a w obecnym roku przenieśliśmy się w czasy starożytnego Egiptu. Obydwie wystawy cieszyły się sporym zainteresowaniem. Zaprosiliśmy przedszkola, szkoły podstawowe i gimnazja na zwiedzanie wystawy z przewodnikiem. Dzieci otrzymały pamiątkowe gadżety. Tego typu wystawy mają zachęcać do odwiedzania naszej Galerii i zainteresowania tym co się dzieje w naszym centrum handlowym.
Wystawy to przedsięwzięcie organizowane przy współpracy z innymi instytucjami, fundacjami. W tej materii działania podejmowane są obustronnie. Z jednej strony sami ciągle poszukujemy ciekawych wystaw, eksponatów, wydarzeń i staramy się je organizować na terenie Galerii, a z drugiej strony instytucje kulturalne starają się dotrzeć do szerszej ilości odbiorców, stąd takie miejsce jak centrum handlowe jest atrakcyjne do przygotowania wystawy czy też zorganizowania imprezy kulturalnej. Każda wystawa czy też wydarzenie kulturalne wymaga osobnego przygotowania, dlatego też nie mamy stałego miejsca wystawowego.
Staramy się aby takie wydarzenia były cykliczne, ponieważ chcemy przyzwyczaić mieszkańców regionu do tego że w nasze centrum handlowe tętni życiem i to zarówno tym handlowym jak i kulturalnym. Ostatnią wystawę skarbów starożytnego Egiptu połączyliśmy z nocą zakupów, podczas której odbywał się pokaz mody. Egipska sceneria sprawiła, że pokaz mody był wyjątkowy i to osobom odwiedzającym galerię bardzo się podobało.
Możemy zaobserwować, że prawdziwa sztuka stała się dostępna dla koneserów. Przeniesienie pewnych wydarzeń artystycznych do centrów handlowych pozwala dotrzeć do szerszego grona odbiorców, zainteresować ich, może nawet i zainspirować. Chcemy pokazać, że oprócz wspomnianego kina hollywoodzkiego są znacznie ciekawsze formy rozrywki. Centra handlowe powinny dążyć do propagowania ambitnej sztuki ponieważ będzie to z korzyścią dla wszystkich. Odwiedzający będą mogli zobaczyć sztukę z bliska i być może zachęcą się do odwiedzenia muzeum czy teatru a w konsekwencji będą śledzić wydarzenia kulturalne oferowane przez instytucje, a centra handlowe wzmocnią swój wizerunek jako obiektów przyjaznych rodzinie i kulturze.
Tagi: