Branża fashion ma znaczący wpływ na kondycję środowiska

2019-11-14 | 09:00

Z niepokojem obserwujemy dynamiczne zmiany klimatyczne, które w konsekwencji w ciągu kilkunastu lat mogą doprowadzić do katastrofy. Już teraz możemy dostrzec bardzo niepokojące efekty – malejącą powierzchnię pokrywy lodowej, podnoszenie się poziomu mórz czy intensywność ekstremalnych zjawisk pogodowych, co ma negatywne konsekwencje dla rolnictwa i gospodarki wielu państw. Niestety świadomość zagrożeń, jakie niesie za sobą globalne ocieplenie, jest bardzo niska, dlatego prognozy wydają się bardzo realne - twierdzi Wojciech Tulwin, Dyrektor ds. Marketingu i PR, Recman.

Branża fashion ma znaczący wpływ na kondycję środowiska. W związku z tym od kilku lat przy planowaniu jakichkolwiek działań pamiętamy o proekologicznym podejściu. Regularnie testujemy też tkaniny ekologiczne, w tym m.in. włókna z recyklingu, a także dodatki do ubrań z recyklingu.

W całej organizacji postępujemy zgodnie z filozofią zero waste. Wśród licznych działań możemy wymienić m.in.: wielokrotne wykorzystywanie tych samych kartonów papierowych do przesyłania produktów w ramach sieci, ograniczenie wykorzystywania toreb foliowych w salonach (te, które nadal wykorzystujemy, są zgodne z przyjętymi normami europejskimi – nadają się do wielokrotnego użytku oraz zawierają składnik D2W, pozwalający na szybszy rozkład materiału), segregację odpadów produkcyjnych czy pakowanie produktów ze sklepu online wyłącznie w kartony papierowe. Jesteśmy również na etapie wprowadzania toreb materiałowych wielokrotnego użytku, które docelowo zastąpią torby foliowe.

Warto również podkreślić, że w ciągu kilku lat udało nam się znacząco ograniczyć korespondencję papierową, a faktury oraz inne dokumenty są w większości wysyłane w formie elektronicznej. Aby ograniczyć produkcję dodatkowych kart lojalnościowych w formie papierowej, dopuszczamy również identyfikację Klienta bez konieczności posiadania fizycznej karty.

Filozofia zero waste jest dla nas szczególnie istotna i ma na celu zwiększenie świadomości wśród naszych pracowników. Zarówno w obszarach zużycia energii, wody czy papieru, ale również w zagospodarowaniu odpadów i optymalizacji łańcucha dostaw. Planujemy również ograniczyć produkcję różnego rodzaju drukowanych materiałów reklamowych, m.in. ulotek itp. Jednocześnie chcemy też ograniczyć, a docelowo w ciągu kilku lat wyeliminować torby foliowe, które częściowo zostały zastąpione torbami papierowymi, a wkrótce Klienci będą mogli wybrać praktyczne torby materiałowe. Ponadto rozważamy ograniczenie produkcji opakowań prezentowych, które często są zbędne, jeżeli konsument kupuje dany produkt na własny użytek. Chcemy również edukować Klientów, aby wiedzieli, w jaki sposób użytkować poszczególne produkty, żeby służyły im jak najdłużej. Jesteśmy przekonani, że Klienci docenią te zmiany i będzie to miało realny wpływ na spowolnienie zmian klimatycznych.

Niestety w wielu krajach świata, w tym również w Polsce, podejmuje się niewiele działań, które realnie zahamowałyby ocieplenie klimatu. Najważniejszym zadaniem dla sfer rządzących jest ograniczenie emisji gazów cieplarnianych. Aby to osiągnąć, należałoby zdekarbonizować energetykę – zastępując węgiel odnawialnymi źródłami energii, oraz przede wszystkim skoncentrować się na odpowiednim zarządzaniu gospodarką leśną – zalesianiu nowych terenów oraz surowymi sankcjami za wylesianie i nielegalną wycinkę drzew. Konieczna jest zmiana stylu życia całego społeczeństwa, aby wypracowane przez naukowców i ekologów cele zostały osiągnięte. Coraz częściej pokazuje się o ile więcej energii i wody zużywa się do produkcji mięsa w porównaniu do produkcji roślin.

Działania jednego czy kilku państwa nie uratują klimatu. To globalne zadanie całego społeczeństwa.

Tagi: Recman Wojciech Tulwin
Oceń artykuł:

Źródło: Recman

Zobacz także

Branża fashion ma znaczący wpływ na kondycję środowiska

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.