Branża retail stoi w obliczu ważnych zmian

2018-04-19 | 09:00

Nowe technologie i automatyzacja zmieniają każdy aspekt naszego życia, również branżę handlową. W tym przypadku przyspieszają i pozwalają na automatyzację procesów zakupowych. Klienci mogą zrobić zakupy sprawniej, ale również kwestie magazynowe i logistyczne ulegają znacznym uproszczeniom. O przyszłości handlu opowiada Marek Kowalski, Przewodniczący Federacji Przedsiębiorców Polskich.

Z pewnością automatyzacja może zastąpić wiele miejsc pracy w sektorze handlowym – co zresztą już dziś można obserwować. Dotyczy to choćby samoobsługowych kas, nowych technologii utrzymania czystości czy nowoczesnych systemów ochrony i monitoringu. Nie oczekujemy raczej szybkiego zastosowania robotów humanoidalnych, jednak technologie i aplikacje będą wspierać rozwój sektora, zwłaszcza w obliczu sytuacji na rynku pracy i coraz większych trudności z zatrudnieniem.

Automatyzacja wymaga dużych nakładów kapitałowych, systematycznej kontroli i nieustającej aktualizacji systemów. Uwalnia także szereg zasobów ludzkich, których możliwości i doświadczenie można jeszcze lepiej połączyć z nowymi technologiami. Zagrożeniem są na pewno coraz liczniejsze cyberataki i konieczność stosowania najnowszych zabezpieczeń. Można jednak założyć, że automatyzacja jest nieuchronna i będzie coraz szerzej stosowana nie tylko w sektorze retail, ale praktycznie we wszystkich aspektach naszego życia.

Branża retail stoi w obliczu niewątpliwych zmian, które implikowane są nie tylko zmieniającym się prawem czy stylem życia konsumentów, ale przede wszystkim brakiem rąk do pracy. Dlatego rozwój nowych technologii i jak najszybsze ich wdrażanie jest dla tej branży wielką szansą. Wydaje się też, że konsumenci są coraz lepiej przygotowani na – niejednokrotnie wręcz tego oczekują! – zastosowanie nowych technologii, które ułatwiają życie, oszczędzają czas i eliminują błędy ludzkie. Należy zauważyć, że automatyzacja to nie rewolucja, a ewolucja – dlatego nie tylko nie zniechęci konsumentów, ale może dać nowe szanse rozwoju. Testowane są już bezobsługowe kasy, które będą w stanie odczytać kody kreskowe zakupionych produktów po przejechaniu przez nie wypełnionym koszykiem. Rozwiązania takie – gdy wejdą w życie – nie tylko będą udogodnieniem dla Klientów, ale pozwolą także na obniżenie stale rosnących kosztów pracy.

Tagi: Marek Kowalski Federacja Przedsiębiorców Polskich FPP
Oceń artykuł:

Źródło: FPP

Branża retail stoi w obliczu ważnych zmian

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.