Carrefour 2022

2018-06-20 | 09:00

Na początku roku Grupa Carrefour ogłosiła swoją globalną strategię – jest nią zapewnienie swoim Klientom najwyższego komfortu konsumpcji oraz zostanie światowym liderem w dziedzinie transformacji żywieniowej. Aby zapewnić sobie nową dynamikę wzrostu, grupa zapowiada głębokie zmiany, rozpoczynając realizację planu „Carrefour 2022”. O szczegółach wdrożenia strategii w Polsce rozmawiamy z Ronanem Martinem, Wiceprezesem Carrefour, Dyrektorem Operacji w Carrefour Polska.

Plan Carrefour na najbliższe lata to zostać światowym liderem transformacji żywieniowej. Czy może Pan przybliżyć szczegóły tego projektu?

Transformacja żywieniowa to główny element strategii „Carrefour 2022” ogłoszonej przez prezesa Grupy Alexandre’a Bomparda w połowie stycznia br. Carrefour, chcąc zapewnić swoim Klientom najwyższy komfort konsumpcji, dąży do bycia liderem transformacji żywieniowej. Firma pragnie zagwarantować stały dostęp do produktów spożywczych wysokiej jakości i po przystępnych cenach. Transformacja żywieniowa będzie realizowana w oparciu o kluczowe zobowiązania: wdrożenie planu rolnictwa ekologicznego w Polsce od roku 2018, demokratyzację żywności bio, promocję produktów lokalnych i regionalnych, długofalowe wsparcie dla rolników w procesie przekształceń na rolnictwo ekologiczne oraz mobilizację Fundacji Carrefour w zakresie finansowania takich projektów.

W jaki dokładnie sposób Carrefour chce zadbać o najwyższą jakość warzyw i owoców, które trafiają do sprzedaży w sklepach sieci?

Carrefour chce zapewnić Klientom dostęp do produktów pochodzących od lokalnych i regionalnych producentów oraz do poszerzonej gamy produktów „Jakość z Natury”, pochodzących z ekologicznie czystych terenów i wytworzonych z poszanowaniem środowiska naturalnego, zgodnie z zasadami zrównoważonego rolnictwa. Planujemy coraz intensywniej rozwijać współpracę z dostawcami lokalnymi, którzy swoje produkty dostarczają bezpośrednio do najbliższych sklepów. Zależy nam na rozwoju bliskiej współpracy opartej na tak zwanych kontraktach farmerskich. To zagwarantuje nam stałe dostawy świeżych produktów do naszych sklepów.

Na czym dokładnie polega taka forma współpracy z rolnikami?

Kontrakty farmerskie zakładają podpisanie z wyselekcjonowanymi przez sieć producentami – głównie warzyw i owoców – specjalnych umów, w których Carrefour Polska zobowiązuje się do odbioru całej zakontraktowanej produkcji określonych upraw. Decydując się na taką formę współpracy, producenci z kolei zobowiązują się sadzić lub zasiewać dane produkty specjalnie dla sklepów sieci. Pierwsze takie kontrakty już zostały podpisane – 24 kwietnia rozpoczęliśmy stałą współpracę z siedmioma wyselekcjonowanymi rolnikami. Zawarte umowy dotyczą dostaw papryki czerwonej, asortymentu bio (w tym między innymi: cukinia, marchew, buraki, cebula, jabłka czy ziemniaki), porów, rzodkiewki, szparagów, sałaty, kalafiorów i brokułów. Dzięki tak bliskim relacjom z lokalnymi producentami – którzy będą dostarczać produkty bezpośrednio do sklepów Carrefour – do sprzedaży trafią wyłącznie warzywa i owoce najwyższej jakości. Codzienne dostawy do hipermarketów zagwarantują Klientom dostęp do różnorodnej oferty zawsze świeżych produktów.

Czyli taka forma współpracy zapewnia korzyści obu stronom?

Zdecydowanie tak! Carrefour Polska ma zagwarantowane stałe dostawy produktów od sprawdzonych producentów, a dostawcy stabilną współpracę, gwarancję zbytu i możliwość planowania produkcji. Skorzystają na tym również Klienci naszych sklepów, którym zapewnimy wysokiej jakości ofertę warzyw i owoców o porównywalnym wyglądzie, wielkości i smaku.

Kontrakty farmerskie to jednak nie jedyna forma wsparcia, jaką Carrefour Polska chce zaoferować rolnikom?

Zgadza się. Zależy nam na bliskiej współpracy z rolnikami prowadzącymi ekologiczne uprawy, a także na promocji tego typu gospodarstw rolnych, dlatego w ramach Transformacji Żywieniowej Carrefour będziemy wspomagać tych producentów, którzy zdecydują się na rozwinięcie takich właśnie upraw w swoim gospodarstwie. Będą oni mogli ubiegać się – za pośrednictwem wyspecjalizowanych instytucji lub organizacji pozarządowych – o dofinansowanie z Fundacji Carrefour. W ten sposób chcemy zachęcić polskich rolników do upraw ekologicznych, wspierać ich w transformacji z gospodarstw tradycyjnych na ekologiczne, bo pragniemy oferować konsumentom taką gamę produktów od polskich rolników.

W ramach obranej strategii planują Państwo także rozwijać produkty bio. Czy może Pan przybliżyć szczegóły tego projektu?

Coraz większym zainteresowaniem współczesnych konsumentów cieszą się ekologiczne produkty – zdrowe i wytwarzane z poszanowaniem środowiska naturalnego. W większości sklepów są one jednak często poza zasięgiem dużej części Klientów z uwagi na stosunkowo wysoką cenę. W ramach strategii Transformacji Żywieniowej będziemy dynamicznie rozwijać ofertę produktów bio – w 2018 roku wprowadzimy do sprzedaży między innymi ponad 25 importowanych produktów marki Carrefour BIO oraz pierwsze produkty bio od polskiego dostawcy. Dodatkowo, w sklepach Carrefour w Warszawie pojawi się w sprzedaży przygotowywany na miejscu chleb, wypiekany z mąki bio.

Będzie to więc nie tylko szeroka oferta, ale pojawią się również zupełnie nowe produkty?

Carrefour Polska od wielu lat dba o rozwój oferty zdrowych produktów dostępnych w sklepach sieci. Jest to działanie strategiczne, wpisujące się w politykę biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour. Opiera się ona na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Różnorodność oraz Z miłości do Zdrowia. W ramach tego ostatniego programu konsekwentnie rozwijamy „Zdrową Półkę Carrefour”, gdzie dostępna jest bogata oferta ponad 900 produktów przeznaczonych dla osób dbających o zdrową dietę: niskocukrowe przekąski, produkty bezglutenowe, wegetariańskie czy bez dodatku GMO.

Czy obserwowane obecnie zainteresowanie produktami ekologicznymi i wyraźna moda na fit są jedynie chwilowym trendem, czy może zapowiedzią poważniejszych transformacji?

Naszym zdaniem jest to zapowiedź głębszych zmian. Dlatego właśnie podjęliśmy się realizacji strategii Transformacji Żywieniowej i mamy ambicję stać się liderem tej zmiany. Dostrzegamy wzrost wiedzy oraz oczekiwań naszych Klientów w Polsce w zakresie zdrowego odżywiania. Carrefour Polska wychodzi naprzeciw tym, którzy przywiązują coraz większą wagę do zdrowego stylu życia – i znacząco rozszerza w swoich sklepach ofertę produktów ze Zdrowej Półki. Naszym Klientom pragniemy również zapewnić stały dostęp do świeżych warzyw i owoców od zaufanych i lokalnych dostawców, a także certyfikowanych produktów bio w przystępnych cenach. Wiele uwagi poświęcamy także jakości oferowanych produktów. Ważnym elementem strategii jest rozwój oferty produktów marki własnej Carrefour, które dostępne są na wyłączność w sklepach naszej sieci. Obecnie ofertę marki własnej tworzy około 3500 produktów. Budują ją starannie wyselekcjonowane produkty o doskonałej relacji jakości do ceny. Przykładamy dużą wagę do ich bezpieczeństwa i zgodności z normami obowiązującymi w Polsce i Unii Europejskiej.

Zobacz cały wywiad na łamach czerwcowego wydania Magazynu Galerie Handlowe

Tagi: Carrefour Ronan Martin
Oceń artykuł:

Źródło: Carrefour

Zobacz także

Carrefour 2022

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.