Centra handlowe mają wciąż mocne narzędzia

2022-05-06 | 08:00

Zakupy internetowe stały się już codziennością dla większości Polaków i stanowią coraz poważniejszą alternatywę dla zakupów w sklepach stacjonarnych. O rozwoju e-handlu decydują przede wszystkim szeroka oferta i możliwość porównywania cen oraz wygoda i szybkość - mówi Krzysztof Sajnóg, Dyrektor Marketingu Blue City.


Konsumenci są bombardowani reklamami sklepów internetowych, bannerami, remarketingiem, push sms-ami, kampaniami w portalach społecznościowych i działami influencerów. Pomimo iż sprzedaż internetowa wzrasta, to jednak większość handlu odbywa się nadal stacjonarnie. Chodzi o customer experience. Internet nie jest w stanie oddać klimatu robienia zakupów w tradycyjny sposób. Po pierwsze klienci lubią poznać produkt – dotknąć go i przymierzyć. Po drugie wiele osób traktuje zakupy jak rozrywkę, a spacer po galerii jako formę aktywności i spędzania czasu wolnego. Centra handlowe wciąż mają mocne narzędzia, by skutecznie walczyć o klienta.

W dzisiejszym, bardzo trudnym wyścigu, przetrwają jednak tylko te obiekty, które otworzą się na eksperymenty, będą jeszcze bardziej elastyczne w swoich strategiach, dopasują się do szybko zmieniających trendów i postawią na doświadczenia klienta, m.in. poprzez jego zaskakiwanie. Kierunek, jaki mogą obrać właściciele dużych obiektów handlowych to klasyczne modernizacje, skoncentrowane na zapewnieniu klientom jak najciekawszych doznań i rozwiązań, także technologicznych. Kluczowym punktem jest zróżnicowany dobór najemców, rozwój showroomów i punktów click and collect. Rozbudowywane i odświeżane zgodnie z najnowszymi trendami będą części rozrywkowe i food courty. Galerie handlowe muszą się stawać centrami lokalnej społeczności.

W Blue City konieczność zmian dostrzegliśmy już w 2018 roku. Podążając za najnowszymi trendami, centrum przeszło spektakularną metamorfozę, stając się unikatowym w skali miasta i kraju. Przebudowaliśmy około 22 tysiące metrów kwadratowych, powiększyliśmy ofertę rozrywkowo-gastronomiczną i wprowadziliśmy nowych najemców również spoza branży modowej. Paradoksalnie to, co na początku przeszkadzało w rozwoju Blue City, jako centrum handlowego, czyli architektura budynku, okazało się zaletą. W Blue City naturalnie zostały stworzone strefy: handlu i usług, gastronomii oraz rozrywki, zajmując poszczególne kondygnacje budynku. Klienci centrum mogą przyjść do nas z rodziną na obiad, przyprowadzić dzieci do sali zabaw, pójść na zajęcia fitness, do kina lub spędzić czas ze znajomymi, korzystając z wielu atrakcji rozrywkowych. To usługi, z których nie sposób skorzystać przez internet.

Zadbaliśmy o kompleksowość oferty, umożliwiając klientom załatwienie wielu spraw, np. bankowych, pocztowych, a nawet związanych ze zdrowiem. Można powiedzieć, że Blue City jest małym miasteczkiem w dużym mieście. Niektórzy ten nowy koncept nazywają galeriami społecznymi. Dla mieszkańców pobliskich osiedli mamy specjalny program lojalnościowy, który oferujemy wspólnotom mieszkaniowym i spółdzielniom. Uczestniczy w nim już ponad 3000 gospodarstw domowych z Ochoty i pobliskich dzielnic. Dzięki uczestnictwu w programie mieszkańcy mają dostęp do specjalnych promocji oraz informacji o wydarzeniach w Blue City. Centra handlowe przechodzą obecnie przemianę, co jest związane z koniecznością silniejszego niż dotychczas wyróżnienia i różnicowania oferty i ciągłego zaskakiwania klientów, ale zaraz po zakończeniu pandemii wrócą do gry jako mocni gracze.

Tagi: Blue City centra handlowe e-commerce Krzysztof Sajnóg opinie
Oceń artykuł:

Fot: Blue City Źródło: Blue City

zobacz więcej informacji o: Blue City

Zobacz także

Centra handlowe mają wciąż mocne narzędzia

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.