Centra handlowe nie wspierają nas w poszukiwaniu pracowników

2018-11-02 | 09:00

Według danych GUS, w lipcu 2018 r. stopa bezrobocia w naszym kraju wynosiła zaledwie 5,9%, podczas gdy jeszcze trzy lata temu była prawie dwukrotnie wyższa. Jak zaznacza Arkadiusz Szczepaniak, Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych, Natura Sp. z o.o., należy jednak pamiętać, że istnieje jeszcze szara strefa, co oznacza, że rzeczywiste bezrobocie może być jeszcze niższe. Mimo to w dobie dobrej koniunktury gospodarki, na naszym rodzimym rynku brakuje rąk do pracy. Wiele firm już dzisiaj ratuje sytuację, zatrudniając pracowników zza wschodniej granicy czy innych bardziej oddalonych krajów.

Powoli - podobnie jak w Wielkiej Brytanii, Belgii, Holandii - młodzi ludzie nie chcą podejmować pracy na pełny etat. Pragną pracować projektowo lub pracują tylko tyle, ile chcą lub potrzebują (na pewno nie bez znaczenia jest od lat poprawiająca się sytuacja materialna statystycznej polskiej rodziny). Każda branża ma swoją specyfikę, w obecnych czasach musimy wykazywać się większą elastycznością i dbałością o dobrych pracowników. Sposobów może być wiele np. dbanie o atmosferę pracy, umożliwianie pracy z domu, pakiety benefitów socjalnych, czy rozpoznawanie zasług na rzecz spółki.

Pracowników pozyskujemy zarówno w tradycyjny sposób, poprzez zamieszczanie ogłoszeń na ogólnopolskich portalach internetowych oraz angażujemy urzędy pracy. Bierzemy udział w programie praktyk, w ponadgimnazjalnych szkołach handlowych. Owocuje to w wielu przypadkach podpisaniem umowy po ukończeniu nauki. Współpracujemy z biurami karier uczelni wyższych. Wdrożyliśmy program „praca dla więźniów”, gdzie w naszym magazynie zatrudniamy więźniów okolicznych zakładów karnych, wspierając tym samym ich proces resocjalizacji i powstrzymując syndrom wykluczenia ze społeczeństwa.

Kluczem do budowania sukcesu firmy są zaangażowani pracownicy. A bazą zaangażowania są: zaufanie, szacunek, wzajemna troska i otwarta komunikacja. Motywacja to zbiór przyczyn, dla których dana osoba angażuje się i poświęca swojej pracy, zadaniu i wkłada wysiłek w osiągnięcie postawionego przed nią celu. Wdrożyliśmy dotąd kilka działań motywacyjnych. Opracowujemy program rozwoju ścieżki kariery dla pracowników drogerii. Regularnie prowadzimy e-szkolenia dla naszych pracowników, tym samym podnosząc ich kwalifikacje na zajmowanych stanowiskach. Każdy z nich ma dostęp do pakietów medycznych oraz sportowych i ubezpieczeniowych. Wdrożyliśmy również program on boardingu, aby maksymalnie ułatwić nowym pracownikom drogerii wdrożenie w nowe obowiązki. Jako sieć drogerii mamy w ofercie szeroką gamę marek dostępnych wyłącznie u nas i staramy się, aby każdy z naszych pracowników otrzymał od nas nowości, które w obrębie tych marek pojawiają się w sprzedaży. Pozwala to na lepsze zapoznanie się z produktem, ale również ogranicza wydatki na produkty kosmetyczne naszych pracowników.

Niestety nie mamy powodów, aby twierdzić, że centra handlowe wspierają nas aktywnie w poszukiwaniu pracowników. Często wręcz spotykamy się z niechęcią do wywieszanych w witrynach drogerii ogłoszeń o prowadzonej rekrutacji. Mamy natomiast poczucie, że zrobić można w tym obszarze wiele. Do wsparcia procesów rekrutacyjnych można wykorzystać media społecznościowe czy strony internetowe galerii, często odwiedzane przez potencjalnie zainteresowanych podjęciem pracy. W większości centrów handlowych funkcjonują również radiowęzły, w których można byłoby emitować krótkie komunikaty, dotyczące prowadzonych procesów rekrutacyjnych. Być może sprawdziłaby się prosta tablica ogłoszeń „Dam pracę” w obrębie centrum… Dzisiaj motywem do zmiany pracy często bywa odległość od domu, łatwość dotarcia i sam koszt dojazdu.

Tagi: Arkadiusz Szczepaniak Drogerie Natura
Oceń artykuł:

Źródło: Drogerie Natura

Zobacz także

Centra handlowe nie wspierają nas w poszukiwaniu pracowników

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.