Centra handlowe stają się areną rozwoju drobnego biznesu

2020-07-20 | 13:00

Czy rozwój centrów handlowych może mieć związek z zapotrzebowaniem na etykiety w małych i średnich nakładach? Na pozór ta zależność wydaje się nie występować, ale… Obecnie centra handlowe w bardzo wysokim stopniu rozwinęły funkcję handlową i rozrywkową, przez co poszukiwane są nowe obszary budowania przewag konkurencyjnych - mówi Sławomir Góral, Dyrektor Zarządzający, Zakład Etykiet Labo Print S.A.

Przykładami wspomnianych aktywności są coraz częściej organizowane kiermasze i targi, na których drobni wytwórcy mają możliwość prezentacji swoich wyrobów spożywczych, kosmetyków, artykułów dekoracyjnych, a nawet wyposażenia wnętrz. Działania takie podnoszą atrakcyjność centrów handlowych, a produkty oferowane przez drobnych wytwórców poszerzają i urozmaicają ofertę stałego „garnituru” sklepów. Przykładem takiej inicjatywy są Targi Kosmetyków Naturalnych, które w lutym odbyły w Centrum Handlowym Stary Browar w Poznaniu. Drobni wytwórcy mieli okazję do promocji i sprzedaży produkowanych na niewielką skalę, ale z dużym zaangażowaniem i „sercem” wyrobów, niedostępnych w masowej dystrybucji.

Dzięki podobnym inicjatywom centra handlowe mają okazję nie tylko przyciągnąć nowych i ciekawych nowinek klientów, ale także ułatwić początkującym wytwórcom start w biznesie. Jest to interesujący przykład rozwijającego się od kilku lat trendu, zwanego przez socjologów profesjonalizacją hobby. Polega on na komercjalizacji produktów wytwarzanych do pewnego momentu wyłącznie na potrzeby własne, bliskiej rodziny czy znajomych. Ponieważ każdy taki produkt wymaga etykiety, zawierającej wymagane prawem informacje, ale także będącej nośnikiem reklamy, to w Labo Print łatwo trafić na etykiety na miody, piwa kraftowe, soki, naturalne kosmetyki i inne produkty pochodzące z przydomowych manufaktur. Tym sposobem centra obok realizacji funkcji handlowej i rozrywkowej stają się areną rozwoju drobnego biznesu i promocji trendów ekologicznych. I dobrze, ponieważ według badań większość Polaków odwiedza centra handlowe co najmniej kilka razy w miesiącu.

Tagi: Labo Print Sławomir Góral
Oceń artykuł:

Fot: Labo Print Źródło: Labo Print

Centra handlowe stają się areną rozwoju drobnego biznesu

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.