Centra wyprzedażowe są odporne na wyścig

2018-05-14 | 10:00

Firma Neinver zarządza 15 centrami outlet w Europie, w tym czterema w Polsce. Które aspekty działalności firmy są najistotniejsze w budowaniu wartości portfela na zróżnicowanych ekonomicznie rynkach?

Wspólnym mianownikiem we wszystkich krajach jest nasz model zarządzania – oparty na partnerskim podejściu do współpracy z najemcami. Ten kierunek sprawdza się od lat, ewoluując oczywiście w miarę rosnących oczekiwań związanych z rozwojem rynku outletowego w Europie. Dzielimy się z najemcami wiedzą, dotyczącą poziomu odwiedzalności i sprzedaży w poszczególnych sektorach, oczywiście zachowując tajemnicę handlową. Spotykamy się regularnie z kierownikami sklepów, pracując wspólnie nad poprawą wyników poszczególnych salonów outletowych. Organizujemy też specjalne szkolenia. Badamy również poziom obsługi poprzez „Tajemniczego Klienta”. I oczywiście nie pozostajemy obojętni na uwagi płynące od naszych partnerów biznesowych i Klientów. Każdy obiekt ma swoją specyfikę, którą uwzględniamy, budując i modyfikując portfel najemców czy przygotowując kampanie marketingowe. Wiele uwagi we wszystkich krajach poświęcamy też samemu komfortowi robienia zakupów i rozbudowie oferty dodatkowej, choć najważniejszą kwestią dla Klienta outletu pozostanie zawsze atrakcyjny zestaw marek w niższych cenach.

W jaki sposób udało się Państwu zbudować ten model?

Ogromnym atutem działania na siedmiu rynkach europejskich, gdzie obecny jest Neinver, jest korzystanie ze wspólnych doświadczeń oraz wykorzystywanie synergii działań. Każdy nowy projekt jest często efektem wspólnej pracy menadżerów z różnych obszarów i z kilku krajów. To pozwala uniknąć szeregu błędów, zarówno na etapie przygotowania, jak i późniejszej realizacji. Jednocześnie tworzy niesamowity bank pomysłów, jak rozwiązywać bieżące kwestie w działalności poszczególnych obiektów. Nie zapominajmy też o potężnej sieci kontaktów biznesowych, szczególnie ważnej kwestii w budowaniu relacji z markami lokalnymi i globalnymi, obecnymi w outletach Neinver. To wszystko ma znaczenie.

Factory Warszawa Annopol od czasu powstania, czyli przez 5 ostatnich lat, odwiedziło 14 milionów Klientów, sukcesywnie zwiększając footfall i sprzedaż. Jak kształtują się te wyniki w stosunku do pozostałych Państwa obiektów?

Tylko w ubiegłym roku outlety Factory w Polsce odwiedziło 12,4 milionów Klientów, a sprzedaż wzrosła w nich o 5 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. To trwała tendencja w naszych centrach w ciągu ostatnich lat, we wszystkich lokalizacjach, choć oczywiście dynamika tych wzrostów jest różna. Proszę pamiętać, że każde miejsce ma też swoją lokalną specyfikę, różny zasięg oddziaływania i – co się z tym wiąże – często nieco inny profil Klienta.

Czy zdradzi więc Pani receptę na sukces?

Jak już wspominałam, stawiamy na strategiczne zarządzanie portfelem marek, bo to ma istotny wpływ na jakość naszej oferty w całej Polsce. Z jednej strony dbamy o przyzwyczajenia Klientów i ich przywiązanie do poszczególnych salonów outletowych, a z drugiej – wprowadzamy nowych najemców, by dawać Klientom szansę na rozszerzanie zainteresowań zakupowych. Do tego dochodzi jeszcze praca nad ofertą dodatkową i bardzo dobrymi standardami samych obiektów. I tak właśnie powstają wzrosty ważnych wskaźników w naszych centrach.

Stoi Pani na czele polskiego oddziału firmy Neinver i posiada 20-letnie doświadczenie zawodowe w zarządzaniu obiektami handlowymi zarówno w Polsce, jak i Europie. Który obszar swojej pracy uważa Pani za najbardziej wymagający?

W branży pracuję od ponad 20 lat i czasami czuję się jak „chodząca historia” rozwoju centrów handlowych. Najbardziej wymagające, ale też wzbogacające moje doświadczenie zawodowe, są relacje z ludźmi. Budowanie zespołów i zarządzanie nimi, układanie relacji z inwestorami – to spore wyzwania, które z jednej strony bardzo lubię, a z drugiej niezwykle motywują mnie do pracy. Nie ma dla mnie większej zawodowej satysfakcji, jak dobrze zrealizowane przedsięwzięcie, które miałam szansę tworzyć wspólnie z moim zespołem.

Jakimi więc cechami wykazują się osoby budujące zespół Neinver?

Mam ogromne szczęście zarządzać grupą pasjonatów swojej pracy. Niektórzy pracują ze mną w firmie od wielu lat, inni dołączyli do zespołu w ostatnich miesiącach, ale już doskonale wpisali się w jego charakter. Cenię w ludziach podstawowe wartości, jak uczciwość, zaangażowanie i skupienie na poszukiwaniu rozwiązań problemów, a nie na ich kreowaniu. Bardzo ważne jest też dla mnie wzajemne zaufanie, bo tylko ufając sobie, jesteśmy w stanie rozmawiać otwarcie i dawać sobie wzajemnie prawo do popełnienia błędów. Nie myli się tylko ten, kto nic nie robi. Dlatego daję moim ludziom prawo do popełnienia błędu – ale tylko raz tego samego. I moi współpracownicy doskonale o tym wiedzą. Eksperci Neinver to zespół doświadczonych menadżerów i specjalistów niemal we wszystkich dziedzinach naszej branży, świetnie poruszający się po europejskim rynku retail.

Spotkaliśmy się z opinią, że branża retail nie jest łatwa dla kobiet. Czy zgadza się Pani z takim poglądem?

W naszej firmie pracuję z kilkoma kobietami na kierowniczych stanowiskach. Uważam, że doskonale się sprawdzają w zarządzaniu centrami handlowymi, bo zwracają ogromną uwagę na detale, które coraz bardziej się liczą. Ale niezależnie od płci, aby osiągnąć sukces, trzeba pracować z pasją i być otwartym na zmiany. Nasza branża do tej pory ewoluowała, ale dopiero najbliższe lata przyniosą naprawdę rewolucyjne zmiany w modelu dokonywania zakupów przez Klientów. To pociągnie za sobą konieczność dostosowania obiektów handlowych do nowych oczekiwań. Niekwestionowanymi zwycięzcami zostaną ci, którzy jako pierwsi wprowadzą na polski rynek nowe trendy. Pozostali będą już tylko naśladowcami. I płeć menadżerów nie ma tu żadnego znaczenia.

Jak wyobraża Pani sobie dalszy rozwój rynku outletowego w Polsce i Europie?

Myślę, że obiekty outletowe w Europie będą dalej zmierzały w kierunku dywersyfikacji i podziału – na te z markami luksusowymi i premium, skierowane do zamożniejszych odbiorców bądź turystów z Azji, Brazylii czy Rosji i te dostępne dla szerokiego grona Klientów. W Polsce na ten trend zdecydowanie będziemy musieli jeszcze kilka lat poczekać.

Tagi: Bożena Gierszewska-Mroziewicz Neinver
Oceń artykuł:

Źródło: Neinver

Centra wyprzedażowe są odporne na wyścig

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.