Działacie na lokalnym rynku już 14 lat. Jak przez ten czas zmieniły się oczekiwania klientów względem galerii?
Madison to pierwsza śródmiejska galeria na mapie trójmiasta. Projekt od początku posiadał i nadal posiada wiele atutów, które cenią Klienci. Doskonała lokalizacja, dobór najemców, kompaktowy i wygodny układ oraz dodatkowe funkcje galerii tj. centrum medyczne, klinika anti-aging, fitness club, centrum biurowe od zawsze zapewniają stały wzrost liczby Klientów i obrotów najemców.
Można powiedzieć, że pod tym względem Galeria Madison jest „odporna” na przestrzeni lat na wszelkie zmiany jakie zachodzą także w otoczeniu konkurencyjnym. Nie zmienia to faktu, że w sposób naturalny zmieniają się zwyczaje zakupowe Klientów a tym samym ich oczekiwania w stosunku do miejsc, w których spędzają czas i robią zakupy. Na pewno obserwujemy coraz większy odsetek osób, które korzystają z kawiarni i restauracji, szukając jednocześnie przyjaznego azylu i miejsca z klimatem, do którego zawsze chętnie się wraca. Między innymi w odpowiedzi na ten zdecydowany trend podjęliśmy decyzję o budowie dodatkowej strefy restauracyjnej połączonej z zewnętrznym tarasem a także budowie restauracji z panoramicznym widokiem na Stare Miasto.
Ponadto coraz większe znaczenie dla Klientów ma cały zestaw czynników poza handlowych wpływających na „shopping experience”. Począwszy od estetyki, zapachu i wygody w odnalezieniu właściwego sklepu a skończywszy na możliwości zrealizowania innych potrzeb np. skorzystania z informacji turystycznej czy zachwycania się widokiem ze zlokalizowanego nad wejściem głównym do obiektu tarasu widokowego. Dużym atutem tego typu galerii (galerii śródmiejskich) jest ich naturalna struktura wpisana w miejską tkankę. Razem z otoczeniem chcemy stworzyć przyjazną przestrzeń, otwartą na miasto.
Jednym z elementów tej przestrzeni będzie projekt stworzenia tzw. strefy woonerf, stanowiącej połączenie funkcji komunikacyjnej dla ruchu kołowego, ruchu pieszego oraz stref relaksu. Ideą strefy woonerf jest spłaszczenie do jednego poziomu funkcji chodnika, jezdni oraz miejsc odpoczynku właśnie w przestrzeniach miejskich, gdzie ruch kołowy jest bardzo niewielki a otoczenie generuje duży ruch pieszy. Naturalne miejsce dla tego rozwiązania widzimy w przestrzeni pomiędzy galerią Madison a nowo powstającą inwestycją mieszkalno-usługową, zlokalizowaną w bezpośrednim sąsiedztwie.
To tu właśnie krzyżują się główne szlaki turystyczne pomiędzy Starym Miastem, Europejskim Centrum Solidarności, Muzeum II Wojny Światowej, bazą hotelową oraz głównym węzłem komunikacyjnym (dworcem PKP, PKS, SKM). Wykorzystanie tej przestrzeni i poprowadzenie tzw. „deptaka” wydaje się być naturalnym elementem integrującym funkcję Galerii Madison z nową inwestycją powstająca właśnie w jej bezpośrednim sąsiedztwie oraz otoczeniu, w którym te obiektu będą funkcjonować. Ten koncept będzie posiadał walory, których nie mogą zaoferować duże obiekty handlowe, lokalizowane często peryferyjnie lub też w oderwaniu od naturalnej tkanki miejskiej.
Zmiany oczekiwań Klientów i konieczność odpowiedzi na nie ze strony właścicieli i zarządców obiektów tego typu są wpisane w naturę handlu i generalnie, korzystania z przestrzeni publicznej. Galeria Madison na te oczekiwania ma przygotowaną bardzo dobrą odpowiedź i jesteśmy przekonani, że zaproponowane zmiany w ramach projektu rewitalizacji zaskoczą zarówno naszych klientów jak obecnych i przyszłych najemców.