Zachodzące zmiany klimatu są największym wyzwaniem dla ludzkości. Mimo że globalnie wzrost energetyki ze źródeł odnawialnych w ubiegłym roku był dwukrotnie wyższy niż energetyki opartej na paliwach kopalnych i atomie łącznie, to emisje gazów cieplarnianych wzrosły o 3 proc. Jednocześnie twarde dane wskazują, że jedynymi okresami, gdy emisje spadają i stan przyrody się poprawia, są kryzysy gospodarcze. Kiedy gospodarka spowalnia, ma to zbawienny wpływ na przyrodę. Niestety nieustannie dążymy do tego, by mieć więcej, lepiej i wygodniej. Na szczęście już dziś widać, że wielu z nas w różnych obszarach wykazuje wysoką świadomość i praktykuje samoograniczanie się. Również sieci handlowe starają się w swoich codziennych działaniach ograniczać negatywny wpływ na środowisko. C&A stawia np. na papierowe torby i torby wielokrotnego użytku z bio bawełny.
Od stycznia 2018 r. do naszych sklepów wprowadziliśmy papierowe torby zakupowe. C&A Polska oferuje swoim klientom płatne torby papierowe wykonane z makulatury, robiąc tym samym kolejny krok ku zrównoważonemu rozwojowi i ochronie środowiska. Jako jeden z głównych sprzedawców detalicznych odzieży w Polsce chcemy wnieść istotny wkład w zachowanie środowiska przyjaznego dla ludzi i zwierząt. Roczne zużycie papieru na osobę w Polsce wynosi ok. 120 kg, co przekracza średnią światową o około 50-60 kg. Zredukowanie użycia darmowych papierowych toreb poprzez wprowadzenie stosownych opłat jest skutecznym rozwiązaniem w zakresie ochrony zasobów.
Jednak jako spółka dodatkowo oferujemy naszym klientom torby wielokrotnego użytku, które są wykonane np. z bio bawełny. W ten sposób chcemy zachęcić naszych klientów, aby na zakupy zabierali ze sobą własne torby - nasi pracownicy chętnie spakują w nie ich zakupy.