Rynek bieliźniarski w Polsce ciągle ewoluuje, tak samo zresztą jak klient, którego zmienia się mentalność, jak i sam personel sklepów, który podnosi swoje kwalifikacje w tym obszarze. Po dziesięciu latach Lingerie Group nie tylko posiada liczne sklepy w centrach handlowych oraz w największych miastach, ale również własny zakład produkcyjny w Ostrowcu Świętokrzyskim. Ich produkty lubiane są nie tylko przez Polaków, ale również przez mieszkańców poza granicami naszego kraju. O szczegółach działalności opowiedział Jarosław Gryla, przedstawiciel firmy Lingerie Group, która w Polsce zarządza markami: Passion, Avanua i Casmir.
Jak Państwo oceniają rynek bieliźniarski w Polsce i jak on zmieniał się w przeciągu ostatnich lat?
Rynek bieliźniarski w Polsce jest bardzo różnorodny. Na chwilę obecną każda osoba na pewno znajdzie coś dla siebie. Kobiety są bardziej świadome czego potrzebują, a i sprzedawcy wiedzą jak dobrać i dopasować odpowiednią bieliznę do kształtu i figury. Według mnie rynek ten zmienia się na plus. Jeszcze nie jest to tak rozwinięty rynek jak w Europie ale za parę lat mam nadzieję że to się zmieni. W Polsce zauważalne jest to że klient płaci dużo więcej za zagraniczne marki które bardzo często są szyte w chinach lub innych krajach Azji gdzie jakość materiałów pozostawia również wiele do życzenia. Cena często nie jest adekwatna do jakości. Polscy producenci bardzo często używają lepszych materiałów produkowanych w Europie, szyją sami co ma wpływ na wyższą jakość a ceny tych produktów są znacznie niższe lub zbliżone niż znanych europejskich marek.
Państwa produkty wykonywane są w Polsce i produkowane również w naszym kraju. Wcześniej były one sprowadzane z Chin. Jakie czynniki zadecydowały o przeniesieniu całej produkcji do Polski?
Przede wszystkim jakość materiałów, różnorodność i wzornictwo. Teraz sami projektujemy wzory ale także współpracujemy z doświadczonymi projektantami w branży bieliźniarskiej. Potem sami wybieramy materiały i koronki. Mamy wpływ na wszystkie etapy produkcji i zakupy. A materiały które kupujemy są najwyższej jakości, wszystkie produkowane w Europie. Dla naszych klientów teraz tak naprawdę możemy uszyć każdy rodzaj, kolor i rozmiar. Dbając o wizerunek marki teraz możemy powiedzieć że jakość naszych produktów jest bardzo dobra czego nie mogliśmy powiedzieć szyjąc swoją bieliznę w Chinach.
Jakimi klientami są osoby robiące zakupy w Państwa sklepach? Czy nadal jest to klient wstydliwy i krępujący się czy raczej wiedzący czego potrzebuje i co mu się podoba?
Na dzień dzisiejszy widać zmianę mentalności naszych klientów. Kiedyś zakup bielizny zwłaszcza nocnej był raczej wstydliwy i krępujący. Dziś coraz więcej osób nie ma już z tym problemu. Kobiety są bardzo świadome tego czego potrzebują i nie chodzi tylko o model bielizny. Dużą wagę przywiązują również do jakości materiałów z jakich jest wykonana bielizna.
Jak na przełomie ostatnich lat zmieniła się Państwa firma?
Zaczynaliśmy naszą przygodę z bielizną w małym sklepiku w centrum Katowic i w maleńkim biurze w Dąbrowie Górniczej. Początkowo sprzedawaliśmy bieliznę dzienną. Potem do naszego asortymentu dołączyła bielizna nocna. Bieliznę dzienną kupowaliśmy od znanych producentów krajowych i zagranicznych. Potrzeby naszych klientek sprawiły, że zaczęliśmy sprzedawać także bieliznę nocną. Jednakże oferta była ograniczona, zarówno pod kątem różnorodności wzorów jak i rozmiarów. Wtedy to podjęliśmy decyzję o sprowadzaniu bielizny bardziej różnorodnej, również pod względem rozmiarów. To jednak było za mało, ponieważ dostępne kolory i wzory nie spełniały wszystkich oczekiwań naszych klientów, a my nie do końca mieliśmy wpływ na to z jakich materiałów szyta jest bielizna. Wówczas zapadła decyzja o otwarciu własnej szwalni. Wybór padł na Ostrowiec Świętokrzyski z uwagi na dostępność kadry pracowniczej. I tak w grudniu 2010 roku ruszyły pierwsze maszyny. Po blisko 6 latach naszej działalności mamy jeden z najnowocześniejszych parków maszyn, wykwalifikowaną kadrę, a materiały, które używamy są kupowane w europejskich fabrykach. Ciągle poszerzamy swoją ofertę. Do bielizny nocnej dla kobiet, dołączyła bielizna dla mężczyzn, piżamy dla kobiet i dzieci. Naszą bieliznę sprzedajemy na całym świecie
Przed nami ostatni kwartał tego roku. Jakie mają Państwo plany na koniec 2016 roku oraz na kolejny 2017?
Nasza firma przez dziesięć lat swojego istnienia nieustannie się zmienia. W ciągu roku wprowadzamy kilka nowych kolekcji bielizny nocnej. Teraz prężnie rozwijamy produkcję piżam dla kobiet, a wkrótce pojawią się piżamki dla najmłodszych. Co roku staramy się czymś zaskoczyć naszych klientów mamy nadzieję że i w tym roku to się uda. A nowa linia produktów będzie dostępna już od połowy października wierzymy, że znów będzie to co oczekują nasi klienci. Co do dalszego rozwoju chcemy otwierać kolejne punkty w galeriach handlowych by wzmacniać swoją pozycję na rodzimym rynku.