Coraz większą wagę przywiązujemy do bezpieczeństwa w galeriach

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2016-03-03 | 08:00

Wydarzenia z listopada ubiegłego roku, jakie miały miejsce we Francji, wstrząsnęły opinią publiczną w całej Europie. Są dowodem na to, że zagrożenie terrorystyczne jest wciąż na wysokim poziomie, a wiele osób ma poczucie, że już nigdzie nie jesteśmy bezpieczni. Centra handlowe, będące dużymi skupiskami ludźmi, w sposób szczególny dbać muszą o bezpieczeństwo klientów. Wyzwań związanych z ochroną tego typu obiektów jest jednak zdecydowanie więcej. O tym co wchodzi w zakres obowiązków ochrony, jakie zadania może pełnić na terenie galerii handlowych i jakie rozwiązania technologiczne mogą być szczególnie przydatne w ochronie dużych obiektów rozmawiamy z Tomaszem Wojakiem, wiceprezesem zarządu Konsalnet Holding S.A.

Konsalnet to jedna z największych firm branży ochrony w Polsce. Czym wyróżniają się Państwo wśród konkurencji? Co jest Państwa największym atutem?
Dla wielu klientów skala naszej działalności i zasięg ogólnokrajowy to gwarancja stabilności firmy, doświadczenia, wysokich i jednolitych standardów usług oraz współpracy na wysokim poziomie. Doskonalimy stale wszystkie elementy naszej działalności, ale niezmiernie ważna jest opieka nad klientem i to nie tylko tym kluczowym, oraz dobry kontakt pomiędzy współpracującymi ze sobą stronami, skutkujący częstą wymianą informacji, aby szybko reagować na konkretne potrzeby.

Na rynku z powodzeniem działają Państwo już od ponad 20 lat. Jak przez ten czas zmieniła się firma Konsalnet?
Nasza firma przez 20 lat zmieniła się bardzo i zmienia się bez przerwy, nie tylko z powodu coraz większej skali działalności, przejmowania mniejszych firm, ale również z powodu dynamicznie zmieniającego się rynku usług ochrony, potrzeb klientów oraz często zmieniających się przepisów co ma wpływ na funkcjonowanie branży.

To wymaga od nas ciągłej pracy nad wyborem optymalnej struktury organizacyjnej, systemami wynagradzania, poszukiwania innowacyjnych rozwiązań w technice dla bezpieczeństwa, ale również pracy nad informatyzacją firmy, która w naszej ogromnej i rozproszonej po kraju skali działania dostarcza nam informacji, co skutkuje podejmowaniem trafnych biznesowo decyzji.
Nasza elastyczność w dopasowaniu do rynku i szybkość podejmowania decyzji to na pewno atuty Konsalnetu.

Często mówi się, że za sukcesem firmy stoją ludzie – Konsalnet zatrudnia około 25 tys. pracowników. Czym charakteryzują się te osoby? W jaki sposób przygotowywane są do pracy w trudnej branży ochroniarskiej?
To absolutnie prawda, tym bardziej w branży usługowej, gdzie sukces firmy związany jest ściśle z satysfakcją klientów. Na każdym etapie realizacji usług zależy nam na wysokim poziomie naszych kadr.

Nasz zakres działalności obejmuje wiele aktywności: od ochrony fizycznej, technicznej, poprzez transport wartości pieniężnych, cash processing, monitoring oraz usługi ratownicze i przeciwpożarowe. Każdy z tych rodzajów usług wymaga specyficznych umiejętności, ale też i uprawnień – przejścia procesu szkolenia zakończonego zdaniem egzaminów.

Posiadamy własny ośrodek szkolenia do tego celu, ale wiele z wymienionych specjalności wymaga szkoleń, które nasi pracownicy odbywają na zewnątrz uzyskując uprawnienia wymagane stosownymi przepisami.

Do jakiego rodzaju centrów i sieci handlowych kierują Państwo swoją ofertę?
Pracujemy z wieloma sieciami handlowymi i operatorami lub właścicielami galerii handlowych, a w ramach sieci obsługujemy każdy format placówek handlowych. Mniejsze korzystają z obsługi w zakresie monitoringu systemów alarmowych, a także montażu zabezpieczeń technicznych, większe z ochrony fizycznej, odbioru gotówki, nadzoru wideomonitoringiem.

Dzisiejsze centra handlowe to już nie tylko miejsce zakupów, ale także spędzania czasu wolnego i spotkań. Z jakimi wyzwaniami wiąże się ochrona takich obiektów? 
To prawda, w dobie ostrej konkurencji o klienta centra handlowe konkurują pomiędzy sobą nie tylko cenami oferowanych towarów, ale też organizacją promocji, prezentacji np. modeli samochodów, koncertów, pokazów mody, czyli budowaniem wizerunku miejsca w którym klient spędzić może miło kilka godzin robiąc przy okazji zakupy.

Z przyjemną atmosferą zakupów wiąże się nieodłącznie poczucie bezpieczeństwa klientów, czyli pomocna obsługa pracowników ochrony, którzy ubrani często w garnitury nie mają wyglądać tylko groźnie widząc w klientach potencjalnych złodziei, ale służą pomocą w orientacji w terenie klientom, odnalezieniu zgubionej siatki z zakupami czy też zawieruszonego dziecka, a w szczytach sezonów zakupowych kierują ruchem na zatłoczonych parkingach przed galeriami. Często też zdarza się nam interweniować przy zasłabnięciach na terenie placówek handlowych co sprawia, że w coraz większej skali szkolimy naszych pracowników ochrony z pierwszej pomocy przedmedycznej.

Tagi:
Oceń artykuł:

Coraz większą wagę przywiązujemy do bezpieczeństwa w galeriach

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.