Customer Experience musi nieść wartość, z którą utożsamia się konsument

2020-11-17 | 14:00

Wykonane w 2018 roku badanie Edelmana, dotyczące nastrojów i zachowań konsumenckich, wskazało, że 64% respondentów oczekuje, że to właśnie marki zainicjują zmiany, których celem jest poprawa jakości życia – w wielu wymiarach. Jednymi z nich są odpowiedzialność i świadoma postawa marek oraz konsumentów. Ich przejawy obserwujemy już od dłuższego czasu, podkreśla - dla Magazynu Galerie Handlowe - Jakub Olachowski, Senior Strategy Planner, Q&A Communications

IKEA tworzy market w ścisłym centrum miasta, aby wymusić na konsumentach korzystanie z komunikacji miejskiej. Zalando otwiera stacjonarny second-hand. Popularność zyskuje Vinted, a InPost elektryfikuje flotę samochodową. W Szwecji w 2019 roku otwarte zostało centrum handlowe ReTuna, w którym znajdują się sklepy z używanymi rzeczami. To idee, które wzbudzają emocje, wykorzystują obecną lub tworzą nową przestrzeń, a przede wszystkim niosą wiedzę i zyski. Sytuacja win-win.

Skoro marki powinny stać na straży zmian, to muszą dostrzegać rosnącą świadomość ekologiczną konsumentów nowej generacji. Dziś nie wystarczy deklarować chęci zmian, należy je wprowadzać. Green Pressure („zrównoważony konsumpcjonizm”) wymusza wzięcie odpowiedzialności za swoje decyzje, a przestrzeń handlowa powinna zawierać elementy, które te decyzje ułatwiają. Handel stacjonarny (jak i online) powinien pomagać osiągać status świadomego i odpowiedzialnego konsumenta.

Najbliższy czas zwiastuje ciąg dalszy zmian. Zaprojektowane i przemyślane doświadczenie konsumenckie, wygodne i bezpieczne przestrzenie stały się standardem. Customer Experience musi nieść za sobą wartość, z którą utożsamia się coraz bardziej świadomy i zmienny konsument. Dlatego tak ważne, aby handel stacjonarny i obiekty handlowe elastycznie reagowały (analizowały i wprowadzały) na zmiany, które przyniosła pandemia. Jak wskazuje TrendWatching, najbliższy czas powinien zostać poświęcony na wypracowanie usług, które stale dostosowują się do zmieniających potrzeb użytkownika. Sprzedaż łączona (on- + offline) to za mało, potrzebne są wartości oraz prawdziwe zaangażowanie.

To czas na odważne zmiany i obranie nowego kursu. Przygotowanie sceny dla świadomych i odpowiedzialnych konsumentów.

Tagi: Jakub Olachowski Q&A Communications
Oceń artykuł:

Fot: Q&A Communications Źródło: Q&A Communications

Zobacz także

Customer Experience musi nieść wartość, z którą utożsamia się konsument

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.