Customer experience to długoletnia inwestycja

2019-10-10 | 09:00

Customer Experience kojarzy się wciąż z konkretną marką lub produktem, a nie z obiektem jakim jest centrum handlowe. Jednak wydaje mi się, że na przestrzeni ostatnich lat galerie handlowe również stają się pewnego rodzaju brandem, z którym klienci mają pozytywne lub nie skojarzenia. Jest to trochę przewrotne, ale jednocześnie bardzo na czasie - przyznaje Martyna Maćków, Retail Marketing Manager, Fotojoker Sp. z o.o.

Customer Experience to długoletnia inwestycja i oczywiście nowe centra mają zdecydowanie łatwiej bo już na etapie planowania można uwzględnić takie podstawowe kwestie jak wygodny parking, przyjazna strefa food court czy przestrzeń zielona. Innowacje w postaci mulimedialnych stref zabaw dla dzieci to też ciekawy trend, który na pewno niedługo stanie się standardem. Pytanie czy szereg udogodnień architektonicznych buduje już customer experience w przypadku centrum handlowego? Moim zdaniem nie. Klientów przede wszystkim przyciąga wygoda robienia zakupów lub może trafniejsze byłoby określenie wygoda korzystania z obiektu. Mam tu na myśli bardzo zróżnicowany tenant mix oraz ładne i przyjemne dla oka wnętrza. Centra czwartej generacji przez łączenie różnych funkcji przestają być tylko obiektem do robienia zakupów tekstylnych i spożywczych. Siłownia, kino, fryzjer lub przychodnia zdrowia - to punkty, które na stałe zagościły na mapach galerii handlowych. Bardzo ważne jest też podejście samych najemców, personel w sklepach powinien mieć na uwadze budowanie relacji z klientem, a nie jedynie jednorazowe transakcje. 

Jeśli chodzi o pojęcie multigeneracyjności to wprowadzane ułatwień w postaci infokiosków lub punktów obsługi to ukłon raczej w stronę starszego pokolenia. Młodsi klienci oczekują połączenia kanałów online i offline, który umożliwi im np. szybki odbiór zakupów. Na pewno ciekawym rozwiązaniem byłoby robienie zakupów przez internet w różnych sklepach, a odbieranie w jednym punkcie lub wręcz zamawiane dostawy do domu. Klient kojarzyłby już nie tyle pojedyncze sklepy, a cały obiekt jako swojego rodzaju Marketplace do robienia zakupów.

Tagi: Fotojoker Martyna Maćków
Oceń artykuł:

Fot: Błażej Duk Źródło: Fotojoker

Zobacz także

Customer experience to długoletnia inwestycja

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.