Cyfryzacja i nowe technologie sukcesywnie wnikają do świata retailu

2020-11-13 | 08:44

W LPP od dawna rozwijamy się w duchu omnichannel, czyli sprzedaży wielokanałowej. To nie tylko konieczność dywersyfikacji źródeł przychodów, ale przede wszystkim dostosowanie się do stale ewoluujących potrzeb klientóe - podkreśla dla Magazynu Galerie Handlowe - Przemysław Lutkiewicz,  Wiceprezes Zarządu, LPP

O ile salony stacjonarne od zawsze stanowiły podstawę dla naszego biznesu, o tyle rozwój w kierunku modelu wielokanałowego jest realną odpowiedzią na potrzeby dzisiejszych konsumentów. Zgodnie z tą koncepcją, naszym celem jest tworzenie efektu synergii pomiędzy online a offline i dostarczanie kupującym spójnych doświadczeń w obu kanałach sprzedaży. Wartością jaką klienci czerpią z tego podejścia jest możliwości dokonania wyboru miejsca zakupu w zależności od ich potrzeb w danej chwili.

Poza tym nie da się ukryć, że cyfryzacja i nowe technologie z jednej strony stają się standardem dla coraz szerszego grona konsumentów, a z drugiej - sukcesywnie wnikają do świata retailu. Zrozumieliśmy to już dawno temu, co pomogło nam w najtrudniejszych dla firmy chwilach, jakie przeżywaliśmy w ostatnich miesiącach, kiedy w wyniku lockdownu w zasadzie z dnia na dzień sklepy internetowe przejęły cały ciężar procesów sprzedaży. Gdybyśmy byli ograniczeni jedynie do kanału offline, bylibyśmy pozbawieni 100 proc. przychodów w jednym z najbardziej kluczowych dla naszej branży okresie w roku.

Biorąc pod uwagę rozwój trendu cyfryzacji i to, że konsumenci chcą robić zakupy w najwygodniejszy dla siebie sposób, pracujemy nad wprowadzeniem usługi Click&Collect, która pozwala na dokonanie zamówień online, z możliwością odbioru w salonie z najbliższego sąsiedztwa. Takie rozwiązanie daje klientom możliwość oceny i weryfikacji zamówienia na żywo, jeszcze przed finalnym zakupem i dokonanie zapłaty tylko za tę część zamówienia, która spełnia jego oczekiwania. Niebagatelną rolę odgrywa tu wdrażana w naszych markach technologia RFID, dzięki której w czasie rzeczywistym możemy informować klientów on-line o dostępności danego produktu w odpowiednim dla niego salonie. Dodatkowo docelowo chcemy, aby każdy z naszych salonów pełnił rolę mini-magazynów, z których będą wysyłane zamówienia online. Nie zapominajmy też, że nasz model biznesowy zakłada, iż każdy z naszych sklepów stacjonarnych będzie miał ofertę adekwatną do potrzeb klientów z najbliższego otoczenia. Nie byłoby to możliwe bez użycia technologii. To właśnie cyfrowe narzędzia pomagają nam zapanować nad naszym wolumenem sprzedaży przy równoległym, indywidualnym podejściu do każdego z salonów.

Wywodząc się z handlu tradycyjnego nadal wierzymy w jego ogromny potencjał. Niemniej jesteśmy przekonani, że komplementarnym elementem naszej usługi stacjonarnej jest właśnie kanał internetowy. O ile w różnych sytuacjach zachodzących na rynku układ sił pomiędzy nimi może ulegać zmianom, o tyle to właśnie koncepcja omnichannel stanowi fundamentalne spoiwo naszego biznesu i odpowiedź na potrzeby klienta.

Tagi: LPP Przemysław Lutkiewicz
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2020-11-13

Fot: LPP Źródło: LPP

Cyfryzacja i nowe technologie sukcesywnie wnikają do świata retailu

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.