W zależności od rodzaju święta lub tematyki imprezy, poszczególne
branże wchodzące w skład oferty centrum handlowego są w różnym stopniu zaangażowane w organizację wydarzenia na terenie obiektu. Daniel Biegaj, przedstawiciel marki 5.10.15. opowiada o współpracy sieci handlowej i zarządców centrum.
Obecnie prawie każde centrum handlowe przygotowuje eventy bądź akcje pro-sprzedażowe z okazji Dnia Dziecka, Dnia Matki czy Mikołajek. Jeszcze kilka lat temu tego typu działania odbywały się w kilku czy kilkunastu obiektach na terenie całego kraju. 5.10.15. aktywnie współpracuje z zarządcami centrów handlowych, ale coraz mniej jest akcji wyróżniających się, które przyciągają większą liczbę klientów zainteresowanych zakupami. Staramy się wybierać eventy, które odpowiadają naszej strategii lub wiemy, że przyniosą pozytywne wyniki w postaci większych odwiedzin w naszych sklepach. Oferta produktów dziecięcych jest często mniej reklamowana przez zarządców galerii, gdyż stanowi mniejszy udział w wynajmowanej powierzchni niż oferta produktów dla dorosłych. Często więc pokazy mody czy akcje pro-sprzedażowe nie są dobrze przygotowane i nie pokazują pełnej oferty produktów dla najmłodszych.
Jest oczywiście kilka galerii, które coraz mocniej promują produkty dla dzieci i z tymi obiektami ściśle współpracujemy przy eventach czy przy tworzeniu ich wydawnictw.
To czy współpraca pomiędzy najemcą a centrum handlowym okaże się sukcesem zależy od zarządcy i jego strategii na wypromowanie marek znajdujących się w jego obiekcie. Każde centrum handlowe pozycjonuje się inaczej i każde ma inne cele. W obiektach handlowych, w których silną grupą są najemcy z naszej branży współpraca z zarządcami przynosi lepsze rezultaty. Wszystko zależy od sposobu komunikacji zarządcy i wybieranych przez niego sposobów dotarcia do potencjalnych klientów. W przypadku kiedy promujemy wyłącznie naszą markę 5.10.15. czy konkurs odbywający się w naszych punktach sprzedaży, możemy bardzo precyzyjnie wybrać drogę dotarcia z konkretnym komunikatem do naszej target grupy.
Każdy event przyciąga rzeszę klientów, a wszystkie święta czy okolice świąt to dla nas bardzo dobry okres sprzedaży. W tych terminach odnotowujemy znaczący wzrost odwiedzi klientów w naszych sklepach, a szczególnie w okolicach długich weekendów czy Dnia Dziecka.
Tagi: