Daniel Popielnicki, Red Lemon Group: Stosujemy zasadę "bądź zawsze o krok przed innymi"

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-07-26 | 10:33

Projektując strony internetowe w dobie coraz szybciej rozwijających się mass mediów trzeba nie tylko znać najnowsze trendy, ale również kierować się zasadą, że użytkownik powinien maksymalnie dwoma kliknięciami dotrzeć do interesującej go informacji. O projektowaniu, kosztach oraz kierunku rozwoju stron internetowych opowiada dyrektor kreatywny firmy Red Lemon Group , Daniel Popielnicki.

„Idealne” strony internetowe nie istnieją, tym bardziej tak wymagające pod kątem komunikacyjnym jak witryny centrów handlowych. Odwiedza je codziennie od kilkuset lub kilku tysięcy użytkowników, chcących jak najszybciej dotrzeć do aktualnych danych. Zawsze zatem może się zdarzyć, że któryś użytkownik będzie narzekał że informacja, która akurat jego interesuje nie jest wystarczająco dobrze wyeksponowana, natomiast mniej interesujące są w centralnym polu strony np. plan centrum zamiast banerów promocyjnych.

Opracowując witryny dla naszych klientów staramy się zachować podstawową zasadę: użytkownik powinien maksymalnie dwoma kliknięciami dotrzeć do interesującej go informacji. Nie przeładowujemy naszych serwisów setkami odnośników i dziesiątkami możliwości wyborów. Zbyt rozbudowane komunikacyjnie strony, zrozumiałe tylko dla ich twórców, a zawiłe i zagmatwane dla innych, bez możliwości powrotu na stronę główną, mogą zniechęcić każdego Internautę. Strona powinna być czytelna, dobrze byłoby także gdyby była spójna kolorystycznie z marką centrum. Projektując układ komunikacyjny strony oraz planując technologie jej wykonania wykorzystujemy aktualne trendy rynkowe stosując zasadę: bądź zawsze o krok przed innymi.

Początkowo do każdej strony przez nas opracowanej tworzyliśmy także, prosty i intuicyjny panel do zarządzania treścią strony przez wyznaczonego pracownika centrum - CMS (Content Management System). Jednak model samodzielnego zarządzania witryną przez centrum okazała się mało efektywny. Od 2011 obniżyliśmy koszty opracowania stron, przenosząc odpowiedzialność za jej moderowanie na opiekuna ze strony Red Lemon. Wszystkie zmiany wprowadzane są w danym dniu roboczym, a koszty obsługi strony okazały niewiele wyższe od standardowych stron z CMS.

Moim zdaniem celem nadrzędnym witryn WWW centrów handlowych jest zapewnieni aktualnej informacji dla klientów. Z naszych obserwacji wynika, że w ponad 60% wejść na stronę użytkownik poszukuje informacji w zakładkach: plan centrum oraz informacji o godzinach otwarcia centrum. Oczywiście ważne są także informacje dodatkowe jak: promocje oraz aktualności jednak nie powinny one przytłaczać i stanowić głównego kontentu witryny.

Trendem jaki aktualnie obserwujemy jest minimalizowanie treści i przejścia w kierunku dużych powierzchni banerowych. Strony staja się coraz bardziej czytelne i prostsze. Oczywiście wszędzie widoczna jest integracja z portalami społecznościowymi, których fanpage traktowane są często przez zarządców galerii handlowych na równi ze stronami domowymi centrów. Należy jednak pamiętać, ze dobra strona www jest wizytówką centrum i niezależnie od popularności fanpage, powinna być eksponowana i pozostać głównym miejscem informacji dla Klientów.

Każdą ofertę poprzedzamy szczegółowa analizą rynku, lokalnej konkurencji oraz trendów. Dzięki temu jesteśmy w stanie maksymalnie skrócić czas opracowani witryny, który rzadko przekracza 4 tygodnie. Często podczas takiej analizy odnajdujemy wspólnie z zarządcą galerii handlowej potrzebę implementacji na stronę innych narzędzi marketingowych np. programy lojalnościowe lub promocje konsumenckie. Doskonałym przykładem może być program Stokon.pl który opracowaliśmy wspólnie z zarządcą i wdrożyliśmy dla centrum handlowego Sarni Stok w Bielsko Białej. Nasza koncepcja okazała się słuszna i już po 2 miesiącach od uruchomienia programu mamy klika tysięcy aktywnych Uczestników. Oczywiście podstrona programu jest spójna ze stroną główną galerii handlowej.

Koszt opracowania strony uzależniony jest od rozbudowania witryny oraz zastosowanej technologii. Duże znaczenie ma także jakość materiałów jakie otrzymujemy od Klienta oraz czas jaki musimy poświęcić na samą analizę rynku.

Oceń artykuł:

Daniel Popielnicki, Red Lemon Group: Stosujemy zasadę "bądź zawsze o krok przed innymi"

Polityka Prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.