Dla CCC 2016 rok będzie bez wątpienia najbardziej spektakularnym rokiem w historii

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2016-11-14 | 09:14

Już ponad połowa powierzchni handlowej sieci sklepów obuwniczych CCC znajduje się za granicą. Spółka planuje intensywny rozwój w Europie Środkowo-Wschodniej w ciągu kolejnych kilku lat, a następnie chce obrać za cel Rosję i kraje Zatoki Perskiej. Pierwsze sklepy na Bliskim Wschodzie mogą powstać już w 2018 roku. O szczegółach opowiedział Piotr Nowjalis, wiceprezes zarządu CCC.

– Dla CCC 2016 rok będzie bez wątpienia najbardziej spektakularnym rokiem w historii, zarówno z punktu widzenia przyrostu powierzchni handlowej, obrotów, tak w sklepach stacjonarnych, jak i naszej części e-commerce’owej, jak i z punktu widzenia zysku, który spółka zamierza osiągnąć w ciągu całego roku – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Piotr Nowjalis, wiceprezes zarządu CCC. – Główną osią wzrostu nie jest już tylko Polska. Już dawno przestaliśmy liczyć tylko na polski rynek. Jeszcze cztery lata temu stanowił on 95 proc. obrotów. Dzisiaj stanowi jedynie 50 proc.


Spółka podała, że w pierwszej połowie br. po raz pierwszy w historii powierzchnia handlowa polskich sklepów grupy spadła poniżej powierzchni na rynkach zagranicznych. Poinformowała także, że w samym tylko październiku jej obroty wzrosły rok do roku o 47,2 proc. i wyniosły ponad 460 mln zł. Od początku roku przychody przekroczyły 2,5 mld zł i były wyższe niż rok wcześniej o przeszło 35 proc. Z kwoty tej 2,16 mld zł pochodziło ze sprzedaży stacjonarnej. To wzrost o ponad 22 proc. wobec 2015 r.


– Rośniemy także poza Polską, w takich krajach jak Rumunia, Austria, Niemcy oraz równomiernie w krajach Europy Środkowo-Wschodniej: Czechy, Słowacja, Węgry, Słowenia, Chorwacja, kraje bałtyckie, a od jakiegoś czasu przywróciliśmy do łask również inwestycje na Ukrainie i w Rosji. Najbliższe 3-4 lata upłyną pod znakiem inwestycji na tych właśnie rynkach – zapowiada Nowjalis.
Tylko w pierwszym półroczu 2016 roku sieć powiększyła swoją powierzchnię sprzedaży o 35 tys. mkw., a do końca roku planowała dołożyć jeszcze niemal dwa razy tyle. Większość, bo 23 tys. mkw. uruchomiono za granicą. Na początku roku spółka włączyła też w swoje struktury platformę internetową eObuwie.


– Natomiast już dzisiaj przygotowujemy się do tego, co po Europie Środkowo-Wschodniej. Zdajemy sobie sprawę, że jest to bardzo chłonny, bardzo dobry, bardzo zyskowny dla nas rynek, natomiast wystarczy on, tak jak wspomniałem, na 3-4 lata. Uważamy, że po roku 2019 CCC będzie miało olbrzymią szansę rozwoju na rynkach wschodnich, dlatego już dzisiaj zaczynamy aktywnie penetrować rynek rosyjski – tłumaczy Nowjalis. – Zdajemy sobie sprawę, że ryzyko oczywiście jest wyższe niż w Europie Środkowej, ale z różnych względów makro i mikroekonomicznych zaczęliśmy je akceptować.


W połowie roku CCC miał 422 sklepy własne w Polsce i 312 poza jej granicami. We franczyzie funkcjonowało  71 placówek, z czego większość (44) w Rumunii. W Rosji działało ich w tej formule dziewięć, na Ukrainie i w Kazachstanie – siedem, podobnie jak na Łotwie.
– Przymierzamy się do otwarcia franczyz na rynkach bardziej egzotycznych. Mówimy o dawnych Republikach Związku Radzieckiego, takich jak Kazachstan, Armenia, Azerbejdżan, Gruzja, ale też tych bardziej egzotycznych, takich jak Turkmenistan, Uzbekistan, Kirgistan oraz myślimy o krajach Zatoki Perskiej – mówi wiceprezes CCC. – Prawdopodobnie w roku 2017 jeszcze żaden z krajów grupy tzw. GCC, czyli Arabia Saudyjska, Emiraty Arabskie, Bahrajn, Oman, Kuwejt, Katar nie zostanie tam otwarty sklep CCC. Natomiast myślę, że wiosną 2018 roku będzie można zobaczyć pomarańczowe logo już w tak egzotycznym dla Polaka miejscu. W pierwszym półroczu sprzedaż sieci wyniosła niemal 1,4 mld zł, o 34 proc. więcej niż rok wcześniej. Skonsolidowany zysk netto CCC w tym okresie to 113,3 mln zł, o 1,6 proc. więcej.


– Już w roku 2016 spółka może wzrosnąć o ponad miliard złotych przychodów. Nowych przychodów, dzięki nowym sklepom, nowym rynkom, wzrostowi sprzedaży w sklepach porównywalnych oraz e-commerce’owi, który konsolidujemy dopiero po raz pierwszy w tym roku. Tak że miliard złotych wzrostu przychodów może być zrealizowany w roku 2016 – zapowiada wiceprezes spółki.

Tagi:
Oceń artykuł:

Źródło: CCC

Dla CCC 2016 rok będzie bez wątpienia najbardziej spektakularnym rokiem w historii

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.