Dobra relacja to przyszłość nowoczesnego retailu

2018-04-06 | 09:00

Choć przez długie lata wizja humanoidalnych maszyn poruszających się podobnie do człowieka była domeną fantastyki naukowej, rozwój technologii sprawił, że pomysł zaczął przybierać coraz realniejsze kształty. I choć roboty nie zastąpia ludzi w sferze relacji, społeczności i więzi to już dziś sztuczna inteligencja wkracza do retailu. O przyszłości nowoczesnego handlu opowiada Paweł Krawczyk, Lider Rozwoju w Decathlon Polska.

Mimo że humanoidalne roboty mogą zastąpić nas w wielu czynnościach, nie zastąpią relacji, które tworzymy z innymi ludźmi. Jestem przekonany, że w dobie omnichannel to właśnie relacja będzie podstawą nowoczesnego retailu, a kanały dystrybucji, nowe technologie czy roboty ułatwią nam ten proces. Uważam, że roboty nie zastąpią ludzi w sferze tworzenia relacji, więzi, społeczności, a te według mnie będą podstawą handlu przyszłości.

Z natury jestem optymistą, dostrzegam więc znacznie więcej korzyści niż zagrożeń. Myślę, że rozwój technologii ułatwi nam codzienne życie – już dziś Siri czy Alexa pomagają nam w zwyczajnych obowiązkach. Uważam, że dzięki robotyce wiele czynności, które nie niosą ze sobą dużej wartości dodanej, będą wykonywane przez roboty. Dzięki temu ludzie będą mogli się doskonalić się na gruntach bardziej interesujących i rozwijających.

Myślę, że w przyszłości rozwój technologii ułatwi proces zakupowy. Nieograniczony miejscem i czasem dostęp do produktów, wspierany różnymi technologiami, już zmienił branżę retail. Dzięki technologii konsumenci są bardziej świadomi swoich potrzeb, mają znacznie większą ilość informacji o produktach, które chcą kupić, mają dostęp do artykułów z całego świata. Co zatem sprawi, że będą chcieli udać się do miejsca, które dzisiaj nazywamy galerią handlową? Myślę, że tym powodem nie będzie humanoidalny robot, a raczej chęć spędzenia czasu z innymi ludźmi, przeżycia czegoś ciekawego, potrzeba szczerej relacji.

W sieci Decathlon już dziś wykorzystujemy nowoczesne technologie. Jednym z przykładów jest RFID. Niemal wszystkie produkowane przez Decathlon artykuły posiadają wbudowany (czasem wszyty) chip, dzięki któremu możemy namierzyć każdy nasz produkt. Ta technologia ułatwia nam pracę z dostawą produktów, a także inwentaryzację, bo do skanowania produktów używamy specjalnych „rakiet” RFID. To również duże ułatwienie podczas finalizacji zakupów – kasa automatycznie skanuje produkty na niej umieszczone, co skraca czas obsługi Klienta. W przyszłości ta technologia pozwoli nam rozwinąć inne funkcjonalności w sklepach i magazynach.

Tagi: Decathlon Paweł Krawczyk
Oceń artykuł:

Źródło: Decathlon

Dobra relacja to przyszłość nowoczesnego retailu

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.