Dobry produkt Bubble Tea obroni się sam

2021-11-08 | 09:00

BoBoQ Poland specjalizuje się w produkcji dwóch głównych składników do "Bubble Tea": koncentratów owocowych i molekularnych kulek. Firma dynamicznie rozwija się na polskim rynku, posiadając własny sklep internetowy oraz stacjonarne punkty sprzedaży, zlokalizowane w centrach i galeriach handlowych. Mirosław Graj, Prezes Zarządu BOBOQ Sp. z o.o. opowiada o specyfice i zaletach produktu oraz strategii rozwoju sieci na polskim rynku.


 

Bubble Tea to tzw. bąbelkowa herbata – czym dokładnie jest oferowany przez Państwa firmę produkt? Jaka jest jego geneza i w jaki sposób trafił on na polski rynek?

Napój powstał na Tajwanie w latach 80  XX wieku. Bardzo szybko zdobył popularność dzięki wręcz nieograniczonym możliwościom jego przygotowania. "Bubble Tea" to synonim napoju, który tworzymy sami, tak jak chcemy. Naturalnie, główną bazą jest jaśminowa zielona herbata, ale równie dobrze nadaje się czarna herbata, mleko czy jogurt pitny. W naszych punktach handlowych funkcjonujących w galeriach handlowych proponujemy kombinacje ponad tysiąca rodzajów "Bubble Tea", które w naszym punkcie sprzedaży komponuje sam kupujący, a dokładnie napój ów jest przygotowywany na jego oczach przez nasz personel.

Podczas picia "Bubble Tea" pękanie kuleczek przemycających owocowe smaki stanowi niesamowite doznanie kulinarne! W jaki sposób udaje się osiągnąć taki efekt?

Całość brzmi banalnie prosto - do syropu owocowego dodajemy naturalne algi morskie, następnie dozujemy odpowiednią ilość do wody wzbogaconej o wapń. W rezultacie powstaje molekularny kawior, będący jednym z głównych elementów kuchni molekularnej. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na naszej stronie internetowej. Uzyskanie takiego efektu kosztowało nas dwa lata intensywnej pracy laboratoryjnej, podczas których podejmowaliśmy dosłownie tysiące prób.

W Polsce "Bubble Tea" oferowana jest przez coraz więcej firm, a zainteresowanie produktem ze strony konsumentów wzrasta. Jakie aspekty wyróżniają Państwa ofertę na tle konkurencji?

To brzmi trochę arogancko, ale my nie mamy konkurencji. Kulki proponowane przez wszystkich wytwórców na świecie to tzw. popping boba. Produkt importowany do nas z Tajwanu i Chin. My z tym produktem nie mamy nic wspólnego. Boboq Poland Sp. z o.o. produkuje i tworzy "Bubble Tea" na bazie molekularnego kawioru, który sami produkujemy. Jako jedyni na świecie produkujemy nasze kulki bez sztucznych barwników i bez syropu fruktozo-glukozowego. W oparciu na naszą wyjątkową technologię i na maszynach, które de facto sami stworzyliśmy. To, co zawsze podkreślam to fakt, że jako jedynym na świecie udało nam się stworzyć kulki – molekularny kawior - jako suplement diety. W każdej kulce znajdują się bowiem witaminy B3 i B6, a także biotyna, cynk i selen. Spożycie 100 gram naszego produktu daje dzienne zapotrzebowanie na wspomniane związki dla każdego człowieka - tego dużego i tego małego. Śmiało mogę powiedzieć i jestem z tego dumny, że wraz z grupą pasjonatów kuchni molekularnej udało nam się stworzyć produkt, o którym możemy mówić - DOBRE BO POLSKIE.

„Bubble Tea” jest możliwa również do samodzielnego przygotowania w domu - dlaczego zatem konsumenci powinni sięgnąć po produkt Państwa marki?

Zgadza się "Bubble Tea" możemy tworzyć i tworzymy sami w domu. Każdy rodzic, na każde urodziny czy inną imprezę dla swoich dzieci może przygotować niepowtarzalny napój, którego elementem będą tak ulubione i kochane przez nasze pociechy, pękające w buzi kuleczki. Dlaczego tak nasze dzieci kochają „Bubble Tea”? Ponieważ napój ten jest słodki, ale w wersji proponowanej przez nas posiada średnio o 25% mniej cukru niż inne napoje gazowane. Nasze punkty w galeriach handlowych stanowią inspirację do dalszego eksperymentowania w domu. Jeśli chcesz sprawić radość swojemu dziecku - wyciśnij sok z pomarańczy, dodaj oferowany przez nas molekularny kawior i podaj z odpowiednio grubą słomką. Efekt zadowolenia murowany! Ten produkt doskonale sprawdza się na domowej imprezie, czy w restauracji. Można podać szampana z kawiorem molekularnym o smaku truskawkowym albo piwo z kawiorem molekularnym o smaku mango. Nawet jeśli zrobiłeś własny niepowtarzalny deser i serwujesz lody, jogurt czy ciasto - dodaj molekularny kawior o smaku jagód. Efekt smakowy gwarantowany!

Należąca do Państwa firmy Molekularna Fabryka Smaku na swojej stronie internetowej ma znacznie szerszy wachlarz produktów. Jak rozwija się Państwa oferta? Co jeszcze Państwo oferujecie?

Już sama nazwa Molekularna Fabryka Smaku do czegoś zobowiązuje. Teoretycznie w molekularnej kulce możemy zamknąć każdy smak. Swoją przygodę rozpoczęliśmy od owoców, ale już w kolejce czekają zioła i warzywa. Nie ukrywam, że proces tworzenia nowego smaku jest bardzo trudny i czasochłonny. Zdradzę jednak, że na wiosnę kolejnego roku planujemy wprowadzić molekularny kawior o smaku wanilii i imbiru.

Jaka idea przyświeca Państwa strategii działań? W jaki sposób chcecie być postrzegani przez konsumentów i partnerów biznesowych?

Stworzyliśmy niepowtarzalny produkt, który produkujemy tylko my na świecie. Wykorzystanie molekularnego kawioru w kuchni, w domu czy gastronomii jest olbrzymie. Inwencja twórcza każdego rodzica, szefa kuchni czy restauratora jest nieograniczona. Odpowiadając na Pana pytanie - chcemy być postrzegani przede wszystkim jako innowatorzy, wprowadzający różnorodność kuchni naszych odbiorców.

Posiadacie Państwo również kilka programów dla partnerów biznesowych, którzy chcieliby wdrożyć Państwa produkty w swoich punktach sprzedaży. Do kogo dokładnie kierowana jest ta oferta i w jaki sposób można do niej dołączyć?

Wprowadziliśmy dwa główne modele współpracy. Pierwszy adresowany jest do istniejących w galeriach handlowych punktów gastronomicznych. Każdy punkt proponujący soki wyciskane, każda lodziarnia, każda restauracja może bardzo małym kosztem uzupełnić swój asortyment o sprzedaż "Bubble Tea". Drugi model zakłada tworzenie wysp na terenach galerii handlowych, z ofertą produktową dla odbiorców indywidualnych. Przy dobrej lokalizacji gwarantujemy zwrot kapitału już w pierwszych 6-8 miesiącach działalności. I nie są to puste słowa, bowiem nasz biznesplan to przede wszystkim precyzyjne dane finansowe uzyskiwane z naszych własnych punktów handlowych. Oczywiście, potencjalny partner biznesowy może liczyć na pełne wsparcie z naszej strony na etapie projektowania, wyposażenia, szkoleń dla personelu czy uruchomienia nowego punktu w galerii handlowej.

Jak z biznesowego punktu widzenia ocenia Pan aktualnie rynek centrów handlowych i jaka jest wizja jego przyszłości?

To bardzo trudne pytanie. Nie mogę i nie jestem w stanie ocenić działalności centrum handlowego jako całości, ale mogę coś powiedzieć o gastronomi w centrach handlowych. W niektórych obiektach jesteśmy już prawie 10 lat. Jedna tylko zasada jest gwarantem sukcesu i jest nią jakość proponowanych produktów. W mojej ocenie dobry produkt obroni się sam.

Na chwilę obecną posiadacie Państwo kilkanaście stacjonarnych punktów sprzedaży. Jakie są Państwa dalsze plany ekspansji?

Nie ma, raczej na pewno tak prężniej rozwijającej się branży, ani tak dochodowej sieci sprzedaży, jaką jest "Bubble Tea". Tylko w tym roku otworzyliśmy nowe punkty sprzedaży w centrach handlowych: Galeria Kaskada w Szczecinie, Forum Koszalin, Zielone Arkady w Bydgoszczy, Aura Centrum Olsztyna, Toruń Plaza, Forum Gdańsk i Galeria Północna w Warszawie. Jeśli dodamy do tego już istniejące punkty w: Galeria Katowicka, NoVa Park, Galeria Askana, Avenida Poznań, Riviera, Galeria Leszno, Arkady Wrocławskie, CH Korona we Wrocławiu, Galeria Trzy Korony w Nowym Sączu to jest to najlepszy dowód na to, że dobry produkt broni się sam. Jesteśmy także otwarci na nowych partnerów biznesowych, zarówno na terenach galerii handlowych, jak i w innych lokalizacjach.

W jaki sposób pandemia wpłynęła na zachowania i preferencje zakupowe Państwa odbiorców? Jakie zmiany udało się zaobserwować?

Z naszego punktu widzenia tylko pozytywne. Kupujący jest coraz bardziej świadomy. Coraz częściej zaczyna dociekać i pytać o produkt, który mu proponujemy - jaki jest tego skład, czy żywność przez nas proponowana jest zdrowa, etc. Pytań było tak dużo i pojawiają się tak często, że w każdym punkcie stworzyliśmy ulotki, informujące konsumentów, z czego powstaje nasz molekularny kawior.

Oprócz stacjonarnych punktów sprzedaży posiadacie Państwo także sklep internetowy. Czy to odpowiedź na zachodzące na rynku zmiany i coraz intensywniejszy rozwój sektora e-commerce?

Tak to prawda, rozwój sektora e-commerce jest niezwykle dynamiczny, a my musimy tu być. Pandemia zrobiła swoje. Uważam jednak, że e-commerce nie wpłynie tak mocno - jak niektórzy uważają - na sprzedaż w centrach handlowych. Owszem, pojawił się nowy kupujący - e-commerce'owy. Być może niezbyt często chodził do galerii, nie spędzał tam zbyt wiele czasu, a do dokonania zakupu wystarczy mu jedynie obraz produktu na stronie internetowej. Gdy otrzyma produkt, to odda, bo jakość słaba, a rozmiar naturalnie nie taki jak trzeba. Znam osobiście osoby, które regularnie uprawiają ten "sport" - zakupy za tysiące złotych, przymiarki, pakowanie od nowa i zwrot. Uważam, że w głównej mierze Polacy to naród bardzo konserwatywny. Potrzebujemy poczuć produkt, ocenić jakość, przymierzyć, zastanowić się przez chwilę i... ostatecznie kupić. Jak dodamy do tego kino, place zabaw, dobrą gastronomię, to wypad do centrum handlowego nie stanowi straty czasu. Nie dysponuję danymi, dotyczącymi ilości odwiedzających centra handlowe, w których jesteśmy obecni, ale mam dane dotyczące utargów każdej naszej lokalizacji. W stosunku do roku 2020 miesiąc do miesiąca wzrost wartości sprzedaży był większy od 30 do 50%. To mówi samo za siebie.

Dziękujemy za rozmowę.

Dziękuję.

Tagi: centra handlowe Rozwój sieci handlowych wywiad BOBOQ Mirosław Graj
Oceń artykuł:

Fot: Impatient Studio Źródło: Boboq Sp. z o.o.

Zobacz także

Dobry produkt Bubble Tea obroni się sam

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.