Dobrze sprawdza się mix działań

2019-08-26 | 09:00

Każda z opcji, czy to komunikacja zewnętrza, czy specjaliści wewnątrz firmy, posiada swoje plusy i minusy. Specjaliści wewnątrz firmy mają bezpośredni dostęp do informacji i mogą szybko działać. Z kolei atutem agencji jest najczęściej duże doświadczenie i dysponowanie większymi możliwościami w zakresie skutecznych kampanii. Dlatego dobrze sprawdza się mix działań wewnętrznych specjalistów przy wsparciu i w ścisłej współpracy z partnerem zewnętrznym. Pozwala na osiągnięcie najlepszych efektów i utrzymanie optymalnych kosztów komunikacji. Ważna jest jednak dobra i stała relacja obu stron – bez zbędnej konkurencji, skoncentrowana na wspólnym osiąganiu celów korzystnych dla organizacji - uważa Marek Kowalski, Przewodniczący, Federacja Przedsiębiorców Polskich.

Komunikacja pomiędzy agencją a Klientem swobodnie może być prowadzona zdalnie – sam kontakt bezpośredni nie jest wyznacznikiem sukcesu. Najważniejsze jest, by agencja dobrze znała i rozumiała rynek oraz sektor, w którym działa firma. Oznacza to, że musi działać w pobliżu i w stałym kontakcie z odbiorcami, do których kierowane są przekazy. W tym obszarze trudno pracować zdalnie. Dlatego nie mam przekonania do formuły współpracy z firmą, która nie ma oddziałów w Polsce. Jeśli działania mają być prowadzone w kraju – nasz partner musi dokładnie znać uwarunkowania lokalne.

Kluczowa jest jednak wiedza i doświadczenie partnera – jakość i efekt dotychczas wykonywanych działań. Takie kwestie warto nie tylko omówić z potencjalnym partnerem, ale też sprawdzić referencje innych Klientów – najlepiej w bezpośredniej rozmowie. Często trudno ocenić, czy dany projekt rzeczywiście był skuteczny i prowadzony poprawnie – tutaj najlepiej dokładnie przeanalizować raporty i podsumowania przygotowywane przez agencję. Taka dokumentacja najlepiej pokazuje, czy agencja osiągnęła założone cele i jaki był efekt dla Klienta.

Istnieje niestety wiele pułapek, które czyhają na mniej doświadczone osoby dokonujące wyboru partnera. Najważniejsze jest, by nasz partner był zaangażowany i lojalny. W tym aspekcie istotne jest także nie „obiecywanie gruszek na wierzbie”. Często zdarza się, że podczas przetargu roztaczane są śmiałe wizje, a obietnice efektu są bardzo atrakcyjne. Łatwo ulec takiej pokusie – dopiero podczas współpracy okazuje się, że wiele złożonych propozycji po prostu nie jest możliwa do realizacji. Dlatego ważne jest, by na etapie decyzji weryfikować obietnice pod względem ich realności i unikać partnera, który obiecuje za dużo. Może się bowiem okazać, że wybierzemy mniej skuteczną agencję, która po prostu świetnie się umie prezentować. Ważne jest także, by nasz partner zapewnił osobę doświadczoną – jako prowadzącą działania. Często na spotkania przetargowe przyjeżdża duży zespół osób z wysokiego szczebla, a po podpisaniu kontraktu jesteśmy zdani na mało doświadczonych specjalistów. Trzeba więc mieć pewność, że stała, długoterminowa współpraca będzie prowadzona przez konsultanta z wieloletnim doświadczeniem.

Tagi: Federacja Przedsiębiorców Polskich FPP Marek Kowalski
Oceń artykuł:

Źródło: FPP

Zobacz także

Dobrze sprawdza się mix działań

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.