10-letnie doświadczenie w organizacji konkursów, loterii i imprez masowych pozwala przedstawicielom METRO PROPERTIES, firmie zarządzającej centrami M1 w Polsce, stwierdzić iż wysokie nagrody zdecydowanie przyciągają większą ilość uczestników. O kampaniach reklamowych, idei i zaangażowaniu zarówno organizatorów, jak i klientów opowiedział Dominik Piwek, dyrektor działu marketingu i PR METRO PROPERTIES.
Od lata organizujemy loterię samochodową w centrach sieci M1 – cieszy się ona niesłabnącą popularnością wśród klientów. Może świadczyć o tym ponad pół miliona kuponów wrzuconych do urn podczas każdej edycji. Jeśli chodzi o naszą nową akcję marketingową, w której wygrać można milion złotych – jesteśmy chwilę przed zakończeniem wydarzenia. To trochę za wcześnie, aby móc wyciągnąć wiążące wnioski, tym bardziej iż jest to bezprecedensowe przedsięwzięcie na polskim rynku centrów handlowych.
Mechanizm „toto-lotkowy” chyba najlepiej ilustruje preferencje ludzi w tym zakresie. Kumulacje wygranych o rekordowych wysokościach cieszą się wielokrotnie większym zainteresowaniem niż zwykłe losowania. Tak jest i w przypadku zabaw organizowanych w centrach handlowych. Trudno jest przejść obojętnie obok miliona złotych w centrum handlowym, bądź drogiego, atrakcyjnego auta. Jeśli zasady są nieskomplikowane – każdy z nas będzie chciał „pomóc szczęściu” – wrzuci kupon do urny lub zarejestruje paragon z zakupami. Im prostsze reguły gry – tym chętniej odwiedzający centrum biorą udział w zabawie. Konkurs musi być „skrojony na miarę”, szczególnie w centrach gdzie dokonuje się szybkich konkretnych zakupów.
Realizację od strony technicznej zlecamy wyspecjalizowanym agencjom. Koncepcje jednak zawsze powstają w dziale marketingu. Wspieramy się też wynikami badań przeprowadzanych przez wyspecjalizowaną w tym zakresie komórkę naszej firmy.
Konkursy od lat są nieodłącznym elementem strategii marketingowej. Stosujemy bardzo szerokie spektrum mediów reklamowych od naklejek podłogowych po siatki wielkoformatowe. Przy okazji loterii „1 Milion” po raz pierwszy w historii centrów handlowych w Polsce używamy najpotężniejszego medium – ogólnopolskiej telewizji
W naszym przypadku większość trudności eliminuje ponad 10 lat doświadczenia w organizacji konkursów, loterii i imprez masowych. Należy zwracać szczególną uwagę na regulacje i obowiązki organizatora wynikające z np. Ustawy o Grach Hazardowych z dn. 19 listopada 2009 roku.
Kampanie reklamowe w centrach M1 są wielowymiarowe – trzonem aktualnej akcji jest telewizja, dodatkowo w każdym z 9 miast kampania dostosowywana jest do lokalnej specyfiki. Dużą rolę odgrywa również reklama radiowa. Sukcesem okazał się także fan-page loterii na facebook. W ciągu ostatniego tygodnia zdołał on przyciągnąć prawie tysiąc sympatyków licytujących się w zabawnych pomysłach „co gotowi byliby zrobić dla miliona”, niezależnie od ryzykownych propozycji internautów, i tak zgodnie z hasłem naszej kampanii, najłatwiejszy milion jest do zdobycia w centrach handlowych M1.
Tagi: