Rekordziści spędzają w centrach handlowych nawet 10 godzin dziennie na zakupach, średnio aż 5,1% domowego budżetu przeznaczamy na ubrania. Problem w tym, że nie zawsze jesteśmy z tych zakupów zadowoleni. Jakie są tego powody, zdradza Dominika Musialik, marketing manager Silesia City Center.
Początek każdej pory roku to spory zawrót głowy dla miłośników zakupów
i mody. Na odwieczne pytanie – w co się ubrać tej wiosny – nie potrafi
odpowiedzieć aż 76% klientów centrów handlowych. Okazuje się, że na
zakupy wydajemy sporą część budżetu, ale tylko po to, by nowe ubrania
leżały… w szafie. Nie potrafimy dobierać sobie stylizacji jak np.
Francuzi, mimo że na zakupach bywamy średnio 2-3 razy w tygodniu.
Aż 5,1% domowego budżetu przeznaczamy na zakup nowych ubrań, 59%
klientów dokonuje zakupów już w pierwszym sklepie, do którego wejdzie,
a średnio nasz shopping trwa około dwóch godzin, 2-3 razy w tygodniu.
Problem w tym, że aż 76% idzie na zakupy nie wiedząc, czego tak
naprawdę oczekuje i w co się ubrać, 63% kupuje ubrania pod wpływem
impulsu, a 59% po namowach towarzysza zakupów. W efekcie aż 36%
kupujących jest często niezadowolonych ze swoich zakupów, a 21% nawet
nie ubiera niektórych zakupionych ciuchów!
Polacy wydają dziś zdecydowanie więcej pieniędzy na ubrania i
dodatki niż kilka lat temu. Każdy poszukuje swojego indywidualnego
stylu, szukamy stylizacji, które najbardziej do nas pasują. Niestety,
nie jest to takie proste, jak mogłoby się wydawać. Chcemy dobrze
wyglądać, nosić modne ciuchy, ale te często w ogóle do nas nie pasują.
Efekt jest taki, że ubrania wiszą w szafie z metkami, a my nadal mamy
problem, co założyć.
29% klientów centrum handlowych po każdych kolejnych nieudanych
zakupach zniechęca się coraz bardziej do poszukiwania odpowiedniego
stylu dla siebie, ale już 66% ma przekonanie, że pomóc im może w tym
stylista. Dziś wielu znanych w Polsce stylistów współpracuje z
największymi centrami handlowymi, gdzie doradzają klientom, jak dobrać
odpowiednią kreację lub ostrzegają co omijać szerokim łukiem. Klienci
kochają wręcz akcje typu „metamorfozy” czy „weekend ze stylistą”.
Dziś w wielu centrach handlowych klienci mają okazję,
często zupełnie za darmo, skorzystać z pomocy profesjonalnego stylisty.
To idealne wyjście dla tych, którzy mają ogromny problem, by wybrać coś
odpowiedniego dla siebie. Oczekiwania jednak ciągle rosną, dlatego w
Silesia City Center stylistki poświęcają każdemu klientowi aż 3 godziny
podczas indywidualnego spotkania. Dzięki tak długim konsultacjom
stylistka ma szansę przeprowadzić analizę kolorystyczną, typu sylwetki
i pomóc w zakupach.
(MS)
Tagi: