Do tej pory spółka E-commerce Services, będąca właścicielem i administratorem sklepów internetowych empik.com, smyk.com i empikfoto.pl, kilkakrotnie współpracowała z serwisami zakupów grupowych takimi jak: Groupon, Gruper, Citeam i MyDeal. O zakupach grupowych i sklepie internetowym smyk.com opowiada Dorota Bachman, dyrektor marketingu & rozwoju biznesu E-commerce Services.
Zdecydowaliśmy się na przetestowanie współpracy z serwisami zakupów grupowych na podstawie obserwacji trendów obowiązujących na rynku. Według badania Megapanel PBI te i tym podobne oferty przyciągały do serwisów nawet ponad 6 mln Polaków w miesiącu. To kolejny kanał sprzedaży i komunikacji z naszymi klientami, dlatego nie możemy go pomijać. Zakupy grupowe są na pewno ciekawym modelem biznesowym, natomiast dla nas są one przede wszystkim kolejnym miejscem prowadzenia działań promocyjno-marketingowych. Dzięki nim możemy dotrzeć z informacją o naszych produktach i usługach do nowej grupy konsumentów, bardziej zainteresowanej okazjami cenowymi, która częściej dokonuje zakupów spontanicznie. Serwisy zakupów grupowych pozwalaj nam także na prowadzenie aktywności mających na celu utrwalanie świadomości naszych marek wśród klientów.
Decyzja o kształcie i zakresie współpracy oraz samej ofercie prezentowanej w serwisach zakupów grupowych podejmowana jest po wnikliwej analizie modelu biznesowego. Zasadniczo, po stronie serwisów zakupów grupowych jest przygotowanie opisu oferty w oparciu o ustalone z E-commerce Services (empik.com, smyk.com i empikfoto.pl) kryteria, oprawa graficzna prezentowanej oferty oraz przesłanie newslettera do subskrybentów zapisanych na otrzymywanie ofert z serwisu.
W ostatnim czasie w serwisach zakupów grupowych dostępne były odbitki zdjęć w promocyjnych cenach z oferty Empik Foto. Udostępniliśmy także kupony umożliwiające zakup ubranek w sklepie smyk.com z opcją bezpłatnego odbioru zamówień w salonach Empik w całej Polsce.
E-commerce Services, właściciel marki smyk.com, nie podaje informacji na temat wyników finansowych. Rozwój kanału internetowego jest jednak naszym celem strategicznym. Uruchomienie sklepu internetowego smyk.com stworzyło nam możliwość dotarcia do nowej grupy klientów, którzy cenią sobie komfort zakupów dokonywanych w dogodnym miejscu i czasie, niekoniecznie w godzinach otwarcia sklepów. Co ważne, obecność w Internecie pozwala nam także na oferowanie Klientom zdecydowanie szerszej, bardziej zróżnicowanej oferty od tej dostępnej w salonach.
Sklep internetowy smyk.com nie oferuje usługi paczkomatów i na razie nie planujemy zmian w tym zakresie. Naszą zdecydowaną przewagą konkurencyjną jest możliwość bezpłatnego odbioru zamówień smyk.com w ponad 180 salonach Empik na terenie całego kraju.
Tagi: