Attr@ttivo to popularna grecka marka o wieloletnim doświadczeniu - rodzinna firma produkująca ubrania założona została w 1959 roku. Dziś Attr@ttivo to międzynarodowy zasięg działania (marka obecna jest nie tylko w Europie, ale także np. w Arabii Saudyjskiej), duża rozpoznawalność wśród klientów i dalsze plany rozwoju. O historii marki, jej atutach i planach związanych z obecnością na polskim rynku opowiada Dorota Brzozowiec, właścicielka Make Business, manager ds. rozwoju Fashion Island.
Skąd wzięła się nazwa Attr@ttivo?
Firma szukała nazwy, która byłaby łatwa do zapamiętania oraz budząca pozytywne skojarzenia grupy docelowej. Attr@ttivo powstało z angielskiego słowa attractive czyli atrakcyjne. Gdy rozpoczęła się era internetu do logo został wprowadzony znak „@„ aby marka się wyróżniła i była bardziej rozpoznawalna oraz nowoczesna.
A gdzie narodził się pomysł stworzenia marki?
Marka powstała w 1959 roku i działała jako mała rodzinna firma produkująca ubrania. W 1989 roku firmę przejęło nowe pokolenie, grecka firma AXF SA, które zmieniło w 100% profil działalności, sposób zarządzania, strategię oraz plany rozwojowe. W niedługim czasie marka podbiła serca greckich klientek, a później również i te w innych krajach.
Do jakich krajów dotarła?
Po Grecji nadszedł czas na Cypr, Czechy, Turcję, Holandię, Serbię i Arabię Saudyjską. Marka ma ponad 500 punktów multibrandowych poza krajami Europy. W swojej strategii zakłada plany ekspansji również na inne kraje, natomiast Polska jest obecnie priorytetem i na tym należy się skupić.
Attr@ttivo istnieje już ponad 20 lat na rynkach zagranicznych. Dlaczego tak późno zdecydowano się na wprowadzenie marki na rynek polski?
Strategia firmy zakłada rozwój sieci własnej oraz franczyzowej, dlatego po długich badaniach potencjału zadecydowała właśnie o tym momencie wejścia na polski rynek. Idealnym momentem było również nawiązanie współpracy ze Sławomirem Boroniem z Fashion Island, który obecnie jest wyłącznym przedstawicielem na Polskę oraz kompleksowo zajmuje się rozwojem oraz zarządzaniem siecią w Polsce z pomocą Make Business.
A czym marka wyróżnia się wśród konkurencji?
Marka dedykowana jest kobietom w wieku od 15 do 40 roku życia, które poszukują nowych doznań, oryginalnego produktu oraz bardzo dobrej jakości. Kolekcja Attr@ttivo to modna oferta odzieżowa dla aktywnych i odważnych kobiet z bardzo szerokim asortymentem ubrań, obuwia, dodatków oraz bogatej kolorystyki. Jej komplementarność sprawia, że Attr@ttivo daje poczucie wolności w wyrażaniu siebie oraz pozwala uciec poza ustalone standardy. Salony uzupełnia równie oryginalna kolekcja drugiej marki AXF SA - A.L.E. i obie bardzo szybko zyskują lojalność klienta, dzięki jakości produktów.
Czy rozwój marki związany jest z galeriami handlowymi?
We wszystkich miejscach Attr@ttivo rozwija się głównie w galeriach handlowych, gdzie zostało bardzo dobrze przyjęte. Mamy zaproponowanych wiele topowych lokalizacji oraz negocjujemy warunki najmu powierzchni, jednak firma nie wyklucza otwarć salonów w innych lokalizacjach. Przykładem może być salon w Amsterdamie, gdzie sklep marki znajduje się na jednej z głównych ulic handlowych miasta.
Jakie są zatem plany rozwoju marki w Polsce?
Nasze miejsce jest zarezerwowane w wielu centrach handlowych. Prowadzimy obecnie kolejne rozmowy z inwestorami galerii. Mamy też plany rozwoju na rok 2014, które przewidują otwarcia 5 salonów franczyzowych w największych miastach Polski. Nie boimy się konkurencji - nasz klient stawia na jakość produktu, a Attr@ttivo mu to daje, będąc jednocześnie synonimem innowacji, wolności, kreatywności i entuzjazmu do życia.
Tagi: