Od wielu lat konkursy odbywające się w Arkadach Wrocławskich cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem wśród klientów. Wpisały się one również jako stały punkt w harmonogramie wydarzeń odbywających się w centrum. O zainteresowaniu klientów tego typu akcjami, kampanii marketingowej opowiedziała Dorota Żmiejko, menadżer ds. marketingu.
Konkursy organizowane przez Arkady Wrocławskie cieszą się dużą popularnością. Ilość uczestników zależy oczywiście od obydwu czynników. Atrakcyjna nagroda przyciąga. Z drugiej strony ważna jest oczywiście forma konkursu oraz grupa docelowa, do której jest skierowany. Mieliśmy już konkurs na stylistę Arkad Wrocławskich dla miłośników mody, czy konkurs muzyczny, do którego zgłaszały się osoby uzdolnione wokalnie. W pierwszym przypadku zadaniem konkursowym było przygotowanie własnej stylizacji, w drugim nagranie piosenki. Naturalne jest, że do takich konkursów zgłasza się mniej osób, niż do konkursów, w których udział mogą wziąć praktycznie wszyscy, i w których zadania konkursowe są łatwe. Organizowaliśmy konkursy w których można było wygrać egzotyczną wyprawę, czy samochód. Konkursy z prostymi zasadami i atrakcyjnymi nagrodami zawsze cieszą się dużym zainteresowaniem Klientów. Zaś te bardziej skomplikowane przyciągają osoby zainteresowane danym tematem i stanową przy okazji świetną zabawę oraz możliwość sprawdzenia swoich możliwości.
Im atrakcyjniejsza nagroda, tym większa liczba osób, która bierze udział w konkursach i loteriach. Obecnie nasi Klienci biorą udział w konkursie, w którym nagrodą główną jest samochód i zainteresowanie jest ogromne, ilość zebranych już kuponów idzie w tysiące. Można zauważyć również inną prawidłowość – jeśli nagrody są mniej wartościowe, ale ich pula jest bardzo duża, przez co zwiększa się prawdopodobieństwo wygranej, to konkurs cieszy się również dużym zainteresowaniem. Konkursowicze często szacują, jakie mają szanse na wygraną. Jeśli szansa jest spora, chętniej biorą udział w konkursie. Przykładem może być konkurs, który w maju prowadziliśmy na naszym fan page′u. Można było w nim wygrać bilety na koncert KORY w naszym Centrum. Bilety rozdawaliśmy codziennie przez dwa tygodnie. W tym czasie w konkursie udział wzięło kilka tysięcy użytkowników.
Łatwo jest zebrać dużą grupę uczestników zabawy, kiedy zdanie konkursowe nie wymaga od nich wysiłku. Jednak ważne jest również, żeby konkurs był ciekawy i angażował. W okresie wakacyjnym prowadziliśmy konkurs „Wakacyjna, odjazdowa walizka”, zadaniem konkursowym była odpowiedź na pytanie: Co chciałbyś zabrać ze sobą na bezludną wyspę? Zgłoszeń mieliśmy bardzo dużo (kilkaset każdego tygodnia), a odpowiedzi naprawdę zaskakiwały. Były wiersze, piosenki, nawet wyklejanki. Oprócz nagrody liczy się też dobra zabawa.
Konkursy organizujemy bardzo często. Nie tylko zapewniają rozrywkę naszym klientom, ale też promują ofertę Najemców. Duże konkursy, jak obecnie prowadzony, w którym do wygrania jest samochód, komunikujemy wykorzystując mix mediów: prasa, radio, outdoor, indoor, Internet, Facebook oraz działania PR. Jeśli chodzi o promocję mniejszych konkursów, wszystko zależy od ich charakteru. Konkursy na fan page′u na przykład komunikujemy zwykle tylko na Facebook′u i w Internecie.
Organizację konkursów mamy już dobrze przećwiczoną, dlatego rzadko napotykamy problemy. Małe trudności najczęściej pojawiają się w przypadku konkursów prowadzonych na fan page′u. Facebook nie ma ograniczenia terytorialnego, dlatego w konkursach biorą udział osoby z różnych stron polski. Regulamin konkursu jasno określa, że nagrody odbiera się osobiście w naszym Centrum, jednak nie wszyscy uczestnicy zabawy są tego świadomi. Zdarza się, że nagrodę wygrywa ktoś z Krakowa czy Warszawy i nie zjawia się po jej odbiór, ze względu na zbyt dużą odległość. Oczywiście ma to miejsce tylko w przypadku bardzo drobnych nagród.
Jeśli konkurs jest motywem przewodnim kampanii, to do jego komunikacji wykorzystywany jest pełen wachlarz możliwości reklamowych. Jeśli konkurs jest działaniem dodatkowym w kampanii reklamowej wykorzystujemy mniejszy mix mediów skierowany do danego target’u. Promocja każdego konkursu zależy od jego charakteru i celowości.
Tagi: