Każdy klient jest dla nich tak samo ważny. Dla każdego znajdą rozwiązanie, które będzie w innowacyjny sposób odpowiadało na jego potrzeby. Dziś po 22 latach działalności BARWA SYSTEM to firma, która swym doświadczeniem może wykończyć wnętrza nawet najbardziej wymagającego inwestora. O szczegółach opowiedział Maciej Sartanowicz, specjalista ds. handlowych w firmie BARWA SYSTEM Sp. z o.o.
Firma BARWA SYSTEM Sp. z o.o. na rynku materiałów wykończeniowych funkcjonuje od 1994 roku. Co uważają Państwo za swoje największe, dotychczasowe osiągnięcie?
22 lata istnienia na rodzimym rynku to czas, w którym nauczyliśmy się wielu niezbędnych, często zapominanych i niedocenianych kwestii. Mam tu na myśli zdobyte doświadczenie, bez którego nie bylibyśmy w stanie podejmować się coraz to nowych wyzwań, a także stały rozwój firmy. Przy nawet najbardziej skomplikowanych rozwiązaniach zazwyczaj wspinamy się na wyżyny naszych możliwości, niemniej jednak po wykonanej realizacji nagle okazuje się, iż coś co przed chwilą było szczytem przysłowiowej góry, przechodzi na plan dzienny.
Doświadczenie i rozwój, to zdecydowanie nasze największe trofea. Osiągnięcie prymu lidera produkcji metalowych sufitów podwieszanych było uboczną i nieuniknioną konsekwencją tych cech.
W początkowym okresie swojej działalności firma zajmowała się importem sufitów aluminiowych. Jakie dzisiaj świadczą Państwo usługi, zwłaszcza dla centrów i sieci handlowych? Co mogą Państwo zaoferować tej grupie klientów?
Poza faktem zaprzestania w dużej mierze importu materiałów i rozpoczęcia produkcji własnej, niewiele się zmieniło. Może poza wielkością gamy asortymentu w naszej ofercie. Od samego początku istnienia firmy po dzień dzisiejszy świadczymy usługi najwyższej jakości zarówno przy doradztwie, projektowaniu jak również produkcji i dostawach. Każdy klient jest dla nas tak samo ważny. Bez względu na potrzeby, znajdziemy rozwiązanie związane ze zdobieniem wnętrz. Każdy inwestor chcący wykończyć wnętrza w sposób innowacyjny znajdzie u nas coś dla siebie.
Czym charakteryzują się produkowane przez Państwa sufity? Jakie są ich zalety?
W sumie zastanawiam się między dwoma najbardziej istotnymi przymiotnikami określającymi zalety naszych wyrobów. Próbuję szybko sklasyfikować ich priorytet ale chyba nie uda mi się to od ręki. W telegraficznym skrócie: „jakość” i „polskość”. Te dwa przymiotniki najlepiej opisują nasze sufity. BARWA SYSTEM Sp. z o.o. to w całości polska firma, z polskim kapitałem, zatrudniająca rodzimych specjalistów, dzięki którym jesteśmy w stanie utrzymać najwyższą jakość oferowanych produktów. Proszę wybaczyć, nie będę zagłębiał się w meandry akcji wszystkim nam znanej „Kupuj polskie produkty”.
Jak oceniają Państwo konkurencję w swojej branży na polskim rynku? Co wyróżnia Państwa ofertę od oferty innych firm?
Konkurencja jest. Była i będzie. Z pewnością niesmacznie byłoby wytykać komukolwiek defekty i adorować tylko swoje zalety. My mamy konkurencję, niemniej jednak z drugiej strony, konkurencja ma również nas. I nie wiem która strona medalu jest lepsza. Bez konkurencji nie mielibyśmy możliwości rozwoju, wprowadzania nowych produktów, rozwiązań czy usług. Każdy narzeka na konkurencję, tylko nikt nie zwraca uwagi, iż to właśnie ten czynnik tak naprawdę wszystko nakręca. Gdyby nie było konkurencji tak de facto nie byłoby o co walczyć. Dzięki temu możemy jako pierwsi stawiać krok w przód pozostawiając innym tylko możliwość naśladowania.
Portfolio Państwa realizacji robi wrażenie, już wielokrotnie mieli Państwo okazję współpracować z centrami handlowymi. Jak układa się Państwu ta współpraca? Jakie wyzwania rodzi współpraca z centrami handlowymi?
Biorąc pod uwagę zarówno wykańczanie nowobudowanych czy też rewitalizacji użytkowanych obiektów zdecydowanie jest to wyzwanie. Najczęściej przy takich realizacjach stosowane są produkty spoza oferty. Co więcej, dopiero po realizacji innowacje wciągane są do naszych standardów. Musimy również pamiętać, o niemałej roli inwestorów, projektantów i architektów. To dzięki ich innowacyjnym pomysłom i rygorystycznym wymogom możemy podejmować skuteczną próbę przenoszenia projektu naszkicowanego na kartce papieru w rzeczywistość. Każda realizacja jest inna, nie ma takich samych. Łączy nas wspólny mianownik określający realizację niemożliwego. Tu nie ma miejsca na ustępstwa, tylko czas jednomyślnych rozmów.
Jakie są Państwa plany na kolejne lata działalności?
Dalszy rozwój.