Drew O’Malley, Dyrektor ds. Operacyjnych AmRest: Starbucks działa zgodnie ze swoją misją

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2011-04-13 | 15:23
Początek kwietnia był dla kawiarni Starbucks niezwykle pracowity. Nowe lokale zostały otwarte w warszawskim centrum handlowym Promenada oraz w gdańskim Manhattanie. Specjalnie dla portalu Galeriehandlowe.pl, o pozycji Starbucks w Polsce i kluczowych elementach pozwalających na nieustanny rozwój siec opowiada Drew O’Malley, Dyrektor ds. Operacyjnych AmRest, który jest odpowiedzialny m.in. za markę Starbucks.

Kawiarnie Starbucks znajdują się zarówno w centrach handlowych jak i przy głównych ulicach miast. Jakimi kryteriami kierują się Państwo przy wyborze lokalizacji? Jakie główne korzyści płyną ze współpracy z centrum handlowym?
Starbucks bardzo uważnie analizuje poszczególne rynki – bierzemy pod uwagę różne czynniki, takie jak dostępne lokalizacje, miejsca korzystne pod względem natężenia ruchu pieszych oraz inne warunki. Każde otwarcie nowej kawiarni jest dla nas wyjątkowym wydarzeniem i nie ma jednej nadrzędnej zasady, którą kierujemy się przy wyborze lokalizacji. Najważniejsze jest dla nas to, by otwierać nasze kawiarnie w miejscach, w których chcieliby nas znaleźć klienci. W miejscach tych tworzymy przyjazny „dom poza domem”, takie „trzecie miejsce” pomiędzy domem a pracą czy uczelnią – oazę, w której nasi goście mogą odpocząć, posłuchać muzyki, czy spotkać się z przyjaciółmi.
Centra handlowe stanowią nie tylko miejsce zakupów, ale również w coraz większym stopniu miejsce rozrywki, w którym można miło i ciekawie spędzić czas. Kawiarnia Stabucks to idealne miejsce, żeby odpocząć po udanych zakupach czy spotkać się z bliskimi, a także poszerzyć swoją wiedzę na temat kawy.
Czy istnieje jakakolwiek różnica pomiędzy kawiarniami Starbucks w centrach handlowych i tych, które znajdują się na głównych ulicach miast w zakresie oferty, menu, obsługi czy też wielkości kawiarni?
Oferta Starbucks na poszczególnych rynkach jest jednolita, niezależnie od lokalizacji kawiarni. W każdym miejscu, w którym znajdują się nasze lokale, staramy się również zapewnić gościom najwyższej jakości obsługę. Nasi pracownicy, których nazywamy partnerami, zawsze i wszędzie chętnie dzielą się z klientami swoją pasją do kawy oraz do życia, a także służą im pomocą i poradą przy wyborze produktów stosownie do ich gustów i potrzeb. Wielkość kawiarni jest natomiast często uwarunkowana czynnikami lokalizacyjnymi takimi, jak dostępna powierzchnia użytkowa.
Jakie są plany rozwoju marki w Polsce?
Bardzo zachęca nas potencjał rozwoju rynku w Polsce, jednak zgodnie z naszą polityką nie ujawniamy danych inwestycyjnych dla poszczególnych rynków. Od początku obecności
w Polsce deklarowaliśmy, że będziemy otwierać nasze kawiarni krok po kroku, po jednej w starannie wybranych lokalizacjach, tam, gdzie chcą nas znaleźć klienci. Mogę tylko powiedzieć, że w tym roku planujemy dalszy rozwój w dużych miastach, zarówno na nowych rynkach, jak i w  tych miastach, w których marka jest już obecna. Na początku kwietnia otworzyliśmy naszą pierwszą kawiarnię w Trójmieście, w Gdańsku, a jeszcze w tym roku wprowadzimy markę Starbucks do Gdyni. O wszystkich otwarciach naszych nowych lokalizacji będziemy informować Państwa na bieżąco.
Jak kształtują się wyniki sprzedaży w 2010 roku w porównaniu do 2009?
Starbucks z zasady nie przekazuje informacji na temat sytuacji na poszczególnych rynkach ani w regionach. Mogę jednak powiedzieć, że wyniki sprzedaży w Polsce stale rosną, co bardzo nas cieszy i pozwala optymistycznie patrzeć w przyszłość i planować dalszy rozwój. Obserwujemy wzrost średniego rachunku, co jest zasługą kupowania oprócz kawy także jedzenia.
Co odróżnia kawiarnie Starbucks od konkurencji?
Starbucks jest liderem na rynku kawy, ponieważ zapewniamy naszym klientom coś wyjątkowego – doskonałą kawę, zaangażowanych baristów oraz innowacyjne produkty, które oferujemy w przyjaznej atmosferze. To wszystko składa się na "Starbucks Experience” (niepowtarzalną atmosferę i wyjątkowe wrażenia). Koncentrujemy się nie tylko na doskonałości kawy, z czego jesteśmy znani, ale również na zapewnianiu tzw. „trzeciego miejsca” pomiędzy domem a pracą czy uczelnią.
Jakimi zasadami/filozofią firmy się Państwo kierują?
Starbucks działa zgodnie ze swoją misją: „Inspirować i rozwijać ludzi. W każdej chwili: jeden człowiek, jedna kawa, jedno miejsce”. Każda nasza kawiarnia na świecie oferuje niepowtarzalną atmosferę i wyjątkowe wrażenia, które określamy jako Starbucks Experience. Na to wyjątkowe przeżycie składają się: nasze produkty, nasze kawiarnie i nasi ludzie. Wysoce specjalistyczne, znane na całym świecie kawy Starbucks przyrządzane są w 100% z najwyższej jakości ziaren arabica uprawianych we wszystkich najważniejszych regionach na świecie – w Ameryce Południowej, Afryce oraz w regionie Azji i Pacyfiku. Aby podkreślić kulturę wzajemnego szacunku, naszych pracowników nazywamy partnerami, którzy dzielą z nami pasję do kawy, a my dbamy o to, by mogli rozwijać swoją wiedzę na ten temat poprzez udział w cyklicznie odbywających się szkoleniach. Kiedy nasi partnerzy dzielą się z klientami swoją pasją do kawy i do życia, wówczas razem tworzymy "trzecie miejsce” pomiędzy domem a pracą czy uczelnią. W kawiarniach Starbucks wszyscy mogą się spotkać przy kubku wspaniałej kawy.
Jakie elementy zarządzania/marketingu/PR pozwalają na nieustanny rozwój sieci kawiarni Starbucks?
Starbucks stale utrzymuje dialog ze swoimi klientami. Chcemy poznawać gusta i preferencje naszych gości na każdym rynku, słuchamy ich uwag, sugestii oraz opinii, aby w jak najlepszym stopniu móc spełniać ich oczekiwania. Dotyczy to zarówno produktów, jak i innych usług, jakie oferują nasze kawiarnie. Komunikacja z klientami jest możliwa w coraz większym zakresie m.in. dzięki wykorzystaniu portali społecznościach takich, jak Facebook, poprzez który możemy budować społeczność wokół marki Starbucks ma poszczególnych rynkach.
Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

Drew O’Malley, Dyrektor ds. Operacyjnych AmRest: Starbucks działa zgodnie ze swoją misją

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.