Duża rotacja personelu zawsze jest problemem dla biznesu

2018-10-30 | 09:00

Polski rynek pracy od dawna ma problemy, mimo że oficjalnie liczba osób bezrobotnych sukcesywnie spada: w czerwcu osiągnęła rekordowy poziom poniżej miliona osób, osiągając wartość 969 tys. osób. Jak wynika z szacunków Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej stopa bezrobocia rejestrowanego zmniejszyła się w czerwcu do 5,9 proc. z 6,1 proc w maju. Jeszcze rok temu wynosiła 7 proc. Pracy na rynku nie brakuje, ale okazuje się, że brakuje chętnych do pracy. Aleksandra Gołębiewska, Kierownik ds. personalnych w firmie Wyjątkowy Prezent, uważa, że pomysłów na dotarcie do kandydatów jest wiele, żeby ich przy sobie zatrzymać trzeba jednak nie tylko budować wizerunek, a faktycznie być atrakcyjnym miejscem pracy.

Moim zdaniem problem nie tkwi w tym, że Polacy nie chcą w ogóle pracować, a raczej w tym, że chcą pracować na innych zasadach niż dotychczas – i to właśnie do tego musi przystosować się nasz rynek pracy. Obecnie mówi się o rynku pracownika i to w kontekście szeregu branż, dlatego pracodawcy dwoją się i troją, by pozyskać do swojego przedsiębiorstwa nowe osoby, a następnie zatrzymać je w swojej firmie, ponieważ duża rotacja personelu zawsze jest problemem dla biznesu. Co ciekawe, taka sytuacja dotyczy zarówno zawodów związanych z produkcją, czy pracą fizyczną, jak i wysoko wyspecjalizowanych profesji. Na pewno duży wpływ ma na to wysokość wynagrodzeń. Budowlańcowi bardziej opłaca się praca w Skandynawii czy na zachodzie Europy, a za dobrego programistę firmy są w stanie zapłacić niewyobrażalne pieniądze. Często jednak wspomniana wysokość wynagrodzenia jest tylko jednym z czynników decydujących o atrakcyjności danego miejsca pracy. Równie istotna jest możliwość łączenia pracy z życiem prywatnym, czyli tzw. work-life balance. Pracownicy oczekują, że ich miejsce pracy będzie oznaczało nie tylko zawodowe obowiązki, ale też umożliwi im rozwijanie pasji i zainteresowań. Coraz więcej polskich firm zauważa ten trend i zaczyna dbać o to, by wychodzić naprzeciw wszystkim potrzebom. Widzimy to w Wyjątkowym Prezencie, do którego regularnie zgłaszają się firmy poszukujące pomysłów na ciekawą integrację zespołu czy nieszablonowe nagrody dla pracowników.

Sieć sprzedaży Wyjątkowego Prezentu stale się rozwija, otwieramy kolejne sklepy, a zatem nieustannie poszukujemy nowych pracowników. Ze względu na charakter działalności, która zajmuje się dostarczaniem wyjątkowych przeżyć, poszukujemy osób młodych, otwartych, pełnych energii i pasji. Takich kandydatów nie jest jednak łatwo pozyskać, dlatego podejmujemy się wielu działań, które mają na nas zwrócić ich uwagę. Rok temu zorganizowaliśmy ogólnopolską kampanię rekrutacyjną, w której jako ambasadorzy wystąpili nasi pracownicy. Z ich udziałem stworzyliśmy serię zabawnych kreacji, które przewrotnie obrazowały najpopularniejsze hasła z ogłoszeń rekrutacyjnych. Chcieliśmy w ten sposób dotrzeć do młodszych osób oraz pokazać atmosferę, która na co dzień panuje w naszej firmie.

Pomysłów na dotarcie do kandydatów jest wiele, żeby ich przy sobie zatrzymać trzeba jednak nie tylko budować wizerunek, a faktycznie być atrakcyjnym miejscem pracy. W Wyjątkowym Prezencie mówimy więc o dobrej atmosferze, ale też pokazujemy jasną ścieżkę rozwoju każdego pracownika. Wielu z nich zaczynało jako doradcy ds. przeżyć, a dziś są liderami zespołów, koordynatorami regionalnymi lub pracują w specjalistycznych działach biura głównego. Obecnie zatrudniamy blisko 200 osób. Chcąc, by pracownicy cały czas tworzyli zaangażowany, zgrany i oddany zespół, musimy o nich właściwie dbać. Idea work-life balance jest więc u nas stale obecna, pracownicy mogą bez przeszkód realizować swoje pasje, a jednym z kroków na naszej wyjątkowej ścieżce kariery jest możliwość skoku ze spadochronem.

Atrakcyjna lokalizacja oraz prestiż danego centrum handlowego na pewno sprawiają, że jest to miejsce, które chętniej odwiedzamy i gdzie chętniej pracujemy. Dla nas te cechy to dobra podpowiedź na to, gdzie lokalizować punkty sprzedaży - z jednej strony ze względu na klientów, a z drugiej na zwiększony dostęp do potencjalnych pracowników. Centra handlowe czasem wspierają nasze działania np. publikując na swoich stronach ogłoszenia rekrutacyjne. Częściej robią to jednak pośrednio, stając się coraz bardziej atrakcyjnymi miejscami dla klientów, najemców oraz pracujących tam osób. Łatwiej jest znaleźć pracownika, gdy możemy mu zaoferować pracę w miejscu, które będzie nie tylko dobrze skomunikowane, ale też pełne życia, czy nawet modne.

Tagi: Wyjątkowy Prezent Aleksandra Gołębiewska
Oceń artykuł:

Źródło: Wyjątkowy Prezent

Duża rotacja personelu zawsze jest problemem dla biznesu

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.