Dziś walka toczy się o uwagę i czas konsumenta

2020-12-04 | 09:00

Czas, w którym to footfall był głównym wyznacznikiem sukcesu centrów handlowych minął. Dziś walka, jeszcze bardziej niż przedtem, toczy się o uwagę i czas konsumenta, o przedłużenie jego pobytu na zakupach. Wszystko po to, by zwiększać szansę na wzrost obrotów najemców - podkreśla dla Magazynu Galerie Handlowe - Jan MAusch, Head of Digital, Q&A Communications

Obiekt, który nie spełnia minimum: dogłębnie sprofilowana grupa docelowa, a co za tym idzie odpowiednia oferta zakupowa i usługowa skrojona pod nią, czystość, nowoczesny design, przestronność, atmosfera itp., nie będzie w stanie w dłuższej perspektywie nawiązać rywalizacji o konsumenta.

Zarządzający stawiali temu czoła m.in. organizując eventy, które przyciągały i angażowały szerokie grono odbiorców, ale też „mniejsze” grupy, jak rodziny z dziećmi, czy nawet nisze np. fanów płyt winylowych lub ogrodnictwa. Niestety świat musi się zmierzyć z COVID-em.
Chociaż stosunek Polaków do pandemii zmienia się, to wyraźnie widać, że zarówno regulacje prawne, jak i oczekiwania samych konsumentów, zwiększyły pulę wymagań - galeria musi dawać poczucie bezpieczeństwa. Oferta obiektów powinna dostosować się do nowych warunków. Dziś zorganizowanie masowego wydarzenia to znacznie większy wysiłek, a niekoniecznie taki sam efekt.

Co w tej sytuacji mogą zrobić zarządzający? Przede wszystkim zwrócić się jeszcze mocniej ku swojej grupie docelowej. Jeżeli mają możliwość zorganizować event, niech odpowiada on na realne potrzeby konsumentów, także te spoza sfery konsumpcji. Galerie to nie tylko sklepy, to często miejsca, gdzie toczy się część życia społeczności. Centra handlowe to przestrzeń, która może służyć bezpiecznej integracji, socjalizacji, rozwijaniu pasji, a nawet edukacji. Obiekty te muszą jednocześnie uwzględnić nową rzeczywistość, bo ona według naukowców, szybko się nie skończy. W tym kontekście zwrócenie się do post-demograficznych grup odbiorców i przygotowanie ofert dla nich, wydaje się najrozsądniejszym ruchem. Mniejsze, bardziej sprofilowane wydarzenia, a nawet przeniesienie ich częściowo online (np. udostępniając część porad stylistki w social media, by zaciekawić i przyciągnąć do obiektu) może nie będą mieć aż tak spektakularnych wyników liczbowych, jednak staną się bliższe odbiorcom i w efekcie zaangażują ich znacznie bardziej. A przecież taka powinna być galeria handlowa - pełna pozytywnych doświadczeń i wrażeń.

Tagi: Jan Mausch Q&A Communications
Oceń artykuł:

Fot: Q&A Communications Źródło: Q&A Communications

Zobacz także

Dziś walka toczy się o uwagę i czas konsumenta

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.