Kiedy Klient wchodzi do sklepu, widzi produkty, które są już gotowe do sprzedaży. Aby znalazły się w jego koszyku, muszą przejść przez cały proces logistyczny, który musi być sprawnie zorganizowany. Bez takiego zaplecza sklepy nie mogą istnieć. Ważne jest dobre planowanie trasy ciężarówki, aby pokonując tę drogę, zatrzymywała się w określonych punktach, była przemyślanie zapakowana i nie jeździła pusta. Niezwykle istotna jest także terminowość w dostarczaniu zaopatrzenia. Zwłaszcza przy rzeczach, które szybko się psują, muszą być zachowane ciągi chłodnicze. Warto, aby hurtownia, w której zaopatrują się przedsiębiorcy, była duża i miała bogatą ofertę, tak aby każdy mógł wybrać coś dla siebie, bo asortyment sklepów różni się w zależności od jego lokalizacji i potrzeb Klientów - zauważa Maciej Ptaszyński, Dyrektor Generalny Polskiej Izby Handlu.
Oprócz transportu hurtownie zapewniają też wiele innych narzędzi, które wspierają sprzedaż. Np. programy pomagające określić rotację produktów, tak aby na półkach znalazły się artykuły, które się sprzedają, aby nie leżały długo i nie zatrzymywały pieniędzy.
Podobnie sklepy internetowe nie mogą działać bez logistyki, nie wystarczy jedynie założyć stronę www, później trzeba niezwykle sprawnie dostarczyć produkty do Klientów, a ci mają wymagania, konkurencja na rynku jest duża. Z pewnością istotne są: cena oraz szybkość wysyłki. Produkt może być dostarczony przez kuriera do konkretnego miejsca, ale nie zawsze jest to praktyczne, bo trzeba na Klienta czekać. Dlatego coraz popularniejsza jest oferta sklepów, które dają niezwykle wygodną możliwość odbioru w sklepie niedaleko domu. Dzisiaj punkt detaliczny spełnia wiele dodatkowych funkcji.