Employer branding przestaje być jedynie komunikacyjną modą

2017-11-17 | 09:00

To, że na naszym rynku coraz trudniej o pracownika, dostrzegają nie tylko ekonomiści patrzący na wskaźniki makro. Na codzień z tym problemem mierzą się sieci handlowe. Jednym z rozwiązań może być system wzajemnych poleceń pracowniczych. Poprosiliśmy ekspertów Rady Programowej Magazynu Galerie Handlowe o ich opinię w tej kwestii. Poniżej przedstawiamy komentarz Richarda Keena, CEO CityFit.

Problemy z zatrudnieniem, z którymi boryka się coraz więcej firm, wynikają z kilku czynników. Głównym jest sytuacja demograficzno-ekonomiczna i związana z nią niska stopa bezrobocia – zwłaszcza w sektorach takich jak IT czy handel. Z drugiej strony obserwujemy rosnące oczekiwania pracowników, którym nie każda firma jest w stanie sprostać. Do tego często dochodzą błędy popełniane przez firmy w procesie rekrutacji.

Atrakcyjne warunki finansowe i benefity pozapłacowe dzisiaj nie zawsze wystarczają. Obecnie pracownicy – zwłaszcza osoby z pokolenia Millenium – traktują firmę jako część swojego wizerunku, dlatego chcą utożsamiać się z jej wartościami. W tym kontekście employer branding przestaje być jedynie komunikacyjną modą, a staje się must have organizacji.

Niezmiennie ważne są perspektywy rozwoju kariery w strukturach organizacji. Pracownik, który widzi, że pracodawca stwarza mu szanse na rozwój, daje przestrzeń do awansu, a także promuje swoich ludzi (m.in. dając im pierwszeństwo przy obsadzaniu wolnych stanowisk poprzez rekrutacje wewnętrzne), z dużo mniejszym prawdopodobieństwem będzie szukał zatrudnienia w innym miejscu. Znaczenia nabierają również rozwiązania ułatwiające łączenie życia zawodowego z prywatnym, takie jak chociażby programy wspierające rozwój pozazawodowych pasji pracowników czy możliwość częściowej pracy zdalnej. I chociaż zwłaszcza to ostatnie stanowi pewne wyzwanie dla firm (m.in. w kontekście zapewnienia bezpieczeństwa danych), jednak jest to trend, którego nie powinno się lekceważyć.

Najlepszymi ambasadorami pracodawcy zawsze będą aktualni pracownicy. Kandydat chętniej podejmie pracę w firmie rekomendowanej przez znajomego, a firma zwiększa swoje szanse na pozyskanie wartościowego pracownika. W tym kontekście programy wzajemnych poleceń są dobrym rozwiązaniem – zwłaszcza w organizacjach, w których inne metody rekrutacji nie przynoszą pożądanych efektów.

Zobacz pełen artykuł dotyczący systemu poleceń pracowniczych

Oceń artykuł:

Źródło: CityFit

Employer branding przestaje być jedynie komunikacyjną modą

Polityka Prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.